Mafo Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 En minnerevolusjon Det går rykter om en ny type minnekort, med en helt eventyrlig minnekapasitet som vil få selv de av dagens standarder med mest lagringsplass til å fremstå som Commodore 64-disketter fra 1985. Les artikkelen her Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Wow! 2 TB.. Nå gjenstår det å se om dette er sant, men kan dette være en mulig erstatter til harddisken? Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 suupert...hva skal du med det i mobilen? passer heller til datamaskiner...den kommer sikkert og bli veldig dyr med en gang!...men men bra nyhet! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Halleluja!!! Tenk hvor mange filmer det blir ´a??? Gleder meg!!! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Da trenger vi bare nok batteritid til å kunne se 2TB med filmer Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 holy smokes, dette blir bare totalt genialt! glem dvder, glem at slikt, her tror jeg vi har det neste lagringsmediet. håper bare det er skikkelig holdbart (magnetfelt osv) og tåler en del skriveprosesser Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Tenker på de nye barebone-filserverne, jeg... Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Kan noen som er god i matte regne ut hvor lang til det tar å skrive 2 TB til minnekortet sett at man kan bruke hele båndbredden på 120 MB/s ? BTW: Kan en snill moderator slette inleggene nedenfor? EDIT: Takk til moderator! Endret 10. august 2004 av eMPea Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 2TB = 2 000 GB = 2 000 0000 MB 2 000 000 MB / 120 MB/s = 16 666,67 s 16 666, 67 s = 277,78 m = 4,629 timar! 4 tima og ca. 38 min tar det å skrive inn 2 TB på den disken. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) 2TB = 2 000 GB = 2 000 0000 MB 2 000 000 MB / 120 MB/s = 16 666,67 s 16 666, 67 s = 277,78 m = 4,629 timar! 4 tima og ca. 38 min tar det å skrive inn 2 TB på den disken. Takker, regna selv ut og kom også fram til noe slikt, men siden mine mattekunnskaper er _svært_ begrensede fikk jeg meg ikke til å poste den her BTW: 2 TB på under 5 timer er vel bra folkens eller hva? Endret 11. august 2004 av eMPea Lenke til kommentar
rønning Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hva skal man egentlig med 2TB på en mobil???? Skjønner ikke det helt jeg da Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Det er ikke bare det at du kan få det på mobil. Det er en ny teknoligi som tar over. Men, er ikke dette litt rart sagt? altså mer enn de aller fleste lovlydige PC-brukere har på hardisken sin. ulovlige brukere har ikke mer plass på hardisken nei. Litt av en hardisk da isåfall. Lenke til kommentar
Mafo Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Men, er ikke dette litt rart sagt? altså mer enn de aller fleste lovlydige PC-brukere har på hardisken sin. Jeg siktet litt til piratkopiering og lignende, ettersom det er få personer her i verden som har økonomi til å betale for to TB med lisensiert programvare/musikk/spill. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jorden kaller folkens. Dette er meget slapp journalistikk fra amobil sin side. Jeg tipper artikkelen er basert på ITavisens ennå dårligere journalistikk. ITavisen skrev nemlig om dette på mandag og ble flamet til de grader på sitt eget "forum" fordi de hadde misstolket hele greia. Poenget er at det er den _TEORETISK_ maksimale grensen for minnekort som har økt til 2TB. Dette ser dere både av bildet i artikkelen og i pressemeldingen. Det står altså null og niks om at det faktisk er på vei minnekort med den kapasiteten. Artikkelforfattere og lesere biter på til de grader og tolker det nesten til at de finner disse kortene i butikken i mårra til spotpris selv om det er ganske innlysende at det er for alt godt til å være sant. Beklager at jeg er gledesdreper her, men det er jammen godt å ha beina på jorda også... Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Simen1 har igjen 1000% rett! Ufattelig hvor lettlurte dere er på dette forumet. Det var en stor spalte i Aftenposten i 1997 om at Opticom var på vei til å lansere ett slikt super minnekort. Det skulle klare å lagre opp til 17 TB. Dette førte selvfølgelig at aksjekursene steg kollosalt. Faktisk mer enn noen andre aksjer har steget i verdi noen gang. Disse minnekortene skulle være på markedet etter om 2 år sa Opticom da! Noen som har sett slike minnekort på 17 TB? Etter dette har flere andre produsenter lovt samme greia. Men ingen verdens ting har kommet på markedet. Dessuten hvis de hadde klart å lage noe med slik kapasitet vill vi aldri fått det med en gang. I databransjen sitter det økonomer som har funnet ut at de tjener mest penger over lengre sikt hvis utviklingen tar små steg av gangen slik at folk må kjøpe nytt hele tiden. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jepp! :-) La meg bare få føye til at det per dags dato ikke er teknisk mulig å lage minnekort i den størrelsen heller. Problemet er at man ikke får skviset i nærheten av så mye minne inn på selv de minnekortene som er fysisk størst. Jeg tror ikke de kunne blitt mye mindre fysisk enn f.eks en stack med 500 4GB mikrodrive Compactflash-kort for å oppnå 2TB. Og da har man jo allerede en "dings" som er større en en vanlig CD-rom stasjon. For ikke å snakke om prisen Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jepp! :-) La meg bare få føye til at det per dags dato ikke er teknisk mulig å lage minnekort i den størrelsen heller. Problemet er at man ikke får skviset i nærheten av så mye minne inn på selv de minnekortene som er fysisk størst. Jeg tror ikke de kunne blitt mye mindre fysisk enn f.eks en stack med 500 4GB mikrodrive Compactflash-kort for å oppnå 2TB. Og da har man jo allerede en "dings" som er større en en vanlig CD-rom stasjon. For ikke å snakke om prisen må bare nevne at du får jo minnekort med 12gb da... Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Simen1 har så rett. HER er det flere som har godt på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg