Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To nettverksskort i en PC

Anbefalte innlegg

Det virker som om min switch har sluttet å virke.

Jeg har et nettverk med to PC-er som er koblet til en ruter via Switchen. En switch koster jo en del penger, men et brukt nettverkskort kan jeg få for 150:-. Jeg antar at det hadde fungert like bra å koble ?Hoved-Pcen? direkte til routeren og bruke et ekstra nettverkskort for å koble de to Pcene sammen. PC nummer to bruker jeg stort sett som juke-box og da fjerrstyres den fra hovedpcen. Begge PC-ene kjører Windows 2000 pro. Er det noen som har en formening om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det virker som om min switch har sluttet å virke.

Jeg har et nettverk med to PC-er som er koblet til en ruter via Switchen. En switch koster jo en del penger, men et brukt nettverkskort kan jeg få for 150:-. Jeg antar at det hadde fungert like bra å koble ?Hoved-Pcen? direkte til routeren og bruke et ekstra nettverkskort for å koble de to Pcene sammen. PC nummer to bruker jeg stort sett som juke-box og da fjerrstyres den fra hovedpcen. Begge PC-ene kjører Windows 2000 pro. Er det noen som har en formening om dette?

1. eit brukt netverksort til 150kr er jo ikkje serlig billig, når du kan få eit nytt eit til under 100kr.

2. ein switch kan du få til rundtom 200-300kr

Lenke til kommentar

Brukt nettverkskort for 150 kr :wow:

Du vet du kan få et splitter nytt for rundt 50kr en rekke plasser?

En switch koster jo heller ikke mange lappene. Tipper du får 4-portere fra et par hundrelapper.

Edit: Her er det noen som er ennå kjappere enn meg... ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvorfor sjekket jeg ikke prisene på komplett før jeg startet den her tråden?!? :blush:

Det verste er at den switchen som 356speedster foreslår er den samme som jeg har, og som er kjøpt på Komplett for et drøyt år siden!! :blush:

Kan man slette en tråd??

Jeg lurer forresten på hvorfor switchen ikke virker lenger. Den har vært i kontinuerlig drift i ca et halvt år, den må da tåle det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...