MiteS Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av en Eltax Atomic A-15R (kanskje!) Så lurer jeg på hvordan dette vil gå med mine andre høyttalere.. Eltax Millennium 500 Må jeg fortsatt bruke forsterkeren min på disse, eller kan jeg koble rett ut fra subwooferen? Håper noen eksperter kan fortelle meg litt mer om dette ktnx EDIT: få noen kommentarer/svar da! Hadde vært kjekt. Endret 12. august 2004 av MiteS Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har 2 Millenium 500 og en Atomic A-15r selv. med en Yamaha RX-V550 reciever. I techno henger suben etter. i noen sanger der bassen kommer kjapt er det så ille at bassen fra suben kommer akkurat imellom der det egentlig skal komme bass. og det er helt håpløst å høre på.. Har satt inn et autostudio X-15 element på 1250W i kassa isteden for det elementet den kom med.. da ble alt bedre.. suben ga rikelig trykk. (må ha et par runder på rommet hver dag som jeg setter på plass ting så det ikke detter ned på gulvet og det rister i hele huset) Hviss du kjøper suben kommer ikke det til å ha innvirkning på de andre høyttalerne dine. du skreiv ikke hva slags forsterker du har, men for å få brukt suben må du ha sub utgang eller tilsvarende på forsterkeren. (phono) siden det bare er signal inngang på suben. Forstod ikke helt hva du mente med om du fortsatt kan bruke forsterkeren på dem, eller kople rett ut fra sub??? suben har 2stk high level in og 2 stk hi level out hviss det var det du lurte på. men du kan nok ikke kjøre det videre til fronterne siden de skal ha lave toner oxo.. (er ikke sikker på om det var det du lurte på men.. nå vet du hvertfall det oxo ) Lenke til kommentar
Tronich Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Men så er det jo få 15" til nærheten av denne prisen som spiller bra på musikk da.. Hvis du skal ha en subwoofer til musikk så kjøp 10" eller 12".. Hvor mye penger har du tenkt å legge i en sub? Endret 15. september 2004 av Tronich Lenke til kommentar
Frostax Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Det er sant. Til kun musikk ville kanskje jeg også bare gått for en 12" glemte å fortelle en ting i forrige inlegg: til film er a-15 en utrolig god sub, der hører man ikke at den henger etter, og den romler som bare det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå