bergetun Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Jeg lurer paa om jeg skal oppgradere pcen min og har dermed noe smaa spoersmaal jeg haaper dere kan svare paa og om det er det rette kjoepet. PC'en ska hovedsakling brukes til heavy Linux programmering og litt spilling i XP, altsaa dual boote. Dette er hva jeg har naa : Skjermkort : Radeon 9800Pro 128 bits Harddrives : 2 stk WD 120 GB 8 mb Memory : 1 stk 512 PC 3200 Generic PSU : Antec 400W Dette er hva jeg har planer om aa kjoepe CPU : AMD 64 Bits 3200 + Motherboard : Gigabit K8NNXP 1. Er hovedkortet bra, med tanke paa stabilitet og overklokkings mulighet? 2. Er det CPU'en overklokkings vennlig med standards kjoeling ? 3. Hva kan jeg forvente aa kunne klokke denne CPU'en (standards kjoeling) Off topic. Visst jeg laster ned beta versionen av Windows XP 64 bits, vil jeg forsatt kunne kjoere 32 bits programmer som Office og spill (FarCry og Doom3) Visst dette er mulig aa kjoere 32 bits programmer paa 64 bits XP vil de gaa raskere enn ved aa kjoere det paa Windows XP 32 bits ? Visst jeg setter opp diskene mine i Raid 0 (striping), vil det bli stor ytelseforbedring ? Ca % oekning ? Tusen takk for all svar, selv om du kun har svar paa ett av alle spoersmaalene mine. Best Regards, Jimmy Bergetun Endret 10. august 2004 av bergetun Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 En annen ting jeg lurer paa er hva DPS k8 som kommer med det hovedkortet er fornoe ?? Fortstaar ikk helt hva det skal brukes til Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Du vil kunne kjøre 32-bits programmer på 54-bits Windows. Hastigheten på 32-bits programmene skal være lik uansett. Veldig teknisk det RAID-spørsmålet...Kanskje dette hjelper litt: Raid-guide(typer) Endret 10. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 nForce3 250GB .... ikke "bare" nForce3 250 Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 nForce3 250GB .... ikke "bare" nForce3 250 Forstoikke den..Hovedkortet jeg kjoepte er ett NForce 3 150 og ikke 250 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå