g0mpen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg leter etter et enkelt "kontakt meg" skjema, slik at besøkende kan sende meg mail fra hjemmesiden min. Jeg har allerede letet på hotscripts.com, så ikke gi meg link til det. Jeg vil ha et helt enkelt skjema, der brukeren fyller inn sin epostadresse, meldingstittel og meldingen. Jeg trenger kun plain tekst, og ikke BB code, smilies, HTML med header etc. slik som mange av de jeg har prøvd. Har dere noen anbefalinger? Link? Takk. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 www.php.net/mail http://www.htmldog.com/guides/htmlbeginner/forms/ Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Hm, skal se, men jeg vet ikke om jeg orker å lage hele scriptet selv... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hm, skal se, men jeg vet ikke om jeg orker å lage hele scriptet selv... Med den holdningen: tror du noen gidder å lage det for deg når du ikke gidder det selv engang? www.hotscripts.com Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Det var ikke slik jeg mente det. Jeg er ikke en sånn som forlanger noe av noen andre, og som i tillegg forventer å få det gratis. Jeg spurte etter anbefalinger, og jeg er relativt ny på scripting og PHP så det ville ta meg mange timer å lage et slik script selv. Navnet på et script, en link eller noe lignende, jeg bryr meg ikke om det ligger på hotscripts.com. Det er bare det at de gode scriptene er ofte så vanskelige å finne blant alle de dårlige på den siden. Jeg forventer ingenting av noen. Jeg spurte om et tips eller en anbefaling Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 http://no2.php.net/manual/en/function.mail.php <= egentlig det einaste du trenger om du kan dei absolutt grunnleggande kunnskapane om PHP,og vil ha et simpelt mailscript Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 mail.html <form action="mail.php" method="post"> Navn: <input type="text" name="navn" /><br /> Subject: <input type="text" name="subject" /><br /> E-post: <input type="text" name="epost" /><br /> Melding:<textarea name="melding"></textarea><br /> <input type="submit" value="Send!" /> | <input type="reset" value="Neh..." /> </form> mail.php <?php $til = '[email protected]'; // din epost, altså;) $navn = $_POST['navn']; $subj = $_POST['subject']; $melding = $_POST['melding']; $epost = $_POST['epost']; $header = "From: $navn <$epost>\r\n"; if (mail($til, $subj, $melding, $header)) { echo 'Mailen ble sendt, og alle frydet seg.'; } else { echo 'Noe gikk galt. *hihi*'; } ?> Sånn sirkus det blir det. Stort enklere blir det ikke. Har ikke døttet inn noen flood-control eller spamhindring, så hvis dette skal brukes i stor stil, bør du få på litt spamfilter. Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Vil gjerne ha det i et skjema, men takk likevel. Skal lese litt og kanskje jeg finner noe jeg kan bruke, men å bygge det inn i et skjema ville vært det beste Edit: Så ikke din post joris, takk! Endret 10. august 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) EDIT: Bare hyggelig. Endret 10. august 2004 av jorgis Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Det ser ut til å virke, men jeg har ikke fått mailen jeg sendte enda... går det bare treigt eller er det noe galt? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Kom det opp noen feilmeldinger? Sa scriptet at mailen ble sendt, eller sa det at noe gikk galt? Har du husket å sette .php som filendelse? Har du tilfeldigvis home.no.net som webhost? De har grisetreige mailservere som har en lei tendens til å være nede ganske ofte. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Har laget laget et kontaktskjema jeg og, kode og fremgangsmåte finner du her: start.predicted.net Endret 10. august 2004 av Smidt Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Det kom ingen feilmeldinger, og jeg fikk beskjed om at mailen var sendt. Men ja, jeg bruker home.no.net, og det forklarer kanskje hvorfor jeg fortsatt ikke har fått noen mail Endret 10. august 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Er nok servern ja.. Tror jeg skal sende en mail til start-folkene og høre hva i helv*** det er de driver med Greit nok at det er gratis og sånn, men et minimum av sørvis og funksjonalitet må man da kunne forvente Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Hvor kan jeg legge det ut ellers da? Har jo 50 MB som jeg får med internetten (telenor), men de støtter jo selvfølgelig ikke PHP Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 Og der fikk jeg mailen gitt, etter bare fem dager :!: Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Skaff deg et Webhotell, gutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå