Gå til innhold

Win XP SP2 - Installering og sikkerhet

Anbefalte innlegg

Hallo

Det er SP2 tider i lufta. Virker som det er det nye "buzz" ordet for tiden.

Det er noe jeg ikke fikk avklart fra MS sin web-side. Mine små spm er:

- Inneholder SP2 også SP1, slik at det er naturlig å gå rett fra skratch installasjon til SP2?? Noen som vet det??

- Sikkerheten er satt i fokus på SP2, men vet noen hvordan brannmuren nå er i forhold til f.eks Norton Internet Sec.2004?? Jeg er ganske fornøyd med Norton, men den tar en del systemresursser. :hmm::hmm:

Håper noen har gode svar!!!

Ellers kommer vel ikke den helt ferdige versjon før til helga, og da først via Windows update og noen dager senere som egen download. Vistnok for å ikke knuse kapasiteten til MS helt.

mvh

PØB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SP2 inneholder også SP1, så det går fint å installere SP2 uten å ha SP1 inne fra før av. Er ikke helt sikker på hvordan den nye brannmuren er, da jeg ikke har testet den enda, men jeg vil tippe den er noe forbedret.

Og jo, SP2 final er ute, men som du sier, dukker den ikke opp i Windows Update før om litt. :)

Lenke til kommentar

Nope, den sperrer kun innkommende trafikk. Gå inn i "help and support" på start-menyen og søk på Windows firewall.

edit: Ta et lite tankeeksperiment: Hvis SP2 setter på en brannmur som (pr default) blokkerer all uytgående trafikk fra programmer den ikke kjenner. Hvor mange søksmål får da Microsoft mot seg fra 3.parts leverandører for å sabotere deres produkter? Jeg tror det ville være MANGE.

Dessuten hvis brannmuren blokkerer utgående trafikk så vil det bli et hælv**** å ha XP i domener siden klienten da ikke vil kunne ta kontakt med domenekontrollere.

Endret av ob1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...