Gå til innhold

GF 6800 og kjøling/temp

sunh

Anbefalte innlegg

Har bare noen spørsmål til dere andre med 6800.

Selv har jeg et uklokka POV 6800 128MB som jeg syns er heller varmt. Nå i sommervarmen er kortet 80 grader idle i følge onboard sensoren. Til opplysning har jeg 4 kabinettvifter på lavt RPM, så lufta står ikke helt rolig inni der. Jeg har sett andre folk med 6800 GT som har langt lavere temp. Nå kan det jo godt hende de har mye bedre kabinettkjøling, men det skal vel i utgangspunktet ikke være så stor forskjell på disse 2 kortene?

Det andre jeg lurer på er om noen her har tatt av kjøleren på sitt kort og undersøkt. Er det slik som på mange chipset at det kanskje bare er klint på 1x1cm med goop midt på kjernen? Vurderer ihvertfall å ta av kjøleren og kline på et fint lag med arctic silver.. Burde vel være noen grader å hente på det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes ikke kjøling til pov ser så veldig bra ut på 6800 nu kortene,ingen kjøling på ramen og liten vifte på kortet.tydelig at noen produsenter har spart på dette.

msi ser litt bedre ut,men Leadtek WinFast A400 ser veldig bra ut både med kjølig og så tror jeg de bruker ns 2.5 minne på kortet.men finner ingen som selger kortene på webshopene i norge !

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18357

men synd hvis man må kjøpe extra kjøler til kortet,har ikke sett noen ennå som vil passe !

synes 80 grader høres mye ut,vet ikke hva som er vanlig til 6800/gt/ultra ?

ps:vil man miste garantien hvis man bytter kjøler eller setter på kjølebrikker på rammen ?

sunh,merker du noe problemer i spillene p.g.a høy temp ?

Lenke til kommentar

Nei jeg har ingen problemer pga temperaturen, syns mer synd på kortet :p

Jeg tok nettopp av kjøleren for å se hvordan ting var gjort. Goopen dekte bra den, var kontakt osv, men det var noe små klumper som jeg måtte skrape bort, ikke bra. Etter det klinte jeg på litt arctic silver, og temperaturen sank med 7-8 grader. Fra 79-80 idle til 72-73 idle,

Mistenker også at sensorene viser litt i meste laget. "Ambient sensoren" viser 50 grader, noe jeg har meget vanskelig for å tro, CPUen er 50 grader for f... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...