Gå til innhold

Problemer med det nye skjermkortet

:.ELD.:

Anbefalte innlegg

Broren min fikk i går et nytt skjermkort i posten (Geforce FX 5200 128MB),

siden det hadde vært problemer med det gamle (et Geforce 2 MX).

Etter at jeg hadde satt det i og startet maskinen, satte jeg bios til optimal preformance (eller no sånt) og endret de innstillingene som var nødvendige.

Men etter at jeg kom inn i Windows (XP) begynte ting å skje, det var både grafikkbugger og det var for det meste lyserøde kanter på vinduene. :mad:

Så jeg gikk inn i bios igjen for å sjekke om det var noe galt der.

Dette blir litt vanskelig å forklare:

I noen av ordene ble det mange bokstaver etter hverandre, noen syntes ikke og det var noen F som bare var på skjermen helt uten mening. :!:

::Når jeg får tilbake pcen MIN fra rep. i morgen kan jeg legge ut et bilde.

Dette var merkelig tenkte jeg, så jeg lagret alt jeg trengte på D: og formaterte.

Men det hjalp ikke det heller.

Bios var like klikk og jeg fikk heller ikke boota inn i XP fordi skjermen ble svart etter bootscreen.

Men jeg kom inn i sikkerhetsmodus og derfra prøvde jeg å innstallere Chipset og skjermdrivere (de nyeste fra NVIDIA), men midt i innstallasjonen ble skjermen svart og jeg måtte til slutt restarte.

Da jeg slo på maskinen igjen stod det at det var en fil i System 32 som manglet og at jeg måtte reparere innstallasjonen av Windows ved hjelp av cden. :mad:

Etter at det var gjort klarte jeg faktisk å boote inn i XP på første forsøk! Selv om det var grafikk bug under bootscreen.

Jeg ble glad og trodde problemet var i orden, helt til jeg startet maskinen på nytt (etter å ha innstallert lyd drivere og Panda Antivirus) og fant ut at den ikke ville booten igjen. Men etter 2 forsøk til kom jeg inn i XP igjen og prøvde å innstallere driver til skjermkortet igjennom enhetsbehandling, men der fikk jeg opp meldingen: Enheten kan ikke starte [kode 10]

Nå står det at jeg bruker et skjermkort som heter VgaSave.

Tror det er hovedkortet som er problemet her pga. noen av de samme problemene med det gamle skjermkortet, men jeg vet ikke helt sikkert.

Det er et MSI hovedkort AGP 8x (husker ikke hvilken modell)

Jeg tror ikke det er virus pga. at jeg søkte i hele systemet med Norton før jeg formaterte og Panda etterpå.

Det er heller ikke noe galt med kjølinga.

NOEN SOM HAR ET FORSLAG TIL HVA SOM MÅ GJØRES? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...