Gå til innhold

TES: Takler eg Morrowind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anisotropisk flitrering betyr: Når man skal legge teksturer på 3D objekter "filtrerer" skjermkortet teksturene for å finne riktig fargenyanse. Denne filtreringen kan gjøres i ulike nøyaktighetsgrader, fra bilineær via trilineær til aniostropisk (mest nøyaktig). For å skru på denne funksjonen må du gå i menyen til skjermkortet (kontrolpanel) eller i en meny på et spill (hvis det lar seg gjøre). Med denne funkjsonen på vil du få litt lavere framerate, avhening av hvor smart algoritmen i kortet er. Imitlertid vil du se flater på skrå feks mønstrert et gulv som streker seg bortover skarpere.

Den glatter ut teksturer for å si det kort å godt.

Anti Aliasing: Jevner stygge kanter og linjer ut i spill osv.

Selvom maskinen din er ganske treg med 256 mb og 1,5 ghz Så kan du skru så mye anti aliasing og ansitropisk filtering du vil. Det har med skjermkortet å gjøre.

Dette kunne du selfølgelig ikke ha gjort om resten av systemet ikke henger med. Men i dette tilfelle gjør det, det. Morrowind krever kun 128 mb ram og en 800 mhz processor for å gå glatt. Men visse personer har jo uflaks da ettersom det alikevel går dårlig :mad: . Men har spilt det på mange tregere maskiner på 1.2 ghz med 128 mb ram å det gikk fint uten hakking.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar
et lite spørsmål til: Hvordan vil dere beskrive Morrowind (hvor morsomt er det, hvor stort er det (ikkje plass) , hvor mange timer vil eg sitte med det ))

Laster du ned de rette mod'ene er det utrolig bra. Sjekk her. Det er ganske stort, og du kan gjøre så og si hva du vil. Du sitter leeeeenge med dette. Anbefaler å kjøpe begge oppgraderingene óg, spesielt Bloodmoon! (Kjøper du begge, så husk å installere Tribunal først, så Bloodmoon.)

Lenke til kommentar
Laster du ned de rette mod'ene er det utrolig bra. Sjekk her. Det er ganske stort, og du kan gjøre så og si hva du vil. Du sitter leeeeenge med dette. Anbefaler å kjøpe begge oppgraderingene óg, spesielt Bloodmoon! (Kjøper du begge, så husk å installere Tribunal først, så Bloodmoon.)

skal ikkje kjøpe GOTY versionen pga treng penger til opgradering til maskin (mer RAM) så snart eg fer stad å ska kjøpe fer eg tak i det for bare 99 kr faktisk!

takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...