Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksfersking stiller spørsmål

Anbefalte innlegg

1. Jeg trenger en VELDIG lang LAN-kabel, så jeg må finne ut hvor jeg kan kjøpe en.

2. Jeg skal koble sammen 2 PCer, og de skal også dele ADSL. Hvor får jeg fordelt farten etter behov, i stedet for å få den delt likt på begge hele tiden?

3. Hvordan får jeg sendt ADSL opp til den andre?

Dere får ikke svare før jeg sier i fra. NÅ!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Jeg skal koble sammen 2 PCer, og de skal også dele ADSL. Hvor får jeg fordelt farten etter behov, i stedet for å få den delt likt på begge hele tiden?

Ved hjelp av en linux-boks (clarkconnect, e.l), eller ved en router som har innebygget trafikk-shaping (Draytek).

Ved hjelp av en switch. Om du har eldre ADSL fra Telenor, må du i tillegg kjøpe en router (da kan du gå for ein Draytek, så slår du to fluer i èn smekk).

Lenke til kommentar

Ved hjelp av en linux-boks (clarkconnect, e.l), eller ved en router som har innebygget trafikk-shaping (Draytek).

Ved hjelp av en switch. Om du har eldre ADSL fra Telenor, må du i tillegg kjøpe en router (da kan du gå for ein Draytek, så slår du to fluer i èn smekk).

Er Draytek en feature eller en produsent? Jeg har nettopp fått ADSL fra Firstmile, som bruker sentralene til Telenor, men bruker de til å legge inn sitt eget utstyr. Da er det vel ikke så gammelt.

Så jeg må kjøpe en svitsj og en router?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...