ejasho Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hei er ganske fersk på vb så jeg lurer på om noen kunne hjelpe meg litt. jeg må kunne eksportere en database fra en klient i et program til en bestemt path. f.eks c:\eksport\database.xls hvordan definerer jeg denne pathen? og kan jeg opprette ny mappe hvis den ikke finnes? så må jeg kunne importere databasen inn i et program på en annen maskin. formålet er å kunne ta med meg produktdatabasen til min butikk hjem, evt oppdatere den hjemme og så kunne importere den oppdaterte databasen på butikkpcen. noen forslag på hvordan det kan gjøres? på forhånd takk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Du vil altså lage et program hvor du kan fikle med en xls-database som du tar med fra jobben? Har ikke excel, så jeg får ikke prøvd noe, men hvis du ser her, så kansje du fikser det. Lenke til kommentar
ejasho Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Hei.. thanx for hurtig svar nei det trenger ikke å være i excel format. kan godt være i access.. men vet ikke helt hvordan jeg skal få den til å lagre en fil på en bestemt katalog/mappe.. skal ta en titt på den linken imens Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Nå skjønner jeg ikke helt hva du vil .. Har du en produktdatabasen i butikken din, eller vil du ha hjelp til å lage en? Access har jeg, og det kan jeg Lenke til kommentar
ejasho Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 NEi ikke lage databasen. jeg har en produktdatabase som ligger under klientkatalogen. Bruker mammut software både hjemme og på jobben. bruker deres api for å hente ut produktdatabasen. og da blir den som standard lagret på c:\produktdatabase.xls jeg vil heller legge den på c:\eksp\database\ det har jeg problemer med. vet du hvordan jeg eventuelt oppretter ny mappe med vb? føler meg litt idiot nå :I Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) For å oprette en ny mappe: MkDir "c:\en ny mappe" Hvis du vil opprette hvis den ikke finnes: If Dir("c:\en ny mappe") = "" Then MkDir "c:\en ny mappe" Endret 10. august 2004 av Jonas Lenke til kommentar
ejasho Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 oki.. takk for hjelpen. fikk til noe av problemet. får ta en titt på resten imorgen. ciao Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå