arehsan Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Jeg har tenkt litt på å kjøpe meg nytt speglreflekskamera. Har hatt et Canon ix7 (APS) i fem år nå, og tenker på å avansere. Har derfor lett etter ett brukt Canon EOS 30, og funnet noen på foto.no Men så sjekka jeg nett prisen på B&H, og der kosta det bare 3200 med 28-105mm objektiv, mot 7000 på Japan Photo i norge. Er eneste forskjellen mellom den amerikanske og europeiske versjonen navnet? Elan 7 NE vs. EOS 30. Noen som har erfaringer med å handle hos denne butikken? Edit: Elan 7 NE er faktisk den nye versjonen av kameraet, som heter 30V i europa Edit2: Hadde faktisk glemt å rekne med toll, så da blir prisen 4900+porto, men fortsatt litt forskjell Endret 10. august 2004 av Ritz Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Edit2: Hadde faktisk glemt å rekne med toll, så da blir prisen 4900+porto, men fortsatt litt forskjell Det er ikke toll på fotoutstyr fra utlandet. Prisen blir $469.95 x valutakurs + frakt, så moms på hele beløpet. Med en valutakurs på 7, så skulle det bli ca. 3300,- + frakt. Regn i allefall 500,- i frakt. Deretter vil du få en moms- regning fra tollvesenet på det totale beløpet med frakt, moms av 3800,- blir 912,-. Da er du totalt oppe i 4700,-. Husk! Skulle det oppstå problemer, må kameraet returneres til US for reparasjon, da du ikke får utført garantireparasjon på dette i Norge. B&H kan trygt anbefales. Endret 10. august 2004 av Pingla Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Jeg kommer til å bare kjøpe kamerahuset (pris med objektiv var bare for å sammenligne) Etter mine utrekninger blir det da 350$ +41$ i frakt = ca 400$ 2700kr + moms = ca 3400kr Garanti får jeg uansett ikke når jeg kjøper brukt, det er vel ikke mer enn 1 år på kameraet. For meg virker den prisen veldig bra. Jeg kommer til å kjøpe noe annet utstyr samtidig, så frakten totalt blir nok noe høyere. Noen som har invendinger til dette? eller er det bare "løp og kjøp"? Lenke til kommentar
Walter Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Høres o.k. ut, det. Håper det ikke taes ille opp, men ville bare nevne at jeg har et meget pent og svært lite brukt EOS 30 til salgs. Send PM om du er interessert. Kjøpt hos Japan Foto Bergen. Norsk brukermanual medfølger. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Jeg burde kanskje kjøpe en blitz også. Noen som har anbefalinger? PÅ B&H har de Canon Speedlite 420EX til ca 1500kr. Er dette en bra blitz til en bra pris? Noen andre ikke alt for dyre blitzer til dette kameraet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå