Gå til innhold

Ny CPU i gammel HK?

Roald!

Anbefalte innlegg

Hei. Eg har et ASUS A7V133 HK og en AMD XP 1600+.. Lurer på å kjøpe en brukt AMD cpu helst XP 2500+ eller 2000+. Men hva vil skje med hovedkortet? Står at det støtter cpu mellom 550MHz ~ 1.3GHz+... Har jo nå 1,4 GHz og det går helt fint...Blir det bare kanskje ustabilt eller kan det ta skade? Noen som har erfaringer? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rotet litt rundt på asus.com men fant ikkje ut noe! Må man foresten bruke floppy disk for å oppgradere biosen? Visst "ja" har eg et problem..Diskettstasjonen har eg aldri fått til å virke på dette kortet :no: Det kommer lys i den og det lyser hele tiden, men ingenting mer skjer?

Lenke til kommentar
Hei. Eg har et ASUS A7V133 HK og en AMD XP 1600+.. Lurer på å kjøpe en brukt AMD cpu helst XP 2500+ eller 2000+. Men hva vil skje med hovedkortet? Står at det støtter cpu mellom 550MHz ~ 1.3GHz+... Har jo nå 1,4 GHz og det går helt fint...Blir det bare kanskje ustabilt eller kan det ta skade? Noen som har erfaringer? :roll:

finnes to ser jeg et asus ASUS A7V133 m og et ASUS A7V133-vm vilken er ditt da ? se Her. for bios opp.

Lenke til kommentar
Mener at det fulgte med et program som oppdaterer bios via nettet på drivercdn til mitt asus kort. Husker ikke hve det heter men, skal være mulig og oppdatere bios uten floppy.

Lastet ned Bios Agent og fant ut at eg hadde bios 1009 som var den nyeste og at eg kunne maks ha cpu på 1,8 Ghz :ermm:

Lenke til kommentar
Flatkabelen? Den passser vel bare 1 vei.. :ermm:  eller?

Tja...har vært borti dette flere ganger før. Ved å tilsynelatende sette kabelen feil vei på diskettstasjon har jeg fått denne til å virke. Vet ikke hva dette skyldes, men kan det ha noe med at diskettstasjonen er veldig gammel og har ustandarisert tilkobling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...