Saiko Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Sitter med en Amilo D CY23 (finner ikke ut hvilken modell det er, men på fujitsu-siemens' hjemmeside er det 3 modeller som passer til min bærebare - det være seg D-5500/D-6500/D-7500). Maskinen blei kjøpt i februar 2002 Jeg antar at det ikke er spesielt relevant for problemet mitt hvilken modell jeg har. Problemet er at vifta går 98% av tida pcen er på. Jeg er klar over at dette kanskje ikke er det lureste tidspunktet å ordne dette problemet på siden det er ca 30 grader ute, men jeg prøver allikevel. (Problemet har vært der i over et år) Jeg har tatt av vifta + kjøleribbe, tatt av thermal-paden, renset prosessoren + kjøleribbe, lagt ny kjølepasta (Arctic Silver 3) og satt vifte+kjøleribbe på plass igjen. Ingen klar bedring. Jeg kan holde fingeren på kjøleribba (ikke direkte, men det er en "løvtynn" metall-plate over den) uten at jeg brenner meg Jeg har forsøkt å finne programmer/bios-oppdateringer som kanskje kan gi meg en pekepinn på hvor varm prosessoren faktisk er og også om det er mulig å justere hastigheten på vifta - alt uten hell. Jeg har blant annet forsøkt med motherboard-monitor og speedfan. Er det andre med lignende problem/evt tips for hva jeg kan gjøre? Endret 10. august 2004 av Saiko Lenke til kommentar
Filla Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hva slags prosessor er det som står i den ? Er det en desktop prosessor ? Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Om det er en desktop prosessor vet jeg ikke. Det eneste jeg klarer å finne ut er at det er en Intel Celeron 1200mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå