EnerGie Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Har en bærbar PC med Windows 2000 liggende inne. Prøvde å legge inn XP, men da la den det også inn uten å fjerne 2000. Vil gjerne formatere hele disken nå, hvordan får jeg gjort det? Husker bare før fra 98-tiden, da gikk jeg bare ut i dos og formaterte, men hvordan i all verden gjøres det nå? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 du får valget om du vil formatere under windowsinstallasjonen.. Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 du får valget om du vil formatere under windowsinstallasjonen.. Jeg trodde også jeg ville få valget under xp-installeringen....men valget kom aldri...ingen andre måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 du får valget om du vil formatere under windowsinstallasjonen.. Jeg trodde også jeg ville få valget under xp-installeringen....men valget kom aldri...ingen andre måte å gjøre det på? Stresset litt med det selv. Valget er der, det er bare av og til litt vanskelig å forstå. Om du får valget å trykke 's' for å slette partisjonen, gjør du det. Selv oppretter jeg en partisjon på 20 GB under installeringen og installerer Windows der. Hvis du aldri får valget å slette en partisjon, må du trykke på escape hakket før du skal installere, da vil du komme til denne menyen. Lenke til kommentar
EnerGie Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Tror jeg har fått det til nå...håper det! Problemet var at W2000 lå i en mappe som hette WinNT, så da jeg installerte wXP, hadde jeg plutselig 2 oprativsystemer inne...men tror jeg fikk det vekk nå...holder på å installere xp nå... Lenke til kommentar
strike8 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Morn JA, valget står der. 1.Sett i windows xp cd 2.Velg instalasjon av xp. 3.velg avansert instalasjon opp i høyre hjørne(husker ikke hvor mange "next" du må trykke for å komme dit) 4.Next next next........ 5.Starter opp med instalasjon partisjoner den som du vil(husk at filsystemet må være NTFS og IKKE fat32, ikke i XP.) 6. vent til instalasjon er ferdig. ikke værre enn det MVH Strike8 Endret 11. august 2004 av strike8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå