jorgi Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Mottok Netopia router fra Nextgentel på fredag. Tilsynelatende var alt vel. Fikk aktiverte det og alt. Mail virket perfekt. Også mange web-sites som f.eks. microsoft, nettavisen, skandiabanken, nrk etc etc. Kjører Windows XP. dessverre virker noen sites f.eks hardware.no, google.com, yahoo.com, yahoo.no, altavista.com og frihet.tv2.no overhodet ikke. Explorer timer ut og jeg får beskjed om at sidene ikke finnes, eller at det er en DNS-feil. Jeg har sjekket alt oppsett både på PC og router (admin/noway). DNS stemmer også. Har tilogmed ventet en halvtime på å komme gjennom til Nextgentel for support uten resultat. Ingen har opplevd det samme. Derfor sitter jeg nå oppkoblet på ISDN for å forsøke å løse problemt. Har noen opplevd noe lignende? Noen tips? Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei og hopp! Gjett om jeg sliter med samme problemet... Fikk kobbla opp dritten på fredag (26.04) og som du sier, noen sider funker ok, andre funker ikke. Har prøvd å kjøre trace route (tracert) mot ex. http://www.byte.com med det resultat at den timer ut. Sendte mail til support på søndag, men som vanlig ingen respons. Mulig jeg er litt kjapp i kritikken min, men foreløpig suger NextGenTel no J&%¤IG! Andy Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg har Nextgentel ECHO (8032/864) Netopia router. D:>tracert http://www.hardware.no Tracing route to delta.hardware.no [217.77.34.213] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.1 2 16 ms 16 ms 16 ms 80-202-6-1.dd.nextgentel.com [80.202.6.1] 3 16 ms 16 ms 16 ms 217-13-14-33.dd.nextgentel.com [217.13.14.33] 4 22 ms 22 ms 23 ms 217-13-1-193.dd.nextgentel.com [217.13.1.193] 5 22 ms 23 ms 23 ms 217-13-7-93.dd.nextgentel.com [217.13.7.93] 6 24 ms 23 ms 24 ms nix1-gw.easynet.no [193.156.90.38] 7 24 ms 23 ms 23 ms gate2.easynet.no [217.77.32.167] 8 24 ms 24 ms 24 ms 217.77.34.213 Trace complete. D:> [ Denne Melding var redigert av: dahlfr på 2002-04-29 21:39 ] Lenke til kommentar
thotta Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Heisan Har også NGT, med Netopia-ruter. Vet ikke om dette er noe hjelp i, men jeg benytter meg av DNS'ene til netcom og ikke NGT - og har aldri hatt noe problem med hardware.no Det er helt tilfeldig at jeg bruker netcom sine. Da jeg skulle sette faste IP'er på maskinene måtte jeg også skrive inn DNS manuelt - og av en eller annen grunn klarte jeg ikke å finne NGT sine på deres sider. (Har funnet de nå, men ikke giddet å skifte, kanskje like greit ? ) Håper det hjelper, gi en tilbakemelding da... Lenke til kommentar
jorgi Skrevet 29. april 2002 Forfatter Del Skrevet 29. april 2002 Funket ikke med Netcom DNS. Har vært i kontakt med Nextgentel, kom igjennom på ca 30 sek og traff en svært kunnskapsrik fyr som virkelig var dedikert interessert i hjelpe meg. Etter en del testing fant vi ut at en av DNS-adressene ikke responderer i det hele tatt. Han ville at jeg skulle gjøre en 'reset-to-factory-settings' med Netopia routeren. For å sette den opp igjen sendte han meg en enkel mail som endte opp med en ny aktivering. dessverre hadde dette ingen effekt. Har oversendt resultatene direkte til ham på mail, og håper å få et nytt løsningsforslag i morgen. Eller dersom noen av dere har et tips... Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hjelper dessverre ikke :sad: Byttet til telenor sine DNS'er, men problemet ligger nok i routing et eller annet sted. Kommer fint inn på http://www.hardware.no, er jo inne nå, via NGT. Men enkelte sider som jeg vet er oppe funker bare ikke. Prøvde å resette modemet/ruteren og reaktivere på nytt via http://aktivering.nextgentel.no men ender opp med samme resultat. Tipper standard oppsettet har en feil et sted... Tar gjerne imot flere tips dersom noen har noen! Andy Lenke til kommentar
dahlfr Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Hvor i Norges land holder du til da? Er du i Trondheim, så kan du gjøre som meg. Dra på Solsiden til Nextgentel der, de hjalp meg med en gang og var på nett med ny config på 5-10 min. Hvis ikke så finner du en config som fungerer her: http://student.iu.hio.no/~kotm/ [ Denne Melding var redigert av: dahlfr på 2002-04-30 10:35 ] Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Takker for svar, men hvordan skal jeg bruke den config fila? Åpna den i en text editor for å se på innholdet, men den er jo definitivt ikke en ascii fil... Sitter i Oslo forresten, men uansett så er jeg lite keen på å dra noe sted for å få service på saken. Det kan da umulig være så vanskelig... Dersom det er en grei beskrivelse på hva som må gjøres så fixer jeg det nok selv. Hvis ikke det er en hardware feil da, noe jeg tviler på i og med at jeg får kontakt med noen sider. Andy Lenke til kommentar
jorgi Skrevet 1. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2002 Nå har alt ordnet seg hos meg, begge DNSer fungerer. Mulig at jeg ikke restartet routeren på riktig måte etter reinstallasjon. Alt er i alle fall i skjønneste orden, og nedlastingstiden er fortreffelig! Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jepp! Da funker ting hos meg også. Hadde tanker om å bruke dagen idag på feilsøking, men alt funket som det skulle da jeg kom hjem igår. Takker for tips! Andy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå