eirikJO Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (Litt usikker på om denne er i riktig kategori, men fant ingen andre passende. Flytt den gjerne...) Hvor stor er brannfaren forbundet med å ha en pc stående på døgnet rundt? Personlig er jeg litt "paranoid" for dette, og slår alltid av pc'en dersom jeg skal være borte lengere enn ett døgn. Har jeg grunn til beskymring? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Tror ikke det skal være noe farlig ! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Haru ikke innboforsikring a? Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Jo, men er usikker på om den gjelder for en pc som tar fyr fordi den står på og uten tilsyn. Dessuten hjelper det ikke med innboforsikring for ting som har annen verdi enn penger.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Det er alltid ein mulighet for at ting kan ta fyr, men det er ekstremt sjeldent at ei datamaskin gjer det. Eg har høyrt om straumforsyninger som sprenger og ryker, og har sjølv erfart ein skjerm som knitrar, men aldri flammer. Trur du trygt kan ha den på døgnet rundt utan problemer. Det er mange som har hatt maskiner på i månader, og kanskje år. Om du får forsikring for den type branner veit eg ikkje, ta kontakt med forsikringsselskapet og høyr. Burde vel egentlig kunne få det, er jo ikkje forskjellig frå ein TV. Endret 10. august 2004 av zeph Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jo, men er usikker på om den gjelder for en pc som tar fyr fordi den står på og uten tilsyn.Dessuten hjelper det ikke med innboforsikring for ting som har annen verdi enn penger.. Du har vel lest vilkårene i innboforsikringen din? Ikke vær så pysete, det finnes jo maskiner som står og går rimlig uavbrutt i flere år, brenner kåken din ned så skryter du på deg en hel masse verdier slik at du får masse ekstra penger du kan svi av på horer, bowling, øl og annet svineri. Vinn / vinn situasjon selvfølgelig. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jo, men er usikker på om den gjelder for en pc som tar fyr fordi den står på og uten tilsyn.Dessuten hjelper det ikke med innboforsikring for ting som har annen verdi enn penger.. Du har vel lest vilkårene i innboforsikringen din? Ikke vær så pysete, det finnes jo maskiner som står og går rimlig uavbrutt i flere år, brenner kåken din ned så skryter du på deg en hel masse verdier slik at du får masse ekstra penger du kan svi av på horer, bowling, øl og annet svineri. Vinn / vinn situasjon selvfølgelig. :!: :!: :!: :!: :!: :!: Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Haha... Godt forslag BenSin. :!: Innboforsikring dekker brann i pc, men det er alltid en vurdering som gjøres og man skal ikke ha vist uaktsomhet. Dvs at hvis pc'en tar fyr p.g.a. et lynnedslag og man ikke har overspenningsvern, kan forsikringsselskapet nekte å dekke skaden. Endret 10. august 2004 av eirikjo Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 risikoen for at en PC som er 100% idle tar fyr, er ekstremt liten. selv om den var 100% load så er den ekstrem liten. absolutt ingen fare for at PC'n skal ta fyr om du lar den stå på et døgn aleine hjemme. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Tja. Her på jobben har vi en maskinpark på ca 2-300pc`er. De står alltid på.... Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Hehe, på jobben min har vi ca 2000 PCer som står på døgnet rundt, året rundt Ingen som har tatt fyr enda tror jeg. Men jeg tør heller ikke å la min stå på når jeg ikke er tilstede. Endret 10. august 2004 av Trazor Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Alt som er plugget til stikkontakten kan potensielt ta fyr men PCen er hverken mere eller mindre utsatt for brann en andre elektroniske dingsebumser. Det som faktisk får elektronikk til å ta fyr er støv som antenner, så en årlig rengjøring av PSU er en god forsikring. Det hender jo også fra tid til annen at komponenter brenner opp men det er det lite å gjøre med. Bare lek server du 25/8! Endret 10. august 2004 av perpyro Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Masknen min står på ca. 2uker i strek så jeg trur du burde være ganske trygg med bare en dag ja Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg har _aldri_ hørt om en eneste maskin som har tatt fyr. er jo ikke akkurat så mange brennbare deler der heller Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 PC'er skal vel som regel skru seg av dersom noe kritisk skjer. Se på diverse firmaer rundt om, der har de flere hundre PC'er som står på året rundt. Eneste, du kan vel skru av skjermen. Gjør hvertfall jeg ettersom den knitrer og spraker hele tiden. (På tide med ny snart). Hvis noe tar fyr ville jeg tippa skjerm, men selv det er vel ganske utrolig. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 på jobben min, der har serverne stått på 24/7/365 og blir slått av når strømmen går eller når det er oppdateringer..de sjer det ingenting med.. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hold PCen fri for hybelkaniner så går det nok bra, det er det eneste jeg kan se for meg som kan ta fyr. Hva evt. lynskade er istand til å gjøre, blir en annen sak. Vil anbefale deg å kjøpe overspenningsvern så har du det bedre med deg selv når du er borte hjemmefra og lynet herjer vilt på himmelen Sveinl. Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hyper-serveren til fattern har stått å putra og gått i over 10 år uten noe galt Lenke til kommentar
slmp Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Har dere aldri sett kald-katoder som har tatt fyr? Vet ikke om hele pcn ville brent opp men.... Lenke til kommentar
schwami Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Har selv opplevd røykutvikling fra PSU. Det skjedde da en molex-kontakt kom i kontakt med kobber-heatsinken på cpu-kjøleren min. molex-kontakten smeltet, og etter det ble det røykutvikling fra PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå