Niskivara Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Hva er alt dette tullet om 99% av alle konsollspill er møkk og at konsoller har stygg grafikk? Oppløsning meg langt opp bak.... Det finnes så godt som ingen PC spill som har like godt grafisk design som konsollspill som Ico, Wind Waker, Final Fantasy, Ninja Gaiden, Resident Evil, Viewtiful Joe, Rez, eller lignende. De eneste som kommer nærmt er spillene til Blizzard, Valve, og id. Resten er bare klumper av dårlig plasserte polygoner og kjipe teksturer. Hva betyr vel oppløsning når spillet er så stygt som Rainbow 6 eller Battlefield 1942. Og begge de er relativt godt designet grafisk for å være på PC. Og 99% av alle konsollspill er dårlige? Ja.... det vil vel si at det er omtrent likt som på PC. Lenke til kommentar
cassidy Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Både konsoll og pc har sine fordeler, absolutt. Ta for eksempel internett. Å surfe på en X-box eller ps2 vil aldri ha samme bekvemhetsfaktor som å sitte på ens pc. Det er, spør du meg, bare rånefaktor. Men på den andre side, så er det langt flere spill som blir så uendelig mye bedre på konsoll. Tony Hawk-spillene, f.eks. Å spille det på PC er fullstendig latterlig. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Ja Ikke vet jeg... men spillet føles mer "virkelig" når en sitter med en skikkelig spak enn bare en mus, og et ynkelig tastatur om noen vil ta mus of tastatur diskusjonen videre, kan dette gjøres her: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=25&t=282339 Endret 15. august 2004 av Xanitra Lenke til kommentar
skilli Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hadde nok selv ropt hurra for konsoller hadde det ikke vært for en gigantisk ulempe:1. 99,9% av spillene er jo vanvittig kjedelige!!! det finnes da en rekke bra og gøyale spill til konsoll da Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 16. august 2004 Forfatter Del Skrevet 16. august 2004 ja jeg personlig koser meg mer med konsoll spill enn pc spill. pc spill baserer seg meget mye på at grafikk skal være så bra som mulig.. det blir bare dumt i lengden spør du meg Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hadde nok selv ropt hurra for konsoller hadde det ikke vært for en gigantisk ulempe:1. 99,9% av spillene er jo vanvittig kjedelige!!! (Dessuten kjører jo konsollspill på en mildt sagt slitsom skjermoppløsning, med også påfølgende elendig grafikk ). Atte? I den konsoll/pc verdenen vi lever i nå, så kommer jo alle populære spill til alle formater, så jeg ser vel ikke egentlig problemet der.. Bare se på HL2, Doom3 osv Heldigvis begrenser noen seg enda til (nesten) bare en konsoll.. *kremt Final Fantasy kremt* Og grafikken pleier som REGEL å være overlegen Pc'n, da PC helt sikkert har 130'000 flaskehalser som gjør et eller annet tull med grafikk innstillinger osv.. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Data vinner. Bruker bare konsoll hvis det kommer must-have spill som Zelda o.l, eller hvis pappa bruker Pc'en. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg liker best å spille konsoll. Det gir best spillfølelse mener nå jeg. Men det er også avhengig av type spill. FPS-spill og strategi-spill må spilles på PC. Mens spill som Final Fantasy, Metal Gear Solid, bilspill osv. kan jeg aldri tenke meg å spille på PC. Dessuten støter du ofte på bugs og diverse feil i PC spill. Dette skjer ytterst sjelden på noe konsoll-spill. Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Data vinner. Bruker bare konsoll hvis det kommer must-have spill som Zelda o.l, eller hvis pappa bruker Pc'en. Det slo meg egentlig akkurat når jeg leste denne posten, at jeg bare anskaffer meg spill når det must-have spill.. Er jeg alene om dette? Feks; final fantasy,zelda osv Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 PC er best til strategispill og FPS'er, samt de fleste rolle- og adventurespill (hederlige unntak finnes). Konsoler er best til platformspill, actionspill, bilspill og stort sett alle spill hvor ikke mus og tastatur er vesentlig. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Personlig synes jeg det er mye bedre å spille på konsoll, nesten uavhengig av spilltype. Strategispill osv spiller jeg ikke, så å bruke masse penger på en spillpc for meg i dag er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
shreddog Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Bah! Konsoll e no forbanna dritt, kan ikke sammenlignes med en pc engang. På en pc har du jo frihet! Man kan laste ned patcher, modder, etc. Du kan også lage dine egne mods. Rene PCspill er som oftest mye mer detaljerte enn konsollspill siden tilgangen på minne er mye mye større. Lasting og lagring går også sinnsykt mye raskere. Den store skjermen(tvn) du har med konsoll er jo ikke akkurat å skryte av... flimrete og uskarp med elendig oppløsning. Det verste med de store konsollselskapene er at de kjøper opp store lovende pctitler og krever "exclusive" rettigheter på dem. Resultatet er et nedtunet spill på konsollX only. Et godt eksempel er vel Halo Jeg har forestten PC, Xbox og Playstation. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 graffiken på spill konsoler er jo noe dritt, er jo som å sette seg ned å spille på en 5 år gammel pc. er også hærslig å spille i kun 30 fps, eneste spill jeg spiller på Konsoll er Final Fantasy, er eneste grunnen til at jeg har PS2. å til trådstarter, syns du det er bra at det nesten ikke er piratkopiering på konsoll?? jeg foretrekker nu i vært fall å laste ned spill gratis da, hvis du heller vil betale for spill må du være syk! jeg kjøper kun spill jeg må ha ekte serial for å spille på nett. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Spell som man må legga seg inn i er mye bedre å spelle på konsoll, bare synd at det ikke er så mange sånne spell tøll Konsoll( ikke si FF, spillet har blitt ødelagt av square). Men det rett og slett mest handy med konsoll spæll er, Bil spell! GT serien forran alt, men richard burns rælly, cmr og wrc serien er gode grunne for å ha en konsoll alle sammen. Speller mest pc, men det blir en god del MotoGP 2 tøll XboX og. Grafikken er bra nok, og den PS2 og XboX kontrollen er rett og slett digg. Så slipper jeg all den frysinga, lægginga og klikkinga, det er nermest alltid noen problemer med PC og operativ systemene. Me speller de fleste spell med PC, men de aller beste spella kommer vanligvis tøll konsoll. Det er bare ikke så mange av dem.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) Hvorfor kan jeg ikke sitte i sofaen med en gamepad og bruke tv som monitor? eller...jeg kan jo gjøre det...selv om det høres jo ut som om det ikke går ann her... og hvis jeg ønsker kan jeg ta med meg trådløs mus/tastatur, sette meg i kontorstolen ved monitoren og surfe, chatte, etc. er vel grunn en til at jeg heller sier "hurra for pc", fordi den er stort sett hva du selv lager av den. Edit: Dog skal konsol ha litt kredit da, og det er at de har fighting spill(type tekken, DOA, soul caliber). eneste grunn til at jeg eier konsoll. Endret 22. august 2004 av Civilix Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 (endret) PC'en vinner på grafikk, men det er nå faen meg alt den vinner på å.. hehehe.. ( venter stille på "the angry mob" ) Endret 22. august 2004 av Xanitra Lenke til kommentar
Slayer Of Minds Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 graffiken på spill konsoler er jo noe dritt, er jo som å sette seg ned å spille på en 5 år gammel pc. er også hærslig å spille i kun 30 fps, eneste spill jeg spiller på Konsoll er Final Fantasy, er eneste grunnen til at jeg har PS2. å til trådstarter, syns du det er bra at det nesten ikke er piratkopiering på konsoll?? jeg foretrekker nu i vært fall å laste ned spill gratis da, hvis du heller vil betale for spill må du være syk! jeg kjøper kun spill jeg må ha ekte serial for å spille på nett. ehh.. unnskyld meg, men hvor gode øyner har du egentlig? det menneskelige øyet kan ikke oppfatte mer enn 24.3 bilder i sekundet, så hvorfor skal man absolutt ha 48000 bilder per sekund? og de fleste PS2, XBOX, og GC spill kjører faktisk på 60 fps. Og du burde lese retningslinjene, piratkopiering er vanligvis ikke akseptabelt å oppfordre/hinte til på dette forumet. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 ehh.. unnskyld meg, men hvor gode øyner har du egentlig?det menneskelige øyet kan ikke oppfatte mer enn 24.3 bilder i sekundet, så hvorfor skal man absolutt ha 48000 bilder per sekund? og de fleste PS2, XBOX, og GC spill kjører faktisk på 60 fps. Og du burde lese retningslinjene, piratkopiering er vanligvis ikke akseptabelt å oppfordre/hinte til på dette forumet. Enig i mye av det du sier, men når det gjelder hva øyet oppfatter, så tar du feil. Lenke til kommentar
[r]endre Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 ehh.. unnskyld meg, men hvor gode øyner har du egentlig?det menneskelige øyet kan ikke oppfatte mer enn 24.3 bilder i sekundet, så hvorfor skal man absolutt ha 48000 bilder per sekund? og de fleste PS2, XBOX, og GC spill kjører faktisk på 60 fps. Prøvd å spille CS med 25 fps? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 ehh.. unnskyld meg, men hvor gode øyner har du egentlig?det menneskelige øyet kan ikke oppfatte mer enn 24.3 bilder i sekundet, så hvorfor skal man absolutt ha 48000 bilder per sekund? og de fleste PS2, XBOX, og GC spill kjører faktisk på 60 fps. For et latterlig utsagn. Det neste som kommer blir vel at det menneskelige øyet ikke kan oppfatte oppløsninger på mer enn 576x480 punkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå