Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

to adsl linjer = dobbel hastighet - mulig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jau, men f.eks i en TCP sesjon som opprettes når du laster ned filer via browseren så har alle pakkene samme mottaker IP adresse og det vil si at alle pakkene enten blir rutet til den ene eller den andre linja. Linjene har hver sine IP adresser.

Speedometer testen på IT-avisen vil aldri vise mer enn 2mbit.

Hmm finlese danbit om den routern..

Nei du tenkte en liten meter lengre enn mæ der :)

Står ingenting om at den kan settes opp med en felles IP..

Lenke til kommentar

Jeg har to kommentarer til fabelporteføljen denne tråden har utviklet seg til å bli:

1. Linux/unix kan gjøre bonding av interfacer uten problemer. Det kan også cisco-rutere (dog kaller de det noe annet), og det kan sikkert mange andre rutere også. Det er helt sikkert mulig å bonde to adsl-linjer, men pga moment 2, som vi kommer til om et øyeblikk er det ikke linux eller whatnot som er det du bryr deg om i første instans.

Det første du må gjøre for å bonde to adsl-linjer er å

2. skjekke at det er mulig på den andre siden av kabelen! Du kan ikke bonde to interfacer uten at det også støttes av motparten, som i dette tilfellet er sentralen til Telenor (og at Telenor er villig til å fikse).

Dette leder dermed fram til den enkle konklusjon på hvordan du skal gå fram for å få dette til å virke:

Ring Telenor, forklar problemet - og be om et pristilbud. Kan det i det hele tatt ordnes, kan dere gå videre og diskutere måter å løse det på etterpå.

Var jeg deg, ville jeg ikke håpet for mye.

Lenke til kommentar
Har sett litt på muligheten ved og bestille enda en adsl linje for og oppnå dobbel hastighet.

Noen her som veit om en ruter som kan ha 2 linjer oppkoblet samtidig, og sammenkobler disse for og få dobbel hastighet?

Prøv denne routeren fra Danbit, DK 1395,- :

http://www.danbit.dk/produkter/2121.phtml

[Edit: burde lest tråden ferdig, ser jeg ;)]

--

Pie0pah

Endret av pie0pah
Lenke til kommentar

Hva med å ha 2 nettverkskort i PC'en ?

Hvert av kortene vil da få hver sin IP fra leverandøren.

Kanskje NetLimiter kan styre hvilket kort de ulike programmene skal bruke, hvis ikke det ligger noe innebygget i XP.

Noen som vet at dette IKKE vil fungere ?

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Hei,

4 mbit sdsl koster kr 2499 pr mnd samt 4990 i etablering. directconnect.no var det billigste jeg fant. ADSL derimot koster meg 499 pr linje pr mnd, altså 998 pr mnd. Samt at etablering er under tusenlappen.

Så nei, slik jeg ser det blir det dyrere og velge en 4 mbit sdsl linje. Er jo også avhengig av leverandører som leverer på telenor sitt nett, da de er de eneste som er bygd ut her.

Nei, men så er SDSL også ca 950.000 ganger bedre enn ADSL og da !

Generelt kjappere og MYE mer stabile linjer. Du kan ha maks data ut og maks data inn på samme tid.

Ser ikke helt grunnen til at du trenger mer en 256 kb/s ned men. Hvis det er til f.eks bittorrent bruk og lignende, ville jeg sterkt anbefale deg en 2mbit SDSL som du kan få fra directconnect til kroner 999,-

-z00l-

Lenke til kommentar

Hey,

Oj, ser ut som dette blir veldig mye svess, tror heller jeg venter til Telenor eller andre aktører kan tilby større hastighet enn i dag. Er vel bare spørsmål om kort tid før adsl2 og sånn kommer, og Telenor må jo snart få ræva i gir og tilby større hastigheter slik som ngt og firstmile. :)

Er bare det at det går veldig trått på nettet når jeg har lan og slikt, da er ikke 2mbit mye når vi er en 8-10 personer som downloader. :)

Det som er er at jeg får dekka den ene ADSL linja jeg har av jobben. men gidder ikke legge inn så mye penger når jeg ikke kan få 4mbit til meg selv på en pc når jeg ikke har lan. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...