Gå til innhold

Noen andre som har handlet fra Dell.no?

Anbefalte innlegg

På lørdag bestilte jeg en Dell Inspiron 8600c til den nette sum av 15512,- Først i dag fikk jeg en mail om at det ikke var dekning på Visa kortet. WTF tenkte jeg og logget på nettbanken. Joda 15942,- var der enda, så jeg ringte Dell. Etter relativt kort ventet tid i telefonen (det som tok tid var å måtte høre på "telefon svareren" som fortellte meg hva jeg måtte trykke for å snakke med kundeservice..) så svarte ei dansk dame. Jeg forklarte henne situasjonen og ga henne IR nummeret på bestillingen. Hun sa de skulle prøve å trekke på nytt.

Mulig jeg er blitt litt "bortskjemt" av Komplett som ofte har ordren min på posten bare timer etter at jeg har lagt inn bestillingen. Men man skulle da tro at et så stor firma som Dell skulle være litt raskere enn som så. Greit at laptop'en ikke ble levert inn på posten samme dag som jeg bestilte, siden det var lørdag og den må jo bygges først. Men de burde jo ha klart å sende meg mail på mandagen om at det ikke var dekning på kortet.

Når kan jeg forvente at jeg den kommer? Hvor ligger fabriken som skrur de sammen? Onkel bestilte en laptop fra Dell og den ble bygget i Irland.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På lørdag bestilte jeg en Dell Inspiron 8600c til den nette sum av 15512,- Først i dag fikk jeg en mail om at det ikke var dekning på Visa kortet. WTF tenkte jeg og logget på nettbanken. Joda 15942,- var der enda, så jeg ringte Dell. Etter relativt kort ventet tid i telefonen (det som tok tid var å måtte høre på "telefon svareren" som fortellte meg hva jeg måtte trykke for å snakke med kundeservice..) så svarte ei dansk dame. Jeg forklarte henne situasjonen og ga henne IR nummeret på bestillingen. Hun sa de skulle prøve å trekke på nytt.

Mulig jeg er blitt litt "bortskjemt" av Komplett som ofte har ordren min på posten bare timer etter at jeg har lagt inn bestillingen. Men man skulle da tro at et så stor firma som Dell skulle være litt raskere enn som så. Greit at laptop'en ikke ble levert inn på posten samme dag som jeg bestilte, siden det var lørdag og den må jo bygges først. Men de burde jo ha klart å sende meg mail på mandagen om at det ikke var dekning på kortet.

Når kan jeg forvente at jeg den kommer? Hvor ligger fabriken som skrur de sammen? Onkel bestilte en laptop fra Dell og den ble bygget i Irland.

Når det gjelder Dell ba vi om at de skulle trekke det hele fra et Amex-kort (MULIGENS Diners, men tror Amex).. Da ringe de klokken 0745 tre dager etter at bestillingen var sendt fra nettet, og påstod at det ikke var dekning (og begge kortene har fri kredit..)..

Endte med at de fikk VISA-nummeret, som er direkte knyttet til kontoen som et debitkort, og de fikk den nå sendt. Men var unødvendig og noe merkelig synes jeg..

Komplett sender bare i oppkrav, eller tar de kredittkort/giroinnbetaling om jeg registrerer meg som firmakunde? Er ikke fornøyd med kun postoppkrav..

Forøvrig, Dell-PCen kom etter 16 dager (fra de ringe som overnevnt fortalt). Totalt 19 dager.

Lenke til kommentar

Det har vært mye rot angående ordren min. Bestilte den som sagt på Lørdag 7 August. Først ble ikke pengene trukket og jeg fikk mail fra de. Så jeg ringte og hun på Dell sa de skulle trekke på nytt. Dagen etter var 15494,- (rart iom at pc'n kostet 15512,-) trukket fra kontoen, men det var bare trukket fra disponibel saldo og ikke fra bokfør saldo. Det går normalt en dag før bokfør saldo oppdateres.

