phelos Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Hva er tankene rundt det å ha en stor vanntank, typ 30-50 liter istedet for radiator? Hvordan ville kjølingen blitt... Er ikke så gira på en susete radiator eller 2 Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg ville helst hatt en radiator med 1-2 vifter på 5V enn en stoor vanntank. En stor vanntank uten radiator blir jo varm etter en stund, så sats heller på en radiator du Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Det vil absolutt ikke lønne seg.. Kjør som sagt heller en stooor radiator uten vifter eller evt. med noen på 5v. Lenke til kommentar
phelos Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Si hvis man har en aluminiumstank med stor overflate så vil jo denne avgi varme og hvis den også har direkte kontakt med gulv, absorbere gulvets lavere temp... Lenke til kommentar
am3k Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hører vel til under vannkjøling? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 da må du plassere tanken et godt stykke under jorda.. Og da er vel et par vifter et bedre valg? Lenke til kommentar
ersa Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hva med peltier på tanken? Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Det går heilt fint! Eg hadde ei stund kun pumpe, cpu-blokk og ein liten plastbalje på ca 8l som kombinert radiator og tank. Forskjellen mellom vanntemperatur og luft huskar eg ikkje, men det var ikkje såå ille, 10-15 grader kanskje ved 100%. Billig radiator til 30-50 kr. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har en stor tank ute på 25liter. I dag kl. 10.00 når jeg slo på PC'n, hadde vannet en temp på 8grader. Nå har PC'n stått på i 8timer og vanntempen er nå på 20,3grader, romtemp. 23,4grader. Jeg har en EVO 240 radd. i PC'n med 2.stk 120 vifter på 5v, slik at jeg da varmer opp vannet med radiatoren også, og senker luft tempen inne i PC'n. Luft temp. inne i PC'n er 23,7grader. Ute tempen der vanntanken står er nå 7,6grader. For meg virker dette greit, det er bare en fare for kondens når du starter PC'n med for lav vann temp. Lenke til kommentar
phelos Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Moro å se en gammel tråd jeg trodde var død oppstå... Jeg kommer til å gå for en større vanntank (aluminium 30-40 liter), har regnet litt på det... kjøling av skjermkort og cpu vil nok føre til 150watt og med 40 liter vann så stiger vanntemp med 3 grader i timen - det er uten noe varmetap fra tank til luft. Starter man da med vanntemp på 17-18 grader bruker man da 4 timer på å komme seg opp til 30 grader uten varmetap fra tank.. Det å slippe radiator er noe jeg ser på som viktig, er ikke keen på mer enn den ene vifta som er i strømforsyning... den skal og bort når de vifteløse psu'ene blir billigere. Hvordan er erfaringene med disse komponentene? AC vannblokk, CPU, "cuplex EVO" AC vannblokk, GPU (ATI), "twinplex" Eheim 1046 Pumpe skal selvsagt senkes ned i tank. =O= Lenke til kommentar
phelos Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Hva er anbefalt for flow med 2 vannblokker: Holder en eheim 1046? Eller er det bedre med en eheim 1048? =O= Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Du kan jo lage en bong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå