Gå til innhold

Poll/diskusjon angående ordet "nerd"

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har postet denne feil, men la oss håpe at ikke Sir Hartge ser oss. :smile: Tenkte at de virkelige nerdene hadde bare hardware oppe i hodene sine, slik at denne kan jo passe inn i hardware > alt om data?

Spørsmål:

1. Kan noen forklare meg hva ordet "nerd" betyr?

Er det en som sitter på PC'en hle dagen eller kan mye om PC eller kanskje begge ting må til for å være en nerd.

2. Er du en nerd?

3. Vil du være en nerd?

4. Er jeg en nerd? :smile:

Vennligst besvar alle spørsmål.

Takk. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-29 17:34, sanoj_20 skrev:

Mulig jeg har postet denne feil, men la oss håpe at ikke Sir Hartge ser oss. :smile: Tenkte at de virkelige nerdene hadde bare hardware oppe i hodene sine, slik at denne kan jo passe inn i hardware > alt om data?

Spørsmål:

Er det en som sitter på PC'en hle dagen eller kan mye om PC eller kanskje begge ting må til for å være en nerd.

2. Er du en nerd?

3. Vil du være en nerd?

Jeg er for all del ikke ekspert på området,... så "pleace correct any mistakes I have..."

1 . En nerd er en meget smart og begavet person... men en trenger ikke sitte foran en pc hele dagen for å være nerd,... for å være datanerd JA!

2. Jeg ser ikke på meg selv som en nerd nei,...

3. Vet ikke,... aldri tenkt på det,... Man må vel kanskje være født nerd ? - en gang nerd, alltid nerd,..

4. Er jeg en nerd? :smile: - Var du nerd ville du neppe startet denen tråden,... - No offece altså,.. men bare en tåpelig teori,.. :smile:

Lenke til kommentar

Mener selv at:

1. Jeg mener at nerder er dem som sitter på PC'en over 3 timer hver eneste dag (hvis da annet ikke kommer i veien). Trenger ikke å kunne noe særlig, selv om han vet at en harddisk er der filer (og spillene hans) blir lagret, men bare bruke en PC mye.

2. Nei, bruker selv en PC i gjennomsnitt 2-3 timer hver dag.

3. Nei.

4. Det er jeg som har laget tråden og det er jeg som skriver dette, så se "2."

Lenke til kommentar

1. En nerd har vel flere betydninger... En med runde svære briller som sitter og leser hele dagen, og en som spiller masse data.

2. Jeg blir kalt nerd av vennene mine fordi jeg reparerer pc'ene deres, men det er bare tull. Ikke er jeg flink på skolen heller. Så... Nei!

3. Jeg vil ikke, nei.

4. Trolig... :grin: Nei, jeg vet ikke... Vanskelig å ta noe standpunkt til det her og nå!

Lenke til kommentar

Spørsmål:

Ja

2. Er du en nerd?

Ja

3. Vil du være en nerd?

Nei, men jeg godtar skjebnen min.

Kanskje

Lenke til kommentar

Quote:

Spørsmål:

2. Er du en nerd?

3. Vil du være en nerd?

4. Er jeg en nerd?

1. En nerd er en som sitter mye foran datan og spiller, som programmerer på fritiden og som fortsatt er blek når sommer er over.

2. Om jeg er en nerd? Tja, kanskje. Men jeg spiller ikke , ikke kan jeg programmere og jeg får en passelig mengde sol på skrotten i løpet av sommern.

3. Nei jeg tror ikke at jeg vil være nerd. Det er desingerspire jeg er. Enn så lenge...

4. Du er ikke nerd. Du er GEEK :razz:

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-04-29 17:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Ordet nerd er vannet ut. Før var nerd en som satt forann PC-en slik andre har svart. I dag finnes skolenerder, datanerder(aka geek), snowboardnerder mfl

Jeg vil si at en "nerd" er en som er spesielt interesert i og ekstra flink i en spesiell ting. I datasammenheng vil "nerd" ofte være datanerd ettersom det er underforstått at det er datanerd man snakker om.

Quote:

Det er en geek, eventuelt datanerd

Quote:

2. Er du en nerd?

borre sa for litt siden at jeg var en geek. (takk borre :smile:)

Quote:

3. Vil du være en nerd?

Jeg vil være meg selv.

Quote:

vet ikke

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-04-29 17:53 ]

Lenke til kommentar

Nerd er en som er veldig opptatt av noe i dette tilfele data. Det finnes nok også fotball nerder da, men det er nok flere av disse en pc nerder.

Lurer på hvorfor det heter nerd når det rett ville være Datafil etter at fil er en betegnelse på en som liker noe. Se foreksempel på en Homofil, Pedofil og Nekrofil osv... Resten gidder jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar

1: nerd: nedsettende om en person som ofte ses på som kjedelig og som fungerer dårlig sosialt. Nerds er ofte teknologifikserte, f.eks. ved at de sitter timesvis foran dataskjermen i stedet for å omgås andre mennesker. (sakset fra pcworld.no)

2. Vet ikke, bruker PC-en gjennomsnitt 3 - 5 timer pr dag, tiden går faktisk sjelden med til spill.... Anser ikke meg selv som nerd, men noen jeg kjenner syns sikkert det, så om jeg er nerd eller ikke er opp til deg....

Når jeg ikke er foran dataen, krasjer jeg rundt på min utfor sykkel....

3. Bryr meg ikke, kall meg nerd om du vil.

4. Kan ikke si om du er nerd eller ikke, kjenner deg ikke....

[ Denne Melding var redigert av: chma på 2002-04-29 18:02 ]

Lenke til kommentar

1. Ordet nerd har i utgangspunktet en bra betydning; begavet og flink. Men ordet tolkes ofte som at vedkommende ikke har fysikk i det hele tatt, og at det man er interessert for er eneste som står i hodet på vedkommende. Dessverre; men ordet har en altfor negativ klang over seg i de flestes hoder.

2. Jeg kan "mye" (definisjonssak) om data, og bruker dataen mye (mest til musikk og skole da...), men vil egentlig ikke kalle meg selv det da jeg ikke passer så veldig overens med de trekkene folk ofte assosierer med ordet.

3. Samma det, men vil helst ikke at folk skal kalle meg det pga. dets negative klang.

4. Godt mulig.

Egentlig ganske uklar definisjon, slik jeg ser det... Vi bør finne et ord for oss som høres penere ut, ikke sant!?

Lenke til kommentar

Jeg vil si at "nerd" er den høyeste tittelen i kjedelig og ensporete menneskers tilværelse. Nerd er en kraftig betegnelse å få, mange påtar seg tittelen uten egentlig å være det. Det er og vil være en negativ ting for oss vanlige. I definisjon: En som duger kun til Èn ting, Dårlig fysikk, alltid blek, fullstendig usosial, Dårlig dametekke, klovn og har sjelden godt syn. Det er definisjonens grunnkrav fra gammelt av.(for oss som faktisk hadde ballehår før internett)

Nerd oppstod også i dataalderens tidsrom.

Å ville bli kalt nerd sier vel en del om de som ønsker det.

Hilsen: nerd? idrettsutøver og trommis

Lenke til kommentar

Som andre har sagt.. en nerd er, pr. definisjon, en person som kan mye om mye forskjellig. Denne er også flink. Ordet har jo egentlig ingen negativ betydning :smile:

2. Er du en nerd?

Jeg vet ikke. Jeg passer kanskje inn når det gjelder et par av de karakteristiske nerd-trekkene (Sitter ved PC'en 6 timer om dagen, interesserer meg stort for elektroniske dingser, har matte som yndlingsfag, har brukbare karakterer.. på grunn av dette er det mange som kaller meg nerd, men jeg får følelsen av at de mener det negativt)

3. Vil du være en nerd?

Greit for meg. I mine ører er det positivt.. hva andre legger i ordet bryr meg midt i ryggen :smile:

Jeg eller du? :grin:

Edit: Man fiksa litt på norsken sin :grin:

Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 393 216 KB PC133 SDRAM : Western Digital 60GB : Logitech Dual Optical

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-04-29 18:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Spørsmål:

2. Er du en nerd?

3. Vil du være en nerd?

Geek er ett bedre/penere ord til å formulere nerd.

1: En geek har lite å si med hvor mye en person sitter foran maskinen. Det har litt mer med ideologier, kompetanse, samt logikk innen data.

En som sitter 10 timer foran maskinen og spiller ett spill online ellerno, er IKKE en geek i min forstand. En person som programmerer ting & tang, hjelper andre, utvikler egen kompetanse osv er mer en geek i min forstand.

2: Jeg håper det, jeg gjør mitt beste for å være det.

3: Ja

4: Tvilsomt, med tanke på at du spør :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Spørsmål:

2. Er du en nerd?

3. Vil du være en nerd?

1:Nei

2:Nei

3:Nei

4:Har ingen aning!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...