Gå til innhold

Hurra for Konsoll

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC'en vinner på grafikk, men det er nå faen meg alt den vinner på å..

hehehe.. ( venter stille på "the angry mob" )

:cool:

Nåh.. Konsoller mangler detaljene i spillene. Ta bilspill f.eks. der bremsespor og slikt ikke blir lenge fordi konsollene har for lite ram.

Og optimalisering er oppskrytt. ROTK hakker som bare det på GC når det er mange fiender og tåke\effekter samtidig.

Minnekort er også er utrolig plagsom ting med konsoller.

Men det som plager meg mest med konsoller er at spill blir utvilket samtidig som til PC. Noe som gjør at pc-utgaven i mange tilfeller blir konsollofisert og ikke på langt nær utnytter potensialet til spillet. (DE: IW anyone?)

Men bevares, har hatt det mye gøy med konsoll!

Lenke til kommentar
dere er tydeligvis ikke klar over at alt som blir filmet på tv osv. går i 24 fps.

film på kino varer kortere enn film du ser hjemme, pga. at på kino vises filmene i 25 fps.

og å spille et spill med 25 fps er helt greit. man merker ingenting i forskjell på 25 og 50 bilder i sekundet.

haha... ta og spill CS å skriv fps_max 24 for så og skrive fps_max 100, så kan du se om du meker forskjell, hvis ikke burde du ta en tur til legen for øye skader :tease:

Lenke til kommentar
dere er tydeligvis ikke klar over at alt som blir filmet på tv osv. går i 24 fps.

film på kino varer kortere enn film du ser hjemme, pga. at på kino vises filmene i 25 fps.

og å spille et spill med 25 fps er helt greit. man merker ingenting i forskjell på 25 og 50 bilder i sekundet.

Kom ikke her igjen med den da... Tegnefilmer har visst enda lavere fps, uten at vi ser at det hakker. MEN! Man ser helt fint at det hakker når man spiller med under 30 fps... Veit ikke hvorfor, men kan det ha noe å gjøre med oppdatering på skjermen (vanligvis på 60-85 Hz) vs frames per second i spill?

Lenke til kommentar
Spell som man må legga seg inn i er mye bedre å spelle på konsoll, bare synd at det ikke er så mange sånne spell tøll Konsoll( ikke si FF, spillet har blitt ødelagt av square).

Enig og uenig.. Square har vel aldri klart å ødelegge FF..(Tatt i betraktning at det er FLERE spill :hmm: )

Eneste skjær i sjøen er vel FFX-2, men man ødelegger vel ikke en hel serie med å klomse til et spill? (Venter spent på neste Zelda spill, selvom jeg ikke likte WW)

Man venter spent på XII, som ser MEGET lovende ut :dribble:

Edit: Jeg er da enig i at det gir best stemning å sitte forann konsollen å spille RPG enn PC'n

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

haha... ta og spill CS å skriv fps_max 24 for så og skrive fps_max 100, så kan du se om du meker forskjell, hvis ikke burde du ta en tur til legen for øye skader :tease:

hehehe.. ikke mobb fyren for, han har et lite poeng. Jeg er ikke så nøyen på de pikslene og alt det der.. gi meg et godt soundtrack i et spill er jeg fornøyd. Unreal Tournament 2004 går over doom 3, bare pga for musikken manglet i doom 3.

så der. Men jaja.. Konsoll er så meget mye bedre.. mye mer avslappende å sitte henslengt i sofaen enn å sitte anspent foran PC skjermen.

Lenke til kommentar
Hvis dere synes sofan er digg og spille i, tenk senga mi dA :D Det er bare sååå lunt og spille i senga, derffor digger jeg konsoll, mye bedere enn PC.

Trodde de fleste her i tråden var enige om at man bare kunne sitte anspent i kontorstol forran en pc-skjerm og spille pc, og bare kan sitte henslengt i sofaen foran tv'n og spiller konsoll.

Ikke kom her med at du kan ligge i senga og spille konsoll, hva blir det neste? at man sitter i sofaen og spiller pc på tv'n :nei:

(ps...synes dere at dette er bra argumenter?....ikke jeg heller :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Så du foretrekker faktisk å være "fastspent" til en stol, å få rygg problemer, og ledd problemer.. Be my guest.,

Tror du missforstod litt mitt forsøk på ironi i min forrige post.

Hvis du leser den posten jeg hadde før i denne diskuasjonen også tror jeg du hadde forstått det...

Lenke til kommentar

Blir det ikkje òg brukt motion blur på film. Slik at det skal sjå smooth ut, sjølv om det berre er 24 bileter i sekundet?

Det der med kor mange bileter auga kan oppfatta i sekundet: Eg ser enormt stor forskjell på 24-60 fps og ser òg forskjell på 60-200 fps...

On topic: Personleg synest eg at alle spel er kjedelege på konsoll utanom bilspel.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar

Så du foretrekker faktisk å være "fastspent" til en stol, å få rygg problemer, og ledd problemer.. Be my guest.,

Tror du missforstod litt mitt forsøk på ironi i min forrige post.

Hvis du leser den posten jeg hadde før i denne diskuasjonen også tror jeg du hadde forstått det...

OK, sorry.. forsto det nå. :blush:

Lenke til kommentar
Blir det ikkje òg brukt motion blur på film. Slik at det skal sjå smooth ut, sjølv om det berre er 24 bileter i sekundet?

Det der med kor mange bileter auga kan oppfatta i sekundet: Eg ser enormt stor forskjell på 24-60 fps og ser òg forskjell på 60-200 fps...

On topic: Personleg synest eg at alle spel er kjedelege på konsoll utanom bilspel.

er det ikke 25 bilder i sekundet da? :hmm:

Lenke til kommentar

Det stemmer det, men på film brukes det spesielle teknikker slik som Motion Blur for at helheten skal oppfattes mer flytende. I spill er ikke dette tilfellet, og forskjellen mellom 25 bps og 50 bps er helt åpenbar. Om det menneskelige øye ikke hadde vært i stand til å oppfatte mer enn 24 bilder i sekundet, ville arten vår ha vært utryddet allerede for flere tusen år siden. Å gå på jakt hadde blitt en umulighet. Å bli jaktet på derimot...

On-topic:

PC er nok min favoritt. Kontrollene passer meg bedre, grafikken er teknisk flottere, og i tillegg har jeg et påkostet høyttaleranlegg og et ratt/pedalsett til maskinen. Dessuten kan den brukes til svært mye annet enn spill, og jeg liker godt å pusle med ting og tang for å få den til å fungere bedre. Men konsoller har absolutt sine fordeler. De er billige, enkle å bruke og kjører svært stabilt. Det får bli opp til den enkelte å velge. Alle har rett. :)

Lenke til kommentar
On-topic:

PC er nok min favoritt. Kontrollene passer meg bedre, grafikken er teknisk flottere, og i tillegg har jeg et påkostet høyttaleranlegg og et ratt/pedalsett til maskinen. Dessuten kan den brukes til svært mye annet enn spill, og jeg liker godt å pusle med ting og tang for å få den til å fungere bedre. Men konsoller har absolutt sine fordeler. De er billige, enkle å bruke og kjører svært stabilt. Det får bli opp til den enkelte å velge. Alle har rett. :)

Det er som du sier, PC'en har bedre grafikk og langt flere bruksområder. Preferanser hva angår kontrollenhet (tastur, mus, joypad etc.) er nå mer en vanesak fremfor noe annet.

Hele diskusjonen har mer enn én dimensjon. Man kan ikke sammenligne PC med Xbox/konsoll da en PC helt klar er overlegen xbox/konsoller. Tar man med pris i denne sammenhengen blir det noe helt annet. Jeg vil påstå at man får mye mer valuta for pengene ved å gå for en xbox enn en PC om eneste bruksområde er spill, det er det liten tvil om. Man må ut med en god del høvdinger for å få en god nok PC som kan kjøre spill like flytende og pent som en xbox.

Uansett, om pris ikke er et tema er PC utentvil best, tar man med cash i bildet, får man mer igjen for en xbox enn PC.

EDIT: Trykkleif

Endret av Trancton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...