Gå til innhold

Vifteproblemer på Amilo D CY23

Saiko

Anbefalte innlegg

Sitter med en Amilo D CY23 (finner ikke ut hvilken modell det er, men på fujitsu-siemens' hjemmeside er det 3 modeller som passer til min bærebare - det være seg D-5500/D-6500/D-7500). Maskinen blei kjøpt i februar 2002

Jeg antar at det ikke er spesielt relevant for problemet mitt hvilken modell jeg har. Problemet er at vifta går 98% av tida pcen er på. Jeg er klar over at dette kanskje ikke er det lureste tidspunktet å ordne dette problemet på siden det er ca 30 grader ute, men jeg prøver allikevel. (Problemet har vært der i over et år)

Jeg har tatt av vifta + kjøleribbe, tatt av thermal-paden, renset prosessoren + kjøleribbe, lagt ny kjølepasta (Arctic Silver 3) og satt vifte+kjøleribbe på plass igjen. Ingen klar bedring. Jeg kan holde fingeren på kjøleribba (ikke direkte, men det er en "løvtynn" metall-plate over den) uten at jeg brenner meg

Jeg har forsøkt å finne programmer/bios-oppdateringer som kanskje kan gi meg en pekepinn på hvor varm prosessoren faktisk er og også om det er mulig å justere hastigheten på vifta - alt uten hell. Jeg har blant annet forsøkt med motherboard-monitor og speedfan.

Er det andre med lignende problem/evt tips for hva jeg kan gjøre?

Endret av Saiko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...