Gå til innhold

ny hjemmeside... hva tycks?

Anbefalte innlegg

laga meg ny versjon og gått bort fra grått og oransj...

nå har jeg blå som "alle" andre. (Skal endres til litt mere freshe farger etter hvert)

litt mere innhold og skader jo ikke. Kommer etter hvert det og.

Fokusert på:

T Y D E L I, lettnavigerende, lett å surfe på for modem brukere og litt seriøst preg liksom.

Må si meg fornøyd med:

menynavigeringen, at administrasjonsfilen begynner å nærme seg slutten (1600 linjer med funksjonshopp.. pe hees ;) )

at jeg i det hele tatt har lagd saken.

at det meste styres fra css.

at jeg har blitt en racer på å og videre...

så knus, skryt osv...

ps. ikke lagt ut database tabellene enda så gjesteboken, "nyhetsvisning" er ikke operativ.

edit link: www.aaseboe.com

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det seriøse preget har du ivertfall fått til ;)

-Hvit fargen rundt selve siden blir litt kjedelig, sammen med de andre fargen. Det hele blir _litt_ livløst.

-Header har bare en farge bortover og en liten blupp i ene hjørnet, (overdrivelse) så blir litt kjedelig den også.

-Menyen syns jeg alle knappene burde hatt lik bredde, start er klemt inne.

-undermenyen på meg, kreativite og bilder burde også strekke seg i bredden og bli like lang som selve siden og hovedmenyen.

Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg stusset på menyen med en gang... Hvorfor er "Start" så liten? Få lik bredde på alle knappene, da får siden et enda mer professjonelt preg over seg. Det samme gjelder undermenyene; de bør strekke seg helt ut i bredden, ikke slutte brått på høyre side, slik de gjør nå...

Hva med å style knappene på kontaktskjemaet likt som de i menyen? Tror kanskje siden får et bedre helhetsinntrykk da, og det er jo ikke spesiellt vanskelig å style knappene heller ;)

Dette er det jeg kommer på i farten, kan se om jeg ser flere ting senere :)

Lenke til kommentar

- Headern var litt tom på venstresiden

- Startknappen burde vært like stor som de andre, IMO

- Likte ikke helt mouseovern i menyen

- Undermenyen(e) (f.eks på "meg") burde vel vært midtstilt? Eller helst fylt ut 100% av bredden

- TABLES! Fysjom!

- Lite optimalisert kode (f.eks masse br'er i hytt og pine)

Lenke til kommentar

Ser at knappene går igjen...

Mine grunner til at knappene er så de er:

Hovemenyen og start knappen

Var for at meg, kreativt osv skulle stå i fokus. Start siden er ganske enkelt der bare for å komme igang, men skal forsøke å se hvordan det blir med en stor start knapp.

Undermenyen:

forsøkte med knapper som gikk over hele bredden, men syntes de ble alt for breie i forhold til høyden. 760/4 blir litt liksom...

Fargene:

Ja klar over at det er litt kjedelig og ut av dato, men har planer om å fikse det etter hvert...

burde hatt en gul/sommerlig variant i disse hete tider og evt. vente med denne blå til vinteren...

og tables...

hmm og nå når jeg endelig har fått dreisen på de... *sukk*

link til gode css Div eksempler tas i mot med takk samt alternativer til <br> som jeg tydeligvis er litt for glad i.

bare send en melding

skal fikse litt på i kveld engang.. nå algoritmiske metoder i c++ bohohoooring

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Startknappen: Hvis du ikke vil at start knappen skal ha stor fokus, hvorfor ikke bare fjerne den, og heller bruke header til å linke tilbake til start siden..

Undermenyene: Prøv å midtstill dem da, ser kanskje bedre ut enn 100% bredde på dem :)

Du kunne jo prøvd å lage flere styles, ja.. Og bruke en styleswitcher som du slenger inn i footer (som er utrolig kjedelig!) elns ;)

Lenke til kommentar

Her har du hvertfall et utgangspunkt:

#wrap {
width: 650px; /* din bredde her */
margin: 0 auto;
}
#header {
height: 150px; /* din høyde her */
background: blue url('images/dinheader.jpg') no-repeat;
}
#menu {
width: 650px;
list-style: none;
clear: both;
margin: 0;
padding: 0;
}
#menu li {
float: left;
margin: 0;
padding: 0;
}

#content {
min-height: 300px;
height: auto !important;
height: 300px;
}

#footer {
height: 2px;
}

Lenke til kommentar

- likte ikke streken som er over header, over og under menyen. fikk assosiasjoner til win 3.11

- menyen var også noe merkelig, start knappen en mindre, og den gir litt den samme assosiasjonen som streken nevnt over.

- det er lite kontraster på siden, alt går stort sett i blått/grått. det er ikke spennende, men samtidig helt greit.

- typografien er grei bortsett fra en ting, datoen bør etter min smak være mindre enn overskriften

headeren er grei til personlig side å være, men jeg savner en bakgrunn, enten en farge eller mønster en kantlinje på siden hadde nok også gjort susen.

ellers en grei hjemmeside :w00t:

Lenke til kommentar

think my collegues wrote more than good reviews, so no point in doing that, just one comment.. it looks very selfish using the link MEG as first one on the site.. web is for users, not for you and they search for interesting info like creative graphics and so on. section MEG should be always on the last place, in case visitor is really interested and does not feel pushed to read about what you studied in year 1998 ;-)

l@ci,

http://webaudit.lacina.net

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...