Gå til innhold

GeForce 6800GT eller Radeon x800Pro?

B.H.H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilket spill ser du for deg å spille mest da? Hvis du liker Doom3 bedre enn HL2 kjøper du GT'en, liker du HL2 bedre enn Doom3, kjøper du X800pro'en. ;)

Hvordan det? Noen sier at det er for tidlig å si noe sikkert men i testene til nå er det vel GT som er best i HL2 og?

Lenke til kommentar
Det skal brukes til spilling av nye spill som doom3,hl2 og FArCRy

Ja da hadde jeg nok gått for GT kortet. Det er ett meget bra kort og vil gjøre det merkbart bedre enn X800Pro kortet i Doom 3 f.eks, og i følge tidlige tester slå X800Pro i HL2 og.

Bare tull å nevne disse "tidlige" testene da, de er jo eviggamle. X800 skal ifølge valve gjøre det mye bedre enn Nvidia sine topp modeller i HL2... Og dessuten er ikke overtaket til nVidia på Doom3 så stort lenger.

Lenke til kommentar
Det skal brukes til spilling av nye spill som doom3,hl2 og FArCRy

Ja da hadde jeg nok gått for GT kortet. Det er ett meget bra kort og vil gjøre det merkbart bedre enn X800Pro kortet i Doom 3 f.eks, og i følge tidlige tester slå X800Pro i HL2 og.

Bare tull å nevne disse "tidlige" testene da, de er jo eviggamle. X800 skal ifølge valve gjøre det mye bedre enn Nvidia sine topp modeller i HL2... Og dessuten er ikke overtaket til nVidia på Doom3 så stort lenger.

Tviler på at det er bare tull. For å være helt ærlig har jeg sluttet å høre på Valve for en stund siden. Men, men.. vi får se når det (om det) kommer ut. Jeg er nokså sikker på at dersom ikke Valve legger inn hindringer for nvidia så vil ståa være som den har vært. Men det er jo vanskelig å si sikkert før vi får sjekket skikkelig.

Lenke til kommentar
Når det gjelder hl2 så fikk jeg det med R9600xt kortet mitt men er det for sent å bestille det nå?? :hmm: det står en link på lappen jeg fikk med men det virker ikke :hmm::hmm:

HL2 har ikke kommet enda.. Kupongen du fikk med kortet er gyldig enda, så du kan laste det ned når det engang kommer. Jeg har også en sånn liggende.

Lenke til kommentar
GT. 16pipelines og Pixel Shader 3.0

Noe x800pro ikke har.

Det kanskje verdt å nevne Vertex Shader 3.0? Eller for enkelhetens skyld skrive Shader Model 3.0. Men på en annen side har ikke GF6800 3Dc eller Temporal AA.

Antall pipelines alene sier ikke så mye. X800Pro har faktisk noe høyere fillrate pga mye høyere klokke hastighet.

Lenke til kommentar

Man kan sjå på fillraten og seie at det blir det samme, men det trur ikkje eg. Tester i f.eks doom3 viser jo at det er et klart skilje mellom 16 pipelines og 12 pipelines. Eg personlig trur ikkje man kan berre sjå på fillrate åleine når man skal konkludere noke om at pro ikkje har en bakdel med 12 pipelines.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...