Gå til innhold

Skru av TFTP scan i boot på MSI K8T Neo?

Zimon

Anbefalte innlegg

Heisann

Har satt sammen ett system for en kompis bestående av.

MSI K8T Neo

AMD64 XP2800+

512MB VAlue Corsair minne PC3200

WD 200GB Serial ATA disk

Ser ut som systemet fungerer meget bra, men har hatt ett par tull her.

1. Etter å ha lagt inn nettverks-kort drivere og rebootet maskinen så melder det på skjermen at den søker etter DHCP, den får IP etc fra UPC Chello abonnementet. Men så begynner MSI kortet å scanne etter TFTP, står ikke noe mere enn TFT og disse symbolene /|\ som rulerer, ser ut som den søker da.

Noen som vet hvordan man får skrudd av dette? Samt gjerne en forklaring på hva dette er. Har søkt på google og eneste jeg finner om TFTP som kan være relevant er at det er filoverførings protokoll ala FTP. Håper noen har tips til hvordan fjerne dette. PS. Trykke ESC sørger for å skippe dette og alt booter helt fint.

2. For å gå inn i BIOS så skal man trykke Del om jeg ikke tar feil av boot menu, men når man trykker det så starter noe flash utility. Ser ut som man har trykket tastet for å flashe med det innebygde flash utility i kortet. Spør i allefall om å lagre flash-config.

Var Bios ver 1.2 på kortet når det kom i posten, men har lagt inn versjon 1.8 og samme problem. Gjelder også for spørsmål nummer 1.

Fint om noen har opplevd noe lignende eller det samme før og har svaret på det. Har også mailet MSI support om saken (ikke funnet noe om det på sidene dems heller), men enda ikke fått noe svar fra dem.

Takker for all hjelp. :)

mvh

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja var ikke mye respons her på denne tråden. ;) Hadde ikke regnet med at den kom til å bli overbelastet enda.

Men problem er løst, jeg poster svaret her slik at andre kan vite om resultatet. Tok en tur innom kompisen min idag (har ikke hatt tid til det siden jeg satte opp systemet).

Løsningen :

Gå inn i BIOS og inn i boot sequence. Sett boot sequence til

1. Floppy

2. DVD/CD drive

3. HD med OS

Nedenfor dissse 3/4 valgene så har man noe som heter "Search for other boot options", eller noe lignende. Husker ikke 100% i hodet. Sett denne til NO.

Håper at noen får bruk for denne form for arkivering av løsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...