Gå til innhold

WinXp SP2 fucket opp maskinen - booter ikke


Anbefalte innlegg

Etter å ha restartet etter sp2 installasjonen får jeg opp en feilmelding som sier at den ikke finner "winsrv". Hvorfor?

 

Fikk meg nok en enda en påminnelse på hvorfor jeg aldri skal bruke penger på et microsoft produkt. Her kommer de med noe som skal fikse maskinen, resultatet er at maskinen ikke vil starte opp lengre. Ikke i safe mode engang :realmad::wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DO NOT CLICK DOWNLOAD IF YOU ARE UPDATING JUST ONE COMPUTER: A smaller, more appropriate download will be available soon on Windows Update. To receive this download, turn on the Automatic Updates feature in Windows XP to receive an optimized download of SP2

 

Det var kanskje en grunn for denne advarselen!

 

EDIT! Thompzen var raskere.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

den sier jo bare at en mindre, mer passende (size-wise) nedlasting kommer snart, og dessuten hva er forskjellen på om jeg installerer det på denne maskinen alene, og om jeg installerer på 500 maskiner til. denne er jo fortsatt satt helt ut pga MS. noe som får meg til å tenke forresten. Most Intelligent Customers Realise Our Software Only Fools Teenagers. Jeg kommer ikke til å bli lurt til å bruke penger på dritet. Er sånne hendelser som gjør meg så forbanna.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Tror dette har med et virus å gjøre som har en fake winsrv erstatning.

Problemet er sannsynligvis i registry .

 

Eks: denne

http://securityresponse.symantec.com/avcen...dgreetings.html

 

Edit:

Flere winsrv virus alternativer er:

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyc...e=WORM_HOBBIT.F

 

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyc...e=WORM_HOBBIT.C

 

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyc...=WORM_OPASERV.T

 

Disse har "enviroment" for winsrv i registry erstattet til uhumskheter.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

har selv installert, Service Pack 2 på 2 datamaskiner i dag. dette gikk sånn passe utmerket. ene pc`en jeg installerte den på (min laptopp) hadde allerede Sp1 inne og trodde med det at den ville få noen problemer, men det gjorde den ikke. den andre pc`en jeg installerte SP2 på hadde ikke noen Service Pack fra før. dette gikk også ganske så smertefritt. jeg lastet ned SP2 for XP fra MS sine sider i går kveld. den hele og fulle versjonen og den funker fett.

 

Trådstarter: det skjedde vel ikke noe galt under installasjonen av SP2 da? som gjør at maskina di ikke oppfører seg bra. det høres nesten ut fra problemet ditt at noe har gått galt under installasjonen.

 

sikker på at alt gikk smertefritt?

Lenke til kommentar
Etter å ha restartet etter sp2 installasjonen får jeg opp en feilmelding som sier at den ikke finner "winsrv". Hvorfor?

 

Fikk meg nok en enda en påminnelse på hvorfor jeg aldri skal bruke penger på et microsoft produkt. Her kommer de med noe som skal fikse maskinen, resultatet er at maskinen ikke vil starte opp lengre. Ikke i safe mode engang :realmad::wallbash:

Høres ut som hva som skjedde da jeg installerte SP1 fra windows update før jeg hadde aktivert windowsen min...

Lenke til kommentar
Tror ikke Microsoft har lagt ut SP2 Final for nedlasting til folket enda...Jeg fant det ikke der i hvertfall.. Kanskje du bruker en eldre versjon?

Joda, SP2 ligger her.

DO NOT CLICK DOWNLOAD IF YOU ARE UPDATING JUST ONE COMPUTER: A smaller, more appropriate download will be available soon on Windows Update. To receive this download, turn on the Automatic Updates feature in Windows XP to receive an optimized download of SP2. Please visit Protect Your PC for more information on receiving Windows XP SP2.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...