sly Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Skaffet meg AbitKG7Raid Athlon1800XP, 512 DDR-Ram, Chieftech Dragon Medi 340W(selvfølgelig), Plextor, NecDVD,Maxtor 60GB ATA/133 7200,Creative SoundBl. Audigy + Logitech Z540 , Creative 3Dblaster GeForce3 Ti200 64 MB DDR WinME(snubler litt, vet det, men siden den leter opp og fikser ting for meg liker jeg ME)og satte det hele sammen en kveld med OK resultat, men BIOS har forandret seg en del de siste åra. Hvor kan jeg få opplysninger (HELST SKJERMBILDER) av BIOS innstillinger med eksempler.? Dette hovedkortet er klart for 266MHz, men der hvor multiplieren er (for dere med språkvansker og lite å krangle om : gangeren) finner jeg bare to variabler, Disse ganges sammen til CPU hastighet som her blir ca 1533MHz. Max er 200 ganger og ikke 266, hva er hva og hva er best ? Har dette tallet noe med Bus-hastighet å gjøre eller ?? Hva står 3:3:1: og 4:4:1 for ?? Hva bør jeg sette.? JEG VENTER SVAR... OG KOMMENTAR PÅ KJØPET...... (følger forresten med for å se på overklokkingene av XP. Har en flaske "electro connector" på lur. Kjøpte tastatur også nå: Logitech cordless Desktop optical, med masser av knapper og ratt + Liten og nett mus , denne var MEGA. sikkert 25 mtr rekkevidde (i samme høyde. virker ikke opp eller ned en trapp feks) Det lille rattet trykkes inn når du står Windows og så får du en liten meny som du kan velge funksjon for rattet. Lyd, toggle program, zoom, scroll, ++. mUsa sitter som klistret til armlenet på sofan. Det var no' annet enn PS/2. LG 915FT VAR RÅÅÅÅÅÅ. 4 stk usb ut bak i ryggen på'n åsså. Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Quote: On 2002-04-29 17:52, sly skrev:Skaffet meg AbitKG7Raid Athlon1800XP, 512 DDR-Ram, Chieftech Dragon Medi 340W(selvfølgelig), Plextor, NecDVD,Maxtor 60GB ATA/133 7200,Creative SoundBl. Audigy + Logitech Z540 , Creative 3Dblaster GeForce3 Ti200 64 MB DDR WinME(snubler litt, vet det, men siden den leter opp og fikser ting for meg liker jeg ME)og satte det hele sammen en kveld med OK resultat, men BIOS har forandret seg en del de siste åra. Hvor kan jeg få opplysninger (HELST SKJERMBILDER) av BIOS innstillinger med eksempler.? Dette hovedkortet er klart for 266MHz, men der hvor multiplieren er (for dere med språkvansker og lite å krangle om : gangeren) finner jeg bare to variabler, Disse ganges sammen til CPU hastighet som her blir ca 1533MHz. Max er 200 ganger og ikke 266, hva er hva og hva er best ? Har dette tallet noe med Bus-hastighet å gjøre eller ?? Hva står 3:3:1: og 4:4:1 for ?? Hva bør jeg sette.?JEG VENTER SVAR...OG KOMMENTAR PÅ KJØPET...... (følger forresten med for å se på overklokkingene av XP. Har en flaske "electro connector" på lur.Kjøpte tastatur også nå: Logitech cordless Desktop optical, med masser av knapper og ratt + Liten og nett mus , denne var MEGA. sikkert 25 mtr rekkevidde (i samme høyde. virker ikke opp eller ned en trapp feks) Det lille rattet trykkes inn når du står Windows og så får du en liten meny som du kan velge funksjon for rattet. Lyd, toggle program, zoom, scroll, ++. mUsa sitter som klistret til armlenet på sofan. Det var no' annet enn PS/2.LG 915FT VAR RÅÅÅÅÅÅ. 4 stk usb ut bak i ryggen på'n åsså. Hei! Les grundig gjennom manualen som ligger på CDen eller du kan laste det ned fra abits hjemmesider. Det virker som du er ganske "grønn" så jeg for fortelle deg det mest basale. Jeg har selv et Abit KG7 hovedkort Default setting for den er 133Mhz og ikke 266MHz. DDR står for dual data rating, egentlig kjører alle DDR Hovedkort på 133MHz frekvens. Forskjellen medllom DDR og SD er at DDR sender signalene to ganger i stedet for ett. Det er PR rating for FSB, når hovedkortet egentlig kjører på 133MHz, skriver de at det kjører på 266MHz(kanskje litt vanskelig å forstå). Du missa litt på hovedkortet for det støtter kun hastigheter opp til 1400MHz. For å løse det problemet må du flashe BIOS, noe jeg ikke anbefaler deg.... ca default for XP 1800 CPU operating Speed user define Multiplier Factor 11,5x CPU FSB clock 133 FSB Rate 3:3:1 Speed Error Hold disabled (1529,5 MHz) Ikke still på innstillingene ovenfor før du vet hva det gjør. Det kan få maskinen til å bli ustabil og i verste fall kan man ødelegge. IKKE, les mange guider før du gjør noe her. Skal du tilpasse prosessoren så få en proffing til å flashe BIOSen din så kan du stille inn innstillinger for XP opp til 2000+ og Duron (Morgan) 1200MHz FSB rate er dividere på godt norsk. Disse står for CPU:SDRAM:PCI på dette hovedkortet. Noen hovedkort har fire eller fem forskjellige dividere, der man kan ha mange innstillinger. På FSB rate her betyr det at ved en innstilling 3:3:1 på 133MHz Bus vil CPU kjøre intert på 133MHz, rammen vil kjøre på 133MHz og PCI bus på 44,3 MHz På 4:4:1 vil det bli 133MHz og 133MHz og 33,25MHz på PCI busen. På dette hovedkortet er alle andre dividere låst. AGP busen, USB bus, og IDE busen vil bli på samme hastighet uansett om du har en FSB på 200MHz +++ Praktisk kanskje, men jeg skulle gjerne ønske at man kunne stille slik med AGP busen også. Opprinnelig er dividere til for å kunne stille inn hastigheten på PCI og Rammen uavhengig av om du har 100MHz, 133MHz, eller 133MHz ++. På 100MHz bus er 3:3:1 default Mens på 133MHz er 4:4:1 default. Maxtor 60GB med ATA 133 på dette hovedkortet(et ata 100 HovedKort)? Er penger ut av vinduet.... Har du spist fleinsopp!? Så til slutt Lykke til :smile: _________________ Har du en sidedør til et Chieftec Dragon DA01 serien? Samma hvilken farge. kan kjøpe for 200kr. Kontakt meg på [email protected] [ Denne Melding var redigert av: simiden på 2002-04-29 19:26 ] Lenke til kommentar
nico Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 uh.. Maxtor disken er ikke penger ut av vinduet. ATA100 har egentlig nesten ingenting og si på ytelse i det hele tatt. Men en tilsvarende disk fra WD med ATA100 koster like mye så hvorfor ikke. Dessuten kan han kjøpe et ATA133 kontroller kort hvis ATA133 viser seg og bli bedre og bedre med tiden. Å flashe biosen er så enkelt som det kan få blitt. Då finner den versjonen du skal ha på nettet, så må du ha et flasheprogram til hket ditt, restarte i dos, kjøre progrmmet, og den flasher. enkelt og greit. hvis du mot formodning skulle grie og f*cke up flashingen, kan du sikkert erase biosen med noen switcher på hovedkortet. masse andre ting jeg skulle sagt men jeg gidder ikke.. lykke til. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Nei man kan ikke "flashe" tilbake bios med jumpere på hovedkortet.. man kan derimot tømme minnet til Bios ved å sette om en jumper, men dette fører bare til at Bios blir satt tilbake til fabrikk-instillinger. Når man Flasher så oppdaterer man programvaren som er på selve hovedkortet. Man _KAN_ fucke dette opp hvis man er uheldig og / eller extremt klønete.. Et strømbrudd f.eks mens man flasher er lite ønskbart siden det vil avbryte skrivingen av Bios slik at den ikke blir fullført og Bios blir ikke "komplett". Tvilsomt at det hovedkortet er brukbart hvis noe slikt skulle skje.. Men dette er da extremt sjeldent da... Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Du har rett. Strømbrudd under flashing er fatalt :sad: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: Mr-CEO skrev (2002-04-30 17:46):Du har rett. Strømbrudd under flashing er fatalt :sad: behøver ikke å være det da. Det går ann å få flashet epromen på et annet HK av samme model. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 flashing av bios er ikke så vanskelig, gjorde det på min KG7 for noen måneder siden. instruksene på hjemmesiden til abit var uforståelige så jeg gjettet meg fram. KAKESTYKKE! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå