Venerable Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Hvis du digger argento-filmer, MÅ du se Suspiria fra 1979. Den som regnes som hans desiderte mesterverk. Goblin har musikken der også. Utrolig lyssetting, skummel musikk med mye ekkel vokal, plot om unge jenter på en ballettskole som egentlig styres av en klan med hekser, og mye "suspense". (derav navnet). Den fås i 2 forskjellige DVD-versjoner, en plain, og en special edition dobbeldvd. med masse dokumentarer og valgfri italiensk tale. Har 7 Argento filmer fra før, blandt annet den britiske utgaven av Suspiria En av mine favoritt regissører. Og må si at soundtracket fra Goblin er en av de 5 beste soundtrackene noen gang laget Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Dawn of the Dead remake var jo helt konge film. Spesielt om du så den på kino. Det var bla. mange morsome scener. Den var til og med litt skummel til tider. Du bare satt der og visste at noe dritt kom til å skje osv. Det er en veldig sterk 5`er film (5++ av 6), den hadde også Ving Rhames som er en av de kuleste og barkeste dudene innen tv. Eneste jeg savnet i den filmen, var noen nude-scenes. Men ellers var den helt konge. Pluss, -raske- zombier du får det seriøst ikke kulere enn det. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Det jeg ikke kan forstå er hvorfor alle er så gira på nude-scenes. Er det så viktig at det er en naken dame i filmen. Har ikke noe imot at det er der, men å bli skuffet over at det mangler er jo litt rart. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Vel, ble ikke skuffa. Sa bare at det manglet Og det trakk ikke mye ned at den ikke hadde noe nude. Men forventes i Zombie filmer at man ser noen nakene jenter Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvis du digger argento-filmer, MÅ du se Suspiria fra 1979. Den som regnes som hans desiderte mesterverk. Goblin har musikken der også. Utrolig lyssetting, skummel musikk med mye ekkel vokal, plot om unge jenter på en ballettskole som egentlig styres av en klan med hekser, og mye "suspense". (derav navnet). Den fås i 2 forskjellige DVD-versjoner, en plain, og en special edition dobbeldvd. med masse dokumentarer og valgfri italiensk tale. Har 7 Argento filmer fra før, blandt annet den britiske utgaven av Suspiria En av mine favoritt regissører. Og må si at soundtracket fra Goblin er en av de 5 beste soundtrackene noen gang laget La meg si det sånn, den italienske versjonen er dubbet den også. Iflg. intervjuer med mange av skuespillerne på ekstrramaterialet, tok de opp filmen uten lyd (det foregikk byggearbeider i bakgrunnen), og la på stemmene etterpå. Det var folk fra forskjellige nasjonaliteter med i filmen, susy banyon var amerikansk, men hun paranoide jenta var italiensk og snakka dårlig engelsk. osv osv. De sa det var en merkelig opplevelse, fordi i italiensk film er det en helt vanlig måte å gjøre det på, siden de MÅ dubbes til engelsk uansett. Så bakgrunnsstøy har ingenting å si. Den italienske versjonen er ikke teksta heller Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hvis du digger argento-filmer, MÅ du se Suspiria fra 1979. Den som regnes som hans desiderte mesterverk. Goblin har musikken der også. Utrolig lyssetting, skummel musikk med mye ekkel vokal, plot om unge jenter på en ballettskole som egentlig styres av en klan med hekser, og mye "suspense". (derav navnet). Den fås i 2 forskjellige DVD-versjoner, en plain, og en special edition dobbeldvd. med masse dokumentarer og valgfri italiensk tale. Har 7 Argento filmer fra før, blandt annet den britiske utgaven av Suspiria En av mine favoritt regissører. Og må si at soundtracket fra Goblin er en av de 5 beste soundtrackene noen gang laget La meg si det sånn, den italienske versjonen er dubbet den også. Iflg. intervjuer med mange av skuespillerne på ekstrramaterialet, tok de opp filmen uten lyd (det foregikk byggearbeider i bakgrunnen), og la på stemmene etterpå. Det var folk fra forskjellige nasjonaliteter med i filmen, susy banyon var amerikansk, men hun paranoide jenta var italiensk og snakka dårlig engelsk. osv osv. De sa det var en merkelig opplevelse, fordi i italiensk film er det en helt vanlig måte å gjøre det på, siden de MÅ dubbes til engelsk uansett. Så bakgrunnsstøy har ingenting å si. Den italienske versjonen er ikke teksta heller Det er feil, når Argento spiller inn sine filmer, så ja, bruker han skuespillere fra mange forskjellige land, det han så gjør er å la dem si dialogene på sine egen språk, grunnen husker jeg ikke helt, men det sies på Suspiria versjonen fra Anchor Bay på Sone 1 (3 disken). Etter dette så dubber han om filmene til de forskjellige språkene den skal utgis i, Engelsk, Italiensk, Tysk, Spansk, Fransk. Jeg er glad jeg ikke lever i de landene der de må ha dubba filmer. Den eneste filmen jeg ser dubba er "Run Lola Run", grunnen er at tekstingen på Sone 1 utgivelsen er elendig, henger lenge etter det de sier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå