Gå til innhold

Rare ting skjer på skjermen. "Døde pixler" osv.

dan1el

Anbefalte innlegg

Det startet først i går, da enkelte ting ble vist feil. Jeg tenkte ikke noe mer over det, men så begynte det igjen når jeg spilte CS. Det har aldri skjedd før.

Jeg legger ved et bilde som beskriver deg jeg så:

http://privat.bluezone.no/danielf/de_azte.jpg

Jeg tror at chipset-vifta har noe med dette å gjøre, da den har laget meget suspekte lyder i det siste.

Vet dere hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det startet først i går, da enkelte ting ble vist feil. Jeg tenkte ikke noe mer over det, men så begynte det igjen når jeg spilte CS. Det har aldri skjedd før.

Jeg legger ved et bilde som beskriver deg jeg så:

http://privat.bluezone.no/danielf/de_azte.jpg

Jeg tror at chipset-vifta har noe med dette å gjøre, da den har laget meget suspekte lyder i det siste.

Vet dere hva som er galt?

Du ville fått flere svar hadde du lagt posten til "Skjermkort, skjermer", posten er feilpostet og vil høyst sannsynelig bli flyttet eller slettet.

Lenke til kommentar
Du ville fått flere svar hadde du lagt posten til "Skjermkort, skjermer", posten er feilpostet og vil høyst sannsynelig bli flyttet eller slettet.

Dette er vel moderatorenes jobb? Dessuten vet jeg ikke hva som er galt, så jeg mener at denne er korrekt postet. Dersom en moderator skulle mene annet kan jo vedkommende flytte den.

Alle viftene går rundt. Det er bare chipset-vifta som bråker noe forderdelig.

Hva kan det være? :S

Lenke til kommentar

Sjekk om grafikkortet ditt er varmt (ta forsiktig borti kortet på den andre siden av GPU). Har du prøvd å overklokke det? Sjekk i driverne om du har satt på noen form for overklokking eller tweaking. Bruker du powerstrip eller andre monitorjusterende programmer? Har noe på kortet blitt brent? Har du sølt 1337ago sjokomelk på det?

Hvis du kan svare nei på alle spørsmålene, er det selve kortet som har tatt skade. Prøv en siste restart, og la maskinen bli god og kald før du starter opp igjen. Hvis det er der da óg, bør du levere kortet tilbake eller kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg sjekka vifta, og den var full av støv. Det var nesten hardt. I tillegg var det nesten "svidd" ved siden av vifta (metallet der). Jeg har smørt den med olje og fjerna alt støv. Likevel blir det ille.

Hvis det er ødelagt, får jeg vel selvsagt nytt av Komplett? Dette er da ikke noe jeg har skyld i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...