Gå til innhold

MCSA win 2003

miniPax

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

får man lån på MCSE kurs? (deltid?)

tenkte jeg skulle ta det selv på Næringsakademiet her i stavanger...koster bare 5000 for meg da, ettsom jeg har verdibrev fordi jeg gikk 3 år på NITH...men penga hadde komt fint i hende til en bærbar PC ;)

Lenke til kommentar

Gikk arbeidsledig i 9mnd, og så igjennom en kurskatalog på Aetat-kontoret mitt en dag. Så snakka jeg med en rådgiver hos Aetat, som meldte meg på kurset. Har forresten it utdannelse fra før av, så det gikk vel litt på at kurset ville hjelpe meg betraktelig med å komme ut i arbeid igjen + at jeg hadde vært uten arbeid en stund.

Hvis du tar kurset på IT-Akademiet eller.no, tror jeg det kvalifiserer til at du kan få dekket det fra Lånekassen med et lån, men det skal jeg ikke si for sikkert.

Lenke til kommentar
Gikk arbeidsledig i 9mnd, og så igjennom en kurskatalog på Aetat-kontoret mitt en dag. Så snakka jeg med en rådgiver hos Aetat, som meldte meg på kurset. Har forresten it utdannelse fra før av, så det gikk vel litt på at kurset ville hjelpe meg betraktelig med å komme ut i arbeid igjen + at jeg hadde vært uten arbeid en stund.

Så siden jeg har it-utdannelse så kan jeg slutte på skolen, gå arbeidsledig noen måneder, og vips så betaler Aetat for videre utdannelse. Det lyder jo meget interessant.

Lenke til kommentar

Tviler. Jobbet i 1,5 år etter lærlingtiden før jeg ble sagt opp grunnet nedbemanning. I og med du har skoleplass, tror jeg ikke Aetat kommer til å hjelpe deg om du slutter av egen vilje.

Men får du derimot ikke jobb etter endt skolegang, og det går litt tid, kan Aetat sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...