Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av trådløst LAN pc-card

Anbefalte innlegg

Hei jeg jeg er på jakt etter et trådløst nettverkskort som naboen skal ha til laptoppen. Rekkevidde er ikke så veldig langt, men det er en del vegger i veien så jeg tror at det må være litt kraftig kort.

jeg har en 3com office aksesspunk 11mbps, som står i vinduet så jeg tror det skal gå.

kunne denne vært noe?

ønsker litt erfaringer og anbealinger.

Pris bør være under 400kr.

På forhaånd takk

m.v.h

Knut Fredrik

"jeg vet at det er spurt om før, men søke funskjone funker ikke hos meg akkurat nå"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok selv valgt noe USB-basert med ledning til antennen. Grunnen til dette, er at disse PC Card-baserte kortene er kjent for å ha mest problem med signalstyrken. Eksempler er dette eller dette. Har ikke erfaring med akkurat disse adapterene selv, men med ekstern antenne slik at man kan prøve ulike plasseringer for å oppnå optimal signalkvalitet, så har man i alle fall større sjanse for suksess. Du kan også sjekke Barbara, om de har testet noen av disse.

Lenke til kommentar

Jeg har Linksys både USB og PCMCIA, og begge disse fungerer utmerket for meg, men jeg kan ikke sammenligne de med noen andre.

Selv om de kortene jeg har er 54g, så har de (Linksys) sikkert samme kvalitet på 11b.

Her er linker til 11b versjonene:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=206

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=200

Prisene her er nok over 400kr, men du finner nok noen billigere av andre merker. Fordelen med PCMCIA er at den tar mindre plass, mens USB er flyttbar, noe som vil påvirke signalkvaliteten positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...