Gå til innhold

smart sms greie


edahl

Anbefalte innlegg

mornsan.. jeg har blitt mast på av veldig mange om å være med på noe som heter Smart-Sms.no. jeg ga etter for presset og joina betaen... linken til sia ser noe sånt ut:

 

http://smart-sms.no/

 

detta her er det de sier:

du mottar reklame på mobilen også får du en krone per motatt melding... så får du med flere og for hver du får kan du gange 1 krone med 0.25

helt gratis og man kan melde seg ut ved å trykke på en knapp.

Altså; ingen av pengene får man fra andre personer i "systemet". er dette ok? vil vite folkets mening :)

 

 

 

Hva er det forno?

Endret av norman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da fjerner jeg linken da.. jeg er bare inerresert..

Jeg leste litt fort og trodde du reklamerte for den :) Men kan uansett være greit å fjerne linken.

 

Tror opplegget går på at jo fler "under" deg som får reklame jo mer penger får du. Tråden som hadde noe mer info ble bare stengt for en eller to dager siden, men tror ikke det sto så mye mer der

Lenke til kommentar
da fjerner jeg linken da.. jeg er bare inerresert..

Jeg leste litt fort og trodde du reklamerte for den :) Men kan uansett være greit å fjerne linken.

 

Tror opplegget går på at jo fler "under" deg som får reklame jo mer penger får du. Tråden som hadde noe mer info ble bare stengt for en eller to dager siden, men tror ikke det sto så mye mer der

japps, for hver du får med så får du 0.25 spenn per melding, men i utgangspunktet bare 1. det funker jo som spam da.. bare at her er det mottakeren og ikke senderen som tjener.. eller... senderen tjener jo på reklame..

Lenke til kommentar
dette ser ut som noe pyramidespill tull

det er ikke det ettersom det ikke kommer noen penger fra andre i systemet, det er bare spammen man får spenn fra.. og de som betaler spammen er sleskapene som tjener noe på det uansett

 

 

men jeg skal ikke være sikker

Lenke til kommentar
dette ser ut som noe pyramidespill tull

det er ikke det ettersom det ikke kommer noen penger fra andre i systemet, det er bare spammen man får spenn fra.. og de som betaler spammen er sleskapene som tjener noe på det uansett

 

 

men jeg skal ikke være sikker

hvis det ikke er pyramidespill, hvorfor prøver folk desperat å rekrutere meg og gir meg lange adresser som ser sånn her ut:

 

adresse/index.php?side=blimedlem&kilde=XXXXXXXX

 

(X'er er byttet ut med originale ID ettersom jeg ikke ønsker at NOEN skal bli lurt med på dette tullet)

Endret av invictus
Lenke til kommentar
dette ser ut som noe pyramidespill tull

det er ikke det ettersom det ikke kommer noen penger fra andre i systemet, det er bare spammen man får spenn fra.. og de som betaler spammen er sleskapene som tjener noe på det uansett

 

 

men jeg skal ikke være sikker

hvis det ikke er pyramidespill, hvorfor prøver folk desperat å rekrutere meg og gir meg lange adresser som ser sånn her ut:

 

adresse/index.php?side=blimedlem&kilde=XXXXXXXX

 

(X'er er byttet ut med originale ID ettersom jeg ikke ønsker at NOEN skal bli lurt med på dette tullet)

jeg sa ikke at det ikke var spam, det var det du som sa nå :p det du blir spamma med er folk som vil ha deg med, og det slutter ikke :S (blitt masse mast på selv) mn det jeg tror dette er, er en greie hvor man melder seg opp på å motta spam på mobilen, og for å gjøre det interresant, så får du spenn.. de som sender tjener jo uansett

 

nok engang, jeg lagde denne posten for å finne ut av ting :p

Lenke til kommentar

Er skremmende hvor fort slike ting sprer seg. Disse linkene flyter overalt, til tross for at det kun er "beta-testing".

 

Det sier jo seg selv at det ikke er mulig å tjene masse penger på det. De sier at det er bedrifter som betaler, men hva når hele Norge er med på det, hvordan skal bedriftene da klare å finansiere det?

 

Slike prosjekter fungerer slik:

- Enten er det tull, og du tjener ikke penger på det

- Hvis du tjener penger på det er det ulovlig.

 

Jeg for min del har i verksatt autosensur i mitt forum, noe som gjør at alle plasser smart-sms.no blir skrevet, blir automatisk endret til unlock.no :D Det gjelder også linker, noe som gjør de særdeles lite effektive :D

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Jeg for min del har i verksatt autosensur i mitt forum, noe som gjør at alle plasser smart-sms.no blir skrevet, blir automatisk endret til unlock.no :D Det gjelder også linker, noe som gjør de særdeles lite effektive :D

Som stor motstander av enhver form for pyramidespill skulle jeg virkelig ønske alle var like opplyst og handlekraftig som deg i slike saker.

Lenke til kommentar

Jeg er kraftig i mot pyramidespill. Men jeg tror neppe dette får denne definisjonen. Det er gratis å melde seg inn, og du betaler ingenting selv. Du motar reklame etter dine preferanser angående interresser, alder, bosted ol.

 

Så kommer si Ark på Majorstuen og vil sende ut reklame til bokinterreserte mellom 15 og 30, bosatt i Oslo 2 og 3. Reklamen sendes ut, og de som motar den blir kreditert med en krone.

 

Dette forutsetter da at annonsøren, Ark i mitt tenkte tilfelle, er villig til å betale. Noe sier meg at det kan bli litt for dyrt for anonsørene, mulig den kronen per mottatt melding fort blir halvert.

 

MERK: Jeg er ikke medlem av disse greiene, men jeg tror faktisk ikke dette er for pyramidespill å regne.

Lenke til kommentar
Jeg vil tørre å påstå at denne typen markedsføring er enda verre en telefonsalg, og teleforselgere er AVSKUM.

 

Ja...og de kan heller ikke unnskylde seg med at det er jobben deres for i mange situasjoner går det veldig på hvordan personen ter seg. familien min ble offer for et skrekk-eksempel av en telefonselger for ikke mange dagene siden, så jeg er ihvertfall drittlei alle som er i det yrket.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...