Coraline Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hei, Jeg skal bygge min første barebone, og jeg har valgt SS56L Det jeg trenger hjelp til er å velge prosessor og skjermkort, resten har jeg fra før. Siden jeg har hørt at Shuttle-pcene bråker en del, tenkte jeg å kjøpe et skjermkort uten vifte. Jeg har funnet disse to: Gainward GeForce FX5700 256MB DDR 3,6ns AGP, "Silent Ultra980XP PRO", Tv-out, 2xDV og Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128MB DD AGP, ATI, "Ultimate Edition", Full-retail Hvilket er best, og kan de i det hele tatt brukes i en Shuttle? Finnes det andre kort som er bedre? Blir det for varmt hvis jeg ikke har vifte på skjermkortet? Setter pris på alle forslag - jeg er helt grønn på dette Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 1MB cache, Prescott Totalt: 3000,01 på Komplett Mer enn bra nok oppsett.. Om du ønsker så skal det vell være mulig å få gjort noe med kjøleløsningen etterhvert.. Edit: Eventuellt dette: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail som er et kort uten vifte, men da vet jeg ikke om det passer inni boksen. Endret 10. august 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Takk for svar, ahpadt! Jeg har hørt at man burde unngå prescott-versjonen jeg, pga varme tror jeg det var.. så jeg er litt skeptisk til den. Radeon 9800 Pro er det kortet jeg har mest lyst på, har hørt mye bra om det. Men så var det det med viften, da.. Jeg satt nettopp og kikket på det kortet du nevnte i edit'en din, det virker jo bra det. Men passer det i en Shuttle? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Prøv å oppsøke en test, så finner du det sikkert ut. Den eneste Northwood-CPUen de har igjen på Komplett er på 3.0GHz, så jeg vet ikke om det blir for dyrt for deg. Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Har funnet ut at Sapphire Radeon 9600XT ultimate ed. passer, så det skal jeg kjøpe. Men SS56L støtter ikke Prescott. Og det eneste alternativet på komplett til socket 478 er da Celeron. Er de noe bra? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Tips: Handle fra Netshop istedet? De har de vanlige P4 cpuene: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3897 Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Takk for tips, men jeg bor i england, så jeg må ha engelske nettbutikker.. jeg får nok bare søke litt mer.. Fant forresten ut at Celeron heller ikke støttes, så den kan jeg ikke ha uansett.. Skal ikke være lett dette! Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 På Tekheads.co.uk fant jeg en P4 3.0GHz Northwood, den passer vel fint? Sjekket på aria også, men der hadde de ikke noen på lager. Oppsettet mitt hittil er da: SS56L P4 3.0GHz Northwood Sapphire Radeon 9600XT ultimate ed. 512 MB ram (vet ikke hvilket merke) 80 GB harddisk (vet ikke merket) ..og en cd-brenner Er dette et ok oppsett? Skal ikke spille veldig tunge spill, bare Warcraft og slikt.. Er strømforsyningen på 240W nok? Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Den holder nok i lange baner ja. Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 Fikk mail fra Shuttle om at skjermkortet ikke vil passe, siden det er et dual-slot kort Så nå må jeg visst lete videre.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Fikk mail fra Shuttle om at skjermkortet ikke vil passe, siden det er et dual-slot kort Så nå må jeg visst lete videre.. Send heller mail til den sjappa hvor du har tenkt til å kjøpe det ifra, og spør de i tillegg. Bare for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 (endret) Jeg sendte mail til de jeg kjøpte SS56L fra (theglowlounge.com), og de sa "yes the 9600XT Ultimate Edition will fit fine. (It’s bigger brother, the 9800XT ultimate won’t fit however!) It will certainly generate some heat but not enough to cause any problems." Har sendt mail til de jeg har tenkt å kjøpe kortet fra, men har ikke fått svar enda.. så jeg får vente og se.. Nå fikk jeg visst svar, og tekheads.co.uk sier: "Im afraid not, the Ultimate edition incorporates a Heatpipe, which stands off the card by about an inch, meaning you would need to mod your case to fit the card. This on the SS56L is not recommended " Hmmmmm.... hvem skal jeg høre på? De som selger skjermkortet, eller de som selger kabinettet? Endret 16. august 2004 av Coraline Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Hør på de som selger kabinettet, og hvis det ikke passer klager du til de etterpå... Det er jo de som har sett hvordan det ser ut inni, kortfolka har bare sett kortet Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Send til produsenten av skjermkortet, så er du sikker. Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 17. august 2004 Forfatter Del Skrevet 17. august 2004 Jeg fant forresten ut at kortet ikke er dual-slot slik som shuttle påstår. Sendte dem enda en mail og påpekte dette, og da svarte de at joda, kortet passer. Så nå har jeg fått tre forskjellige svar.. *sukk* Har send mail til Sapphire nå, får håpe de har et skikkelig svar til meg Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 18. august 2004 Forfatter Del Skrevet 18. august 2004 Jeg blir gal. Sapphire svarte at de ikke visse om det ville passe, og rådet meg til å høre på Shuttle. Greit nok det, men Shuttle har tydeligvis ikke peiling, siden de ikke en gang vet om kortet er single- eller dual-slot. Så hvor mye jeg skal stole på Shuttle er jeg i sterk tvil om. Jeg tror nesten jeg bare kjøper kortet og prøver selv, så får jeg heller selge det hvis det ikke passer. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg blir gal. Sapphire svarte at de ikke visse om det ville passe, og rådet meg til å høre på Shuttle. Greit nok det, men Shuttle har tydeligvis ikke peiling, siden de ikke en gang vet om kortet er single- eller dual-slot. Så hvor mye jeg skal stole på Shuttle er jeg i sterk tvil om. Jeg tror nesten jeg bare kjøper kortet og prøver selv, så får jeg heller selge det hvis det ikke passer. Ja. Gjør det. Lenke til kommentar
Coraline Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Bare en liten oppdatering. Jeg endte opp med dette: Shuttle SS56L Pentium 4 3.0GHz Northwood Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB Samsung SpinPoint 160 GB ATA-133 8 MB cache Sapphire Radeon 9600XT Ultimate Edition Samsung SyncMaster 710v Skjermkortet passer såvidt, det tar borti cd-brenneren, men alt virker så jeg tror ikke det gjør noe. Hvis noen av dere vet at det kan være et problem så si fra, vær så snill.. Ellers så gikk alt helt fint, maskinen startet på første forsøk. Nå har jeg brukt den i omtrent 2 uker og den idler på ca 40C ved vanlig romtemperatur (målt i SpeedFan). Har vært oppe i 46/47C ved spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå