Gå til innhold

Printer installert, men...

Anbefalte innlegg

Har en Canon i865. Den er installert med nyeste driver fra www.canon.no

Hver gang jeg starter windows xp får jeg opp denne meldingen. Har prøvd alle installasjonsmulighetene, men ingenting hjelper. Installasjonsveiviseren kommer opp hver gang win xp starter. Noen som vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk omtrent samma melding selv, og fikk samtidig ofte melding i Windows om at Skriverdriveren ikke var riktig installert eller at Skriveren ser ikke ut til å fungere, de typen meldinger. Og så klart den du fikk for hver oppstart. Fant ut at jeg hadde installert feil driver, jeg hadde installert fra "win9x_me" katalogen og ikke "win2k_xp". Og siden driverne til Win2k/XP er signert (eller noe sånt) og Win9X ikke er... sjekk at du har riktig drivere installert!

Lenke til kommentar
[quote name='oya' date='10/08/2004 : 20:44'] har installert korrekt driver [/quote]
Du har prøvd å fjerne drivern helt og reinstallere? :whistle:
Tenkte... De fleste printere leveres jo med drivere i flere språk, kanskje drivern din er installert i feil språk... men det skulle du jo enkelt oppdaget fint uten Windows' "hjelp" :yes:
Tittet i den hardware lista og sett etter gule utropstegn og andre tegn til kranglete hardware? Er det USB eller LPT printer?
Lenke til kommentar
har installert korrekt driver

Du har prøvd å fjerne drivern helt og reinstallere? :whistle:

Tenkte... De fleste printere leveres jo med drivere i flere språk, kanskje drivern din er installert i feil språk... men det skulle du jo enkelt oppdaget fint uten Windows' "hjelp" :yes:

Tittet i den hardware lista og sett etter gule utropstegn og andre tegn til kranglete hardware? Er det USB eller LPT printer?

- Prøvd å avinstallert og installert på nytt...

- Prøvd både USB og LPT

Lenke til kommentar
- Prøvd å avinstallert og installert på nytt...

- Prøvd både USB og LPT

Rart... vet du om driverne er digitalt signert?

Installerer du driverne fra den dialogboksen eller bruker du produsenten sin installasjons program? Prøve å bare avbryte ved den dialogboksen og bruke installasjonsprogrammet på cden eller driverpakken. Pleier da å funke det...

Så det er USB printer du har? Den er tilkoblet og slått på? Har du "Støtte for USB utskrift" under "USB enheter" i enhetsbehandling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...