arnesen Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Jeg lurer på om det er mulig og lage en ny linuxdistribusjon basert på redhat. Dvs jeg tar utgangspunkt i installasjonscriptet til redhat men installasjonspakkene har jeg valgt ut på forhånd. Jeg er klar over at det finnes en funksjon som gjør det mulig og velge pakker individuelt. Grunnen til at jeg spør er jo at hver gang jeg installerer linux fra cd så installeres jo de gamle rpm pakkene og timer blir brukt for og laste ned de nye oppdateringene. Det er jo ikke noe poeng med image filer heller, siden maskinene jeg installer på er forskjellige. Burde vært et system slik at jeg kunne lage mine egne oppdaterte distribusjoner. Noen som hvet om et system for og lage dette? Arnesen Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Installer en noenlunde up-to-date distro, og ikke en gammal redhat, så slipper du flere timer med oppdatering. Og lfs er jo en ting, du kan jo også bare ta redhat-cd'n, fikse på skriptene og bytte ut rpm'ene. Endret 10. august 2004 av Neophus Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Vet du hva de skriptene heter for noe som jeg kan endre pakkene i. Og hva er lfs ? Arnesen Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 RTFM og Googlesøk på lfs Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Jeg lurer på om det er mulig og lage en ny linuxdistribusjon basert på redhat. Dvs jeg tar utgangspunkt i installasjonscriptet til redhat men installasjonspakkene har jeg valgt ut på forhånd. Jeg er klar over at det finnes en funksjon som gjør det mulig og velge pakker individuelt. Grunnen til at jeg spør er jo at hver gang jeg installerer linux fra cd så installeres jo de gamle rpm pakkene og timer blir brukt for og laste ned de nye oppdateringene. Det er jo ikke noe poeng med image filer heller, siden maskinene jeg installer på er forskjellige. Å lage din egen distro blir vel kanskje litt for dramatisk for noe sånt. Det eneste du behøver å gjøre er å laste ned alle rpmene du vil ha fra en oppdatert ftp, brenne ut på cd, og stappe den inn under installasjonen (krever sikkert litt triksing og miksing når du installerer), eller eventuelt lage en kopi av installasjons-cden og erstatte de gamle rpmene med de nye. Noe særlig mer hokus pokus enn det behøves ikke. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 http://www.tldp.org/HOWTO/RedHat-CD-HOWTO/ Burde ikke være så vanskelig å bruke Fedora i stedenfor... Ellers så må du nok inn og lage egne RPMer for mange applikasjoner da mye kan bli bygget med avhengigheter til spesielle versjoner av libs ol. (a.k.a. bygget mot en spesifikk Redhat/fedora-versjon). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Tror kansje du bør titte på noe som heter YAMI eller noe slikt... Ellers så pleier jeg bare å laste ned oppdateringene fra fedora.redhat.com, legge kerneler i en egen mappe, og dra en "rpm -Fvh *" i terminalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå