mikaelandre Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 hvorfor får jeg det? er ikke imagegif() en del av php? og GD er installert... Lenke til kommentar
emiltayl Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Gif-funksjonene ble tatt vek fra GD i versjon 1.6. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 http://no.php.net/manual/en/ref.image.php Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Tro det eller ei, men du har en for ny versjon av PHP... Du kan ikke lage .gif-bilder i GD etter versjon 1.6, men du kan åpne og konvertere til f.eks. .png som er et bedre format. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Dersom du MÅ ha et gif-bilde, så er det mange tilleggsmoduler til PHP som du kan legge inn. Om dette er en god løsning vet jeg ikke, for PNG er myyye bedre enn GIF på de aller fleste punkter. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 aha, men hva med denne: Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpeg() ? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 aha, men hva med denne:Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpeg() ? Har du en PHP-versjon eldre enn 3.0.16, eller en versjon som ikke har GD, funker ikke den funksjonen.. (Fra manualen) Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 jeg har versjon 4.3.6 klarte nettop å kopiere et png bilde og lagre som nytt, men klarer ikke jpeg, får undefined function som jeg skreiv over... skjønner ikke hvordan det kan gå Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Mekk en phpinfo()-fil, og sjekk der om PHP er konfigurert til å ekskludere GD/evt. ikke har GD installert. Hvis ikke du har GD, kan du bruke f.eks. ImageMagick, men det trenger å bli installert, noe som kan bli vanskelig når det ikke er din server. ARgh. Et minutt for sein... Endret 10. august 2004 av jorgis Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 jeg har versjon 4.3.6klarte nettop å kopiere et png bilde og lagre som nytt, men klarer ikke jpeg, får undefined function som jeg skreiv over... skjønner ikke hvordan det kan gå Hvis du har en så ny versjon så er iallefall GD bundlet med PHP. Og hvis du klarer å bruke imagecreatefrompng() og imagepng() så er det et mysterium for meg om imagecreatefromjpeg() ikke fungerer. Prøv jorgis' forslag om å lage en fil som viser phpinfo(), og sjekk om det evt. er noen restriksjoner på GD for deg. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 har gjort det, og jeg klarer ikke å finne noen restriksjoner... under avsnittet GD står: GD Support enabled GD Version bundled(2.22 compatible) GIF Read Support enabled PNG Support enabled WBMP Support enabled XBM Support enabled står ingenting om jpeg. er det der feilen er? og hvordan kan jeg i så fall få fikset det? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 står ingenting om jpeg. er det der feilen er? og hvordan kan jeg i så fall få fikset det? Her er feilen. Du må høre med webhotelleverandøren din om de kan enable det for deg. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 webhotelleverandøren er på mange måter meg... serveren tilhører en organisasjon jeg er med i, og han it ansvarlige har nettop slutta..... men jeg har sudo tilgang til serveren, så jeg kan ordne det selv, men vet ikke hvordan. noen tips? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 noen tips? Hvis jeg ikke tar helt feil så må du recompile PHP med støtte for JPEG. Hvis jeg tar feil, er det sikkert en enkel innstilling i en ini-fil. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Det er ikke mulig å gjøre det i php.ini. Jeg fant ihvertfall ingenting om det i min php.ini, annet enn at du et sted må spesifisere banen til php_gd2.dll. Eneste muligheten er at rekompilerer PHP (kun for *NIX), eller laster ned en ny binary (windows) fra php.net. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 (endret) det er en debian server. vil det funke med en dpkg-configure eller hva det heter, eller er jeg nødt til å installere helt på nytt? Edit: Jeg kan ca. ingen ting om linux.... Endret 11. august 2004 av mikaelandre Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Du må laste ned binærfilene til PHP, eller rekompilere PHP med støtte for JPEG. Det er instruksjoner til hvordan å gjøre dette på www.php.net et sted. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 den er grei, takk for all hjelp! skal se hvordan det går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå