andraun Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Eg vurderar dette kabinettet: Chieftec Dragon Black w/USB, 360W PSU Men i denne samenheng lurer eg på kva "PSU" i slutten der betyr??? På ein del andre Chieftec kabinett står det "(without PSU)" i slutten. Kva er det og kva er forskjellen? Nokon som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 PSU er strømforsyninga... Power Supply Unit tror jeg det står for... om du ikke vet hva en strømforsyning er, syntes jeg du skal be noen peke på den for deg i ditt eget kabinett... slik at du ser hva det er snakk om kan hvertfall si at en hver pc trenger en PSU av en eller annen sort... -mamazboy- Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) ok, men kva vil det då sei at ein kabinett ikkje har straumforsyning? då må ein kjøpe det utanom altså.... Endret 10. august 2004 av andraun Lenke til kommentar
monstar Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 ok, men kva vil det då sei at ein kabinett ikkje har straumforsyning? At det ikke følger med PSU vell!, dooh...newb.. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 som jeg sa... alle pc'er trenger en psu... har du ikke en annen psu liggende som kan kjøre den pc'n du stapper i kabinettet, så trenger du en psu... -mamazboy- Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 ok, men kva vil det då sei at ein kabinett ikkje har straumforsyning? At det ikke følger med PSU vell!, dooh...newb.. Må du kutte ut den der typen kommentarer, hvis du ikke har noe bedre å komme med SÅ LA VÆR! Tilbake til emnet: Strømforsyning er du nødt til å ha, den skal levere strøm til de forskjellige komponentene i maskin din. Bare spørr om det er noe du lurer på, det er derfor forumet er her. Stå på. Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 ok med 3,2 Ghz og 1024 minne... bør eg då ha 420W eller går det greitt med 360W? Eg er litt i tvil kva som avgjer kor stor forsyning ein bør velge? Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Her har du en link, du kan prøve å regne ut sånn ca hvor stor du trenger. http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 newb altså ? stå på Heile poenget i dette innlegget er at eg skjønar kva straumforsyning er, men vart forvirra då eg såg forkortinga PSU.. men no veit eg at det betyr powersupply.. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 husk at den regner ut minimum watt som systemet kan kjøre på... bør alltid gå noe over dette sånn tilfelle... kjedelig om du kjøper en psu som er for liten, for å så måtte kjøpe en ny igjen -mamazboy- Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Men viss pc'n min ser slik ut... kan nokon av dykk gje meg nokre gode råd? hovudkort prosessor minne harddisk brennar skjermkort Lenke til kommentar
puts Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Ikke for å pirke, men den regner faktisk ut peak utilization på alle komponenter som man trolig ikke kommer til å oppnå.. Men det er bedre med for mye enn for lite:) Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Anbefaler deg på det sterkeste å unngå Prescott prosessor. Den utvikler noe helt vanvittig med varme, viftekjøling har store problemer med å klare å holde den på en akseptabel temperatur. Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Her har du en link, du kan prøve å regne ut sånn ca hvor stor du trenger. http://www.jscustompcs.com/power_supply/ hmm, jeg får ikke til den linken Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Anbefaler deg på det sterkeste å unngå Prescott prosessor. Den utvikler noe helt vanvittig med varme, viftekjøling har store problemer med å klare å holde den på en akseptabel temperatur. takk for anbefalinga. Eg må ha ein kraftig prosessor (helst 3.. 3,2), nokon som har gode alternativ til erstattar for prescott'n eg har valt ut? Virkar som eg har ein veg å gå endå før pc'n er på plass.... Endret 10. august 2004 av andraun Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 forresten... kan denne vere eit bra alternativ? Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache Lenke til kommentar
Føss Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 utifra den guden Spawn0611 linket til bør du ha noe over 300 watt hvis du har 3 vifter og èn hdd (harddisk)... men jeg anbefaler deg å kjøpe ett annet skjerm kort!! det yter omtrent som et gf fx 5200!!! Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Den burde være bra. Sikkert noen her på forumet som kan fortelle deg hva de synes. Edit: 1 igjen på lager..... Endret 10. august 2004 av Spawn0611 Lenke til kommentar
andraun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 utifra den guden Spawn0611 linket til bør du ha noe over 300 watt hvis du har 3 vifter og èn hdd (harddisk)... men jeg anbefaler deg å kjøpe ett annet skjerm kort!! det yter omtrent som et gf fx 5200!!! prioritet ligg i prosessor og minne.. pc'n skal brukast til innspeling av musikk. Lydkort har eg innebygt i ein synth/modul som vert kopla til pc'n gjennom usb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå