Gå til innhold

Bytte av ram. beste løsning på 1GB?

enden

Anbefalte innlegg

Sitter med følgende maskin idag: http://disabused.com/index.php?page=hardware (fundingsmonster)

Planen er å ta CPU, minne og en disk å putte i en barebone etter hvert (det blir sikkert en stund til ;) ). Før den tid er jeg avhengig av mer minne, og 1GB er målet denne gangen. Minnet skal kjøpes med tanke på oppgraderingen, som medfølger at jeg enten dytter inn en raskere intel-CPU på samme eller lignende hovedkort, eller går for et AMD-64 system.

Både pris og ytelse tilsier en dual 512 løsning. Jeg regner med at det ikke er noe probelm å kjøre en annen type ram i kanal 1 og 3 enn 2 og 4..?

Jeg er også usikker på hva jeg bør gå for med tanke på en oppgradering. Etter hva jeg forstår er AMD-systemer litt mer kresen på ram.

edit; byttet ut handlevognen med min egen side :)

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du har klokket systemet opp til en FSB på 240MHz og trenger derfor DDR480-brikker.

OCZ 1024MB EL Dual-channel PC4200 passer i både Intel og AMD systemer og har i tillegg samme hastighet som dine gamle (og tåler sannsynligvis enda strammere timings også), passer også bra med AMD64. Ellers er

OCZ 1024MB E.B. Dual-channel PC3500 og OCZ 1024MB E.B. Dual-channel PC3700 utrolig gode brikker til klokking (har sett noen greie DDR600-og-noe med PC3700 brikkene), klokker også rimelig bra på AMD64.

Vi må heller ikke glemme OCZ 1024MB Dual Channel Rev. 2 PC3200 som klokket utrolig bra i testen til Anandtech. Crusial BallistiX 512MB (kjøp to stykker) scoret utrolig høyt i testen til Anandtech, men jeg har en mistanke om at Crusial sendte ordentlig håndplukkede brikker :hmm:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Ser at du har klokket systemet opp til en FSB på 250MHz og trenger derfor DDR480-brikker.

Skal du sette det inn i en barebone kan du få problemer med varme om du klokker for mye. Det er trangere der og ikke like gode utluftingsmuligheter som ved "vanlige" kasser. Bare noe du bør ha i bakhodet... Ellers er det jo alltid greit å kjøpe litt potensiale om du har råd :)

Lenke til kommentar

Det blir nok ikke mye klokking i en barebone nei, men det er jo heller ikke den jeg kommer til å bruke nye RAM-brikker i.

Det jeg i alle hovedsak lurer på er om det går greit å kjøpe dual 512 brikker og sette inn i dagens system, og hvilke som egner seg i et framtidig A64-system. Er ingen superklokker, så jeg trenger ikke de beste brikkene, men vil ha noe som tåler at jeg fikler litt med FSB hvis jeg kjeder meg en dag :)

OCZ-brikkene ser bra ut, men hva hvis jeg sier at de er litt dyre? Hva med et budsjettforslag eller to? Regner med at disse tilhører middelklassen prismessig :)

Lenke til kommentar

Tja, det hjalp jo, selv om første respektable webshopp ble en del dyrere :)

Hvis jeg setter disse opp mot GEIL Golden Dragon PC4000 eller Ultra Platinum PC 4000 da? Noe dyrere, men bedre? Tenker litt på hvilke nettbutikker jeg liker også :)

Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Tja, det hjalp jo, selv om første respektable webshopp ble en del dyrere :)

Hvis jeg setter disse opp mot GEIL Golden Dragon PC4000 eller Ultra Platinum PC 4000 da? Noe dyrere, men bedre? Tenker litt på hvilke nettbutikker jeg liker også :)

Hvilke webshops er "respektable" da?? Synes både netshop og komplett er knall jeg.

Vet ikke noe særlig om GeIL, men siden brikkene er omtrent like til dem du har før bør vel det gå bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...