Gunder1 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 La inn sp2, men kom ikke på nett etterpå, har Lyse så jeg trenger kun default på nettverksinnstillingene (motta automatisk) Fikk gul varseltrekant på ikonet for nettverkskortet, som sa at xp ikke fikk fornyet ipadressen. Koblet meg direkte mot bredbåndsrouteren, men akkurat det samme skjedde. (Jeg kobler gjennom en D-Link 614 router) Avinstalerte sp2, og alt fungerer igjen. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Sikker på at det var final-versjonen du installerte? Det er mange fake og eldre SP2 versjoner der ute. Lenke til kommentar
nutcase Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 husk at SP2 legger inn en en firewall i windows som er påslått. du må nok sette opp den korrekt. Jan Roar Rød Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 noen som har direkte link til download av sp2? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 http://download.microsoft.com/download/1/6...935-SP2-ENU.exe Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers For Engelsk XP Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Er det så jævlig lurt å prøve ut sp2 umiddelbart etter at den har blitt sluppet? Selv husker jeg fra NT4 tiden at servicepacker hadde en tendens til å ta et skritt fremover og to skritt bakover... Uansett, dette har vel fint lite med nettverk å gjøre? Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Hadde så mye problemer med min at jeg la inn SP1 igjen. Er vel den enkleste løsningen. PS! kom på nett jeg da ,men så mye annet tull som var virkelig plagsomt. Er vel en internett&nettverks tråd og siden han har problem med internett tilkobling så er nok denne tråden relevant eller??????? sump Endret 10. august 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 http://download.microsoft.com/download/1/6...935-SP2-ENU.exe Windows XP Service Pack 2 Network Installation Package for IT Professionals and Developers For Engelsk XP Var denne sp2 jeg la inn... Syntes også jeg la posten på rett kategori, da det var internett oppkoblingen jeg snakker om Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Dette er et security pack 2 spørsmål og burde ligge under Windows-kateogrien og ikke Internett&Nettverk. Flyttes. Lenke til kommentar
eivind04 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Er ikke sikker på at det er så lurt å være førstemann å innstallere slike oppdateringer. IBM har sagt at deres ansatte ikke må innstallere SP2 da den vil lage krøll i deres nettverkssystem, de vil lage en egen som passer til systemet. Microsoft tilpasser den nok etterhvert som de får tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Grunnen til at større bedrifter velger å gå bort fra å installere SP2 ved første anledning er at forandringene er _store_, da spes. vedr. sikkerhet. For privat personer har du tilnermet ikke noe valg siden den økte sikkerheten som SP2 gir deg er en tilnermet nødvendighet i Windows verden. Nå må en heller ikke glemme at av de SP MS har gitt ut er det ikke noen som har hatt like stor oppmerksomhet og som det har blitt stilt slike forventninger til som SP2. Dette grunnet at de har lagt vekt på økt sikkerhet. De har dessuten hatt en lang beta tid på SPn, den har til og med blitt gjort tilgjengelig for folket hvor de da har fått mange tilbakemeldinger. De opprettet også egne nyhetsgrupper for SP2. Så alt i alt er nok SP2 et godt steg i riktig retning for MS med tanke på feilsøking før final gis ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå