thomassit0 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) jeg lurer på å kjøpe noen plugger eller koss portapro til iPod Minien som jeg har bestilt da jeg har hørt at de som følger med ikke er så bra og ikke så gode å bruke i lengden.. har noen erfaringer\tilbakemeldinger\råd ang Shure E2c og Koss The Plug? det er ganske praktisk med små plugger..også kan de nok låte bra håper jeg.. dere kan også anbefale andre plugger \ PortaPro liknende headphones \ plugger Endret 28. august 2004 av 2mass Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Nå har ikke jeg prøvd Shure E2c, men utifra det jeg har lest, er ikke Koss The Plug i nærheten av å være i samme klasse. The Plug har jeg selv, men bruker den nesten aldri. Nå koster også E2c rundt 800,-, så det skulle bare mangle at den er bedre. Den største konkurrenten til Shure er Etymotic, og de har nettopp lansert ER6i, som er laget spesielt for iPod'en. Jeg tror ikke denne er klar i Norge enda, men prisen i USA ligger på litt over $100. ER6i er nok knallbra til iPod'en. www.etymotic.com Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 (endret) okei..hmm..ifølge anmeldelser virker det som Shure E2c er ganske så bra, er jo ikke rart da det er jo ordentlige merke plugger fra et "audiofilt" merke.. tror valget mitt faller på Sony MDR EX71SL, som veldig mange rundt om kring på i-net er veldig fornøyde med.. det er in-ear plugger med ganske grei lyd..de koster ca 300,- på cshop.no el hva det var.. http://www.cshop.no/PartDetail.aspx?q=c:36134;p:515157 Endret 28. august 2004 av 2mass Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Nå har ikke jeg prøvd Shure E2c, men utifra det jeg har lest, er ikke Koss The Plug i nærheten av å være i samme klasse. The Plug har jeg selv, men bruker den nesten aldri. Nå koster også E2c rundt 800,-, så det skulle bare mangle at den er bedre. Den største konkurrenten til Shure er Etymotic, og de har nettopp lansert ER6i, som er laget spesielt for iPod'en. Jeg tror ikke denne er klar i Norge enda, men prisen i USA ligger på litt over $100. ER6i er nok knallbra til iPod'en. www.etymotic.com fant ER6i hos gnresound.no men den koster 1325,- men tror nok jeg velger sony MDR EX71SL jeg.. Lenke til kommentar
andrenos Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Koss Porta Pro er kjempe god lyd i Har dem selv, og anbefaler dem på det sterkeste Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Ja nå er jeg tilbake, med mitt nye headset. Etter flere turer til diverse hifi-butikker hvor jeg ikke fikk testet sennheiser hd555 siden de ikke hadde dem, bestemte jeg meg for å kjøpe dem fra nettet og eventuelt sende dem tilbake dersom jeg ikke likte dem. Fikk dem i dag, og kan ikke si annet enn: Disse skal IKKE tilbake til butikken .. Nydelig lyd. Beste headset jeg noensinne har hatt på hodet (da mener jeg at de dekker hele øret og mer til, samt at de er ganske lette og har deilige puter), selve høyttaler-elementet er skrått slik at det er rettet perfekt mot øret som er nok et pluss! Dens sylklare diskant, fine mellomtone og bass kan jeg heller ikke klage på! GODT jobbet sennheiser! Som du JensL sa tidligere så er ikke dette headsettet det beste å ta med seg på skolen og bruke i timene, pga at de er nokså åpne og man hører lyden godt utenfor hehe. Allikevel er ikke det grunn nok til at jeg gir slipp på dem! Eneste minus (som på en måte ikke er noe minus dersom den skal brukes på en forsterker istedenfor bærbare enheter) er at kontakten/pluggen er "tykk" først og må man må altså sette på den "lille" pluggen utenpå slik at selve kontakten blir ganske lang Men nå er jeg altså den lykkelige eier av Sennheiser HD555 og kan anbefale den på det varmeste! (har hatt det på meg siden jeg pakket det opp tidligere i dag. dvs i MANGE timer, uten at jeg føler trang for å ta dem av. Nå vil jeg IKKE ta dem av i det hele tatt hehe.) Hvis noen lurer på hva jeg har testet det på, så er det altså med min ipod mini spiller, og med receiveren min som heter: Pioneer VSX-AX5i sammen med Pioneer DVD-spilleren: DV-668AV (testet også med musikk og spill på datamaskinen) Tror de fleste ville blitt fornøyd med disse hodetelefonene. Får mye for pengene! ::::::::::::: Moonscape ::::::::::::: Endret 15. september 2004 av Moonscape Lenke til kommentar
JensL Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Grattis med et godt kjøp, Moonscape! Takk for en glimrende tilbakemelding. HD555 er definitivt bra greier til prisen. Åssen synes du den funker til iPod'en? Blir det høyt nok? Endret 15. september 2004 av JensL Lenke til kommentar
Moonscape Skrevet 19. september 2004 Forfatter Del Skrevet 19. september 2004 Takk Spiller MEGET høyt faktisk. Kan skru opp lyden på sangene i itusen dersom man synes det blir for svakt. Dette har jeg gjort på noen av sangene og da får jeg det så høyt at jeg nesten ikke klarer å ha dem på Virket ganske lettdrevne må jeg si. (kanskje ikke de aller mest lettdrevne, men så er de heller ikke de minste) Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Har Koss The Plug og Koss Sporta Pro (Sportsutgaven av porta pro), og må si meg fornøyd med begge!! -Koss The Plugg er virkelig bra; sitter godt og har utmerket lydkvalitet med mye bass. Kan være litt vanskelig å få den på plass i øret, men det er bare en vanesake. -Koss Sporta Pro lillebroren til porta pro er utrolig bra lydmessig i denne prisklassen!! Bruker for det meste The plugg da denne er mest praktisk ved f.eks. styrketrening og gåturer/jogging, mens jeg bruker sporta pro på reiser (båt/buss/bil) og lyttesesjoner hjemme!! Kan jo nevenes at begger er meget lettdrevene, får my lyd sammenlignet med de som følger med IPoden samt at ingen av dem koster deg skjorta!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå