henrikw Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Hei! Jeg har planer om å vannkjøle hele systemet mitt, dvs CPU >> GPU >> HD1 >> HD2 >> PSU Klarer en EHEIM 1048 å skyve vann igjennom denne regla? Hvor stor radiator bør jeg ha? Systemet mitt er som følger: AMD64 3200+ RADEON 9800pro 120GB IDE 160GB SATA Psu'n har jeg ikke kjøpt enda, noen som har noen forslag? Husk at poenget her er ikke å overklokke, men å få et så stille system som mulig Henrik EDIT: Skriveleifer... Endret 10. august 2004 av henrikw Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Her var det lite med svar gitt har alle tatt sommerferie eller? Anyway.. tror jeg går for dette opplegget CoolerMaster TAC-T01-E1C Eheim 1048 AC "cuplex PRO" AC "twinplex" AC "airplex EVO 240", m/nipler AC "aquatube", Blue Kuriyama, slange 3/8"ID - 1/2" Er det noe jeg mangler før jeg bestiller? Når det gjelder PSU- og HD kjøling, så tar jeg det seinere. Er det noen norske importører av vannkjølte PSU'er? Endret 12. august 2004 av henrikw Lenke til kommentar
Piraro76 Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Så bra ut det opplegget der, bortsett fra at jeg tror det kan bli litt vanskelig å få plass til radiatoren. De aller fleste ender opp med å plassere den i toppen av kassa, og siden Evo-radiatorene er 5 cm tykke så bør du kanskje vurdere å skaffe ett fulltower...? Evt at du setter hele greia oppå kassa, vifter og alt (ville bli uhorvelig stygt IMHO) eller finner på en eller annen lur plassering og modder litt For å begynne i en ende så skal pumpa i ett vannkjølingsoppsett normalt bare overvinne strømningsmotstanden i slanger/kjøleblokker etc, så en 1048 burde klare jobben fint. Vannkjølt PSU er etter min mening bortkastet, da man enten må modde selv, noe iallfall ikke jeg vil anbefale, eller importere, noe som fort kan koste mer enn det smaker. De fleste ferdigbygde vannkjølte psu'ene jeg har sett har dessuten lave ytelser (250-300 watt), og viftene der uansett ikke er av de som bråker mest. Hvis du likevel på død og liv skal ha vannkjølt PSU så var denne det jeg fant sånn i full fart (gadd ikke lete så mye kvart over seks på mårran ), men med en pris på over 1800 kr (pluss frakt, MVA og andre koselige ting, hvis de i det hele tatt sender utenlands) så syns jeg det koster mer enn det smaker, men det er bare min mening... Hmm... Utsolgt var de også... Jaja... For minst mulig bråk så kan kanskje denne være ett godt alternativ...? Edit: Antikorrosjon anbefales, sammen med ett relé-kit. Reléet er strengt tatt ikke noe du -trenger-, men det sikrer at pumpa starter idet du slår på pc'en. Fort gjort å glemme å plugge i kontakta til pumpa, og dermed er du ute og sykler rimelig fort (ikke spør åssen jeg vet det ). Du kan også løse problemet med ei pumpe som går på 12 volt, men de er rimelig dyre... Endret 12. august 2004 av Piraro76 Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Hei Piraro76! Når det gjelder radiatoren, tror du det går bra å legge den nederst i kabinettet? jeg har kun et pci-kort (lyd) så det burde vært mulig å stjele noen pci-plasser, pumpa plasserer jeg i festebraketten (5,25") sammen med tanken. Så var det PSU da.. jeg vet at det koster, men det ser jo utvilsomt fett ut også da er det PAPST vifter som er tingen på radiatoren eller? l8r Henrik Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Er du interessert i vannkjølt PSU bør du absolutt ta en titt på denne tråden Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Jepp, har sett tråden, men jeg må fortsatt bestille fra utlandet.. Venter til det kommer noen norske forhandlere tror jeg Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Da er vannkjølingen i posten :!: Det ble ca det samme som beskrevet ovenfor, men med unntak av kabinettet. Fant ut at et CoolerMaster 'STACKER' ble _litt_ enklere å jobbe med Endret 12. august 2004 av henrikw Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 fikk du me PSU også ? er egentlig ikke så mye vits i å vannkjøle PSU, bedre å skaffe ei STILLE vifte så løser det mesteparten av støyen Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Nei, venter med PSU.. kjøpte to PAPST 8cm-vifter og prøver å bytte ut viftene i PSU'en med dem Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hvis ikke noen andre svarte dette (sry, gadd ikke lese alt, men håper dette hjelper.) så er det du trenger så stor radiator du kan ha. Er alltid slik... Kos deg. Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 har kjøpt en AC "airplex EVO 240" som jeg skrur fast to 12 cm PAPST vifter til, håper den holder.. takker Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Kos deg med vann-kjølinga ! Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 åjadda legger ut noen bilder nå stacker'n er ferdig modda.. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Bilder er bra. Vi vil ha bilder, masse masse bilder Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 (endret) skal se hva jeg kan få til er det noen begrensning på hvor store (i KB) bildene kan være, eller hvor mange bilder jeg kan poste i samme slengen? Endret 13. august 2004 av henrikw Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 skal se hva jeg kan få til er det noen begrensning på hvor store (i KB) bildene kan være, eller hvor mange bilder jeg kan poste i samme slengen? 400x500 eller noe tror jeg.. Husk at folk med modem også må kunne laste ned bildene. Lenke til kommentar
henrikw Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 will do! skal prøve å begrense meg gleder meg som en unge på juleaften Lenke til kommentar
am3k Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Fikk du aldri kjølinga eller holder du oss bare på pinebenken? Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Venter bare på bildene nå, henrik... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Ja, kom gjerne med bilder, jeg vurderer Stacker selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå