Gå til innhold

dawn of the dead


Octavian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg likte Dawn of the dead 2004 meget godt. Har ikke sett den fra 78 men.

Noen som vet om Day of the dead er noe tess foresten?

(håper jeg ikke beveger for langt off topic)

Kan trykt anbefall Day og the dead. Har den på dvd og den er skikkelig bra, utrolig bra effekter og jeg anbefall å ikke spis noe mat på slutten av filmen uten at jeg sier hva som skjer. ;)

Lenke til kommentar
Den orginale knuser remaken. Er nesten umulig å slå den orginale. Jeg snakker om Argento sin versjon, med musikk fra den fantastisk gruppen Goblin.

 

Men den nye var ikke helt feil, en av de beste remakene som er laget. Selv om den var helt pointless å lage.

Hvis du digger argento-filmer, MÅ du se Suspiria fra 1979. Den som regnes som hans desiderte mesterverk. Goblin har musikken der også. Utrolig lyssetting, skummel musikk med mye ekkel vokal, plot om unge jenter på en ballettskole som egentlig styres av en klan med hekser, og mye "suspense". (derav navnet).

 

Den fås i 2 forskjellige DVD-versjoner, en plain, og en special edition dobbeldvd. med masse dokumentarer og valgfri italiensk tale.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Den orginale knuser remaken. Er nesten umulig å slå den orginale. Jeg snakker om Argento sin versjon, med musikk fra den fantastisk gruppen Goblin.

 

Men den nye var ikke helt feil, en av de beste remakene som er laget. Selv om den var helt pointless å lage.

Hvis du digger argento-filmer, MÅ du se Suspiria fra 1979. Den som regnes som hans desiderte mesterverk. Goblin har musikken der også. Utrolig lyssetting, skummel musikk med mye ekkel vokal, plot om unge jenter på en ballettskole som egentlig styres av en klan med hekser, og mye "suspense". (derav navnet).

 

Den fås i 2 forskjellige DVD-versjoner, en plain, og en special edition dobbeldvd. med masse dokumentarer og valgfri italiensk tale.

Limited Edition du tenker på? isåfall er det 3 discer, ikke 2. Den 3 discen er soundtracket.

 

Jeg synes dawn of the dead fra 78 er bedre, men for all del, remaken var helt ok. :yes:

Lenke til kommentar

liker både orginal og remake... men den orginale er vel kulest, likte ikke helt at zombiene sprang i remake'en, selv om d ble litt ekstra nerve. Den kuleste scena må jo ha vært da våpenhandleren skulle skrive på arket og d bare var tilgriset med blod når han holdt d opp.

 

Slutten var d litt for mye a-team over, men ellers OK.

Lenke til kommentar

Remaken er en mye mer effektiv grøsser en Romero sin, men Romeros er mye bedre når det kommer til karakterer. Og personlig syntes jeg det er mye bedre at zombiene ikke er raske, noe av grøsset i originalen er at samme hvor trege de er, så kommer de uansett, de gir aldri opp, og kan stå å gni mot vinduet i flere måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...