Gå til innhold

Hvor mye tåler AMD?

*Thug*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<Flisespikkemodus>

Hvor mye tåler AMD?

AMD er et stort selskap og tåler sikkert litt av hvert (selv om intel er ennå større og tåler ennå mer)

Hvro mye varme tåler en AMD cpu?

Hvor?

Sikkert 2-300 watt dersom man bruker ekstremkjøling.

</Flisespikkemodus>

Seriøst: AMD CPU'er tåler sikkert en temperatur på rundt 70°C over lang tid. I veldig korte tidsrom så takler den sikkert 100°C stabilt også dersom spenninga er veldig høy. Med med kræsj så kan den sikkert overleve katastrofe-temperaturer på 120-150°C i flere sekunder.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det.

Men du, da var det like før den brant opp :thumbup:

edit: Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om

Endret av PoWit
Lenke til kommentar
Jeg hadde en amd thunderbird 1.2 ghz der viften som satt på begynte å bli litt svak. Tempen snek seg opp til 92 før jeg oppdaget det. Jeg hadde ikke et hovedkort som slo seg av når cpuen ble for varm. Men den funka fint etter det.

Hvordan vet du at det var like før cpuen brant opp? Har selv prøvd å svi en AMD cpu og det gikk ikke, maskina krasjet før den tid!

Lenke til kommentar

Simen1 er faktisk veldig oppegående, og han jobber som metall"ekspert" eller noe, ivertfall utdannet til noe sånt. Så han har nok litt peiling både på cpu, silisium og temperaturer osv....

Lenke til kommentar
Simen1, jeg er ikke så sikker på om du vet hva du snakker om

Du skal få det veldig vanskelig med å overbevise meg om at du kan mer på dette området enn Simen1. Har selv lest mange av Simen1 sine innlegg, og det er ingen tvil om at mannen vet hva han snakker om. Så Simen1 vet nok absolutt hva han snakker om ;)

EDIT: Litt seint ute. Tenkte at det ikke bare var meg som kom til å reagere på dette.

Endret av TJ
Lenke til kommentar

:wallbash: Har du i det hele tatt lest inleggene simen1 kommer med? Mannen er jo den mest oppegånde her på forumet tet fulgt av en god del andre.

Lenke til kommentar

Simen1 vett hva han snakker om, det er bare du som ikke vett hva han snakker om ... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...