Gå til innhold

Overglokke en P4?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er ny i dette gamet men har lest de meste av guidene,

Tenkte jeg skulle glokke litt min prosessor i påvente av doom 3 og HL 2

Kan liste opp delene om de er til hjelp

Asus P4PE

P4 2.66mhz

512 mb ddr-dimm

radeon 9600 atlantis pro

Lurte på om det var mulig å glokke prosessoren uten ekstra/større vifte

Har en cheftec med tower med 4 ekstra vifter 80x80

Og tempraturen på cpuen ligger på ca 40 grader,

Casen på 34 grader <- dette vet jeg ikke hva betyr....

Eventuelt hvor mye jeg kan overglokke.....

Sikkert et tåpelig spørsmål men, står det en plass den nye hastigheten på prosessoren etter en har overklokket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, grunnen til at du skal overklokke er Doom3 og HL2... vell, om jeg skal si det selv tror jeg ikke det er CPU som er flaskehalsen i systemet ditt... Klokke skjermkortet ditt er kanskje ikke den værste ide'en... du får forresten også en veldig fin kjøler til det skjermkortet for 165,- spenn, da kan du jo overklokke det ennå litt lengre og ennå kjøre det stabilt :w00t:

Denne kjøleren jeg tenker på:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...VGASIL&toc=3870

Monterte den akkurat selv, ikke noe kunst stykke å få den på... ;) Kjølepastaen som følger med den er kanskje ikke det beste på markede akkurat... har du annen kjølepasta liggende er dette kanskje ett bedre alternativ, selv brukte jeg Artic Silver 5 da jeg tilfeldigvis hadde en tube liggende :w00t: Anngående overklokking av radeon skjermkortene finnes det ett temmelig digg program ute som gjør alt dette for deg i windows, gratis er det også... skal vi se, hva var det det het igjen? *google litt*

*fant*

http://atitool.ocfaq.com/

ATI Tool heter det, bruker det selv på mitt Radeon 9800 Pro. gikk fra 5600 til 5800 (sånn ca) i 3dmark 03 etter en liten overklokking =) har ennå ikke testet med nykjøleren min....

Hvertfall, dette var mitt bidrag til deg :roll: håper det var noe til hjelp, og håper du klarer å kjøre Doom3 og HL2 med fin oppløsning og quality settings uten noe alt for stor oppgradering :w00t:

Lykke til

-mamazboy-

Edit: liten skriveleif i prisen til kjøleren :p

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar

Tusen takk!

de var virkelig et slikt svar jeg var ute etter, laster ned 3dmark også.

Det programmet til skjermkortet?, er det trykt å begynne med de før jeg kjøper vifta?

ps. får ikke forandra på Cpu Frecvency Multiple i BIOS bare External Frequency !?

Endret av Jegermaizter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...