Da jeg logget meg nettbanken for 10 min siden så var pluttselig disponibel saldo økt med ca 15500,- (har hadd litt trafikk på kontoen så jeg vet ikke det nøyaktige beløpet) Det kan ikke være lønningen som har kommet for den kommer ikke før 30 i hver måned. Jeg ser heller ikke på at Dell har trukket noe penger fra kontoen min.

Jeg har fått kunde nummer og ordre nummer på mail fra Dell, men når jeg prøver å spore så får jeg bare beskjed om at ordre nummer eller kunde nummer er feil. Jeg har ringt 2 ganger til Dell om dette og begge gangene sa de på kundeservice at maskinen var til bygging og at estimert ankomst dato var 23 august.

Jeg skal ringe kundeservice så snart de åpner og høre om hva som skjer! Hvis det viser seg at ordren er blitt sletter eller noe slikt så kan Dell bare ha det så godt og så bestiller jeg heller en ECS G556E fra It24

Ingen andre som har hatt samme problem?

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Inspiron 8600 som gikk til helvete.

*) Maskinen ble ikke plukket opp som avtalt, så jeg hadde 3-4 runder med support før det skjedde noe.

*) De hadde ikke deler på lager så reperasjon tok ekstra lang tid. (6 dager dør-til-dør garanti liksom)

*) Maskinen var neste totalvrak, men de "redda" skjerm, cpu, kasse og keyboard.

*) Når jeg fikk maskinen tilbake hadde jeg fått billigere/tregere harddisk og skjermkort.

*) Maskinen var ikke skikklig testa og crasha fremdeles gjevnlig.

*) Enter var overfølsom og registrerte 2 trykk i eninga.

*) Dell kom og bytta skjermkort og harddisk. Gjorde ikke mer selv om jeg hadde sagt at maskinen var ustabil. (3 mnder etter jeg drepte laptopen)

*) Maskin fremdeles ustabil. (1 1/2 mnde i utlandet med laptop som crasher med noen timer mellomrom)

*) Dell kom og bytta hk, cpu og keyboard. (4 1/2 mnde)

*) Harddisk gikk til helvete. (5 mnder)

*) Fikk ny harddisk.

Kjøpte Dell siden de hadde lapper m/1600x1200 skjerm til ok priser.

Med den tiden jeg brukte på å teste, reinstallere og kontakte support mistet jeg godt over en uke med arbeidstids. Jeg hadde complete-care og forventa delux service, men fikk som nevnt over. Brodern drepte sin laptop og fikk penger tilbake på super innboforsikringa.

<bitching>

Dell kan ta ISO sertifiseringen sin og Complete-Care og stikke det der sola ikke skinner!

</bitching>

Ellers var jeg veldig fornøyd med lappen sålenge det varte :hrm:

Det tok vek et par uker fra bestilling til jeg fikk lappen på døra.

Lykke til med Dell :roll:

Lenke til kommentar

Hva legger du i å "drepe en laptop"?

Ringte forresten Dell i dag. Det eneste de kunne si var at maskinen var i produsjon og at jeg kunne forvente dens ankomst en gang i neste uke.

Fremdeles er det 15500,- på kontoen min. Hvorfor er ikke de pengene trekt? Kan det hende at det har skjedd en feil hos Dell og at jg kanskje får pcn gratis? :dribble:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Hva legger du i å "drepe en laptop"?

Ringte forresten Dell i dag. Det eneste de kunne si var at maskinen var i produsjon og at jeg kunne forvente dens ankomst en gang i neste uke.

Fremdeles er det 15500,- på kontoen min. Hvorfor er ikke de pengene trekt? Kan det hende at det har skjedd en feil hos Dell og at jg kanskje får pcn gratis? :dribble:

Jeg helte en kopp varm te i den, noe som er dekket av både Complete-Care og super innboforsikring, om du har det.

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...