Gå til innhold

Asus X800XT på salg!


Prebo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om Asus klokker bedre enn Sapphire?? Har ett Sapphire X800XT på bestilling fra Pcutstyr, som ikke kommer før i slutten av månden... Når det kommer så har jeg tenkt å bestille en slik kjøler som HIS har på sine IceQ kort og klokke litt...

 

Asus har da den sinnsyke bundlen, med bla ett webkamera... Og bundlen på

Sapphire sitt X800XT til ca 4300 på Pcutstyr har vel så vidt en driver-cd

Lenke til kommentar
hva i helvete koster det kortet til vanlig

 

5000... så det er ikke så mye det er snakk om... Men d rare var nå at de satt prisen ned... Hva er det vanligeste å gjøre når en vare er vanskelig å få tak i?? Å sette prisen opp... Noe de andre webshoppene gjør... (såg ett POV 6800GT på nettshop.. Det kostet for en stund siden 3990, nå er det vel oppe i 4150 eller noe slikt..

 

Det er ikke snakk om så mye penger her, men at ett kort som er så nytt og vanskelig å få tak i er på tilbud synest jeg var litt rart...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

fikk som svar når jeg prata med dem.

 

Vent ett øyeblikk for operatør til å svare.

Du snakker nå med 'Bjørn'.

Bjørn: Velkommen til Mamoz online hjelp! Mitt navn er Bjørn.

Bjørn: Hva kan jeg helpe deg med?

Du: ser at dere har ASUS ATI X800XT TV-OUT VIN DVI 256MB inne. sådet jeg lurte på hvorfor dere ikke har postoppkrav bare visa osv.?

Du: betale alt på postkontoret når det kommer

Bjørn: Jeg vil straks hjelpe deg.

Bjørn: Takk for at du venter. Jeg vil hjelpe deg om et øyeblikk.

Bjørn: Vi tilbyr ikke postoppkrav lenger. Det var utrolig lite lønnsomt da det var kunder som valgte å ikke hente pakken.

Bjørn: Tror kanskje dette kortet allerede er utsolgt nå. Gi meg 2 sek slik at jeg kan få sjekket.

Du: det var synd for jeg liker ikke og bruke visa på nette

 

Bjørn: Ok, de er nå desverre utsolgt. Hadde 40 i dag tidlig, og tomt nå

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar
fikk som svar når jeg prata med dem.

 

Vent ett øyeblikk for operatør til å svare.

Du snakker nå med 'Bjørn'.

Bjørn: Velkommen til Mamoz online hjelp! Mitt navn er Bjørn.

Bjørn: Hva kan jeg helpe deg med?

Du: ser at dere har ASUS ATI X800XT TV-OUT VIN DVI 256MB inne. sådet jeg lurte på hvorfor dere ikke har postoppkrav bare visa osv.?

Du: betale alt på postkontoret når det kommer

Bjørn: Jeg vil straks hjelpe deg.

Bjørn: Takk for at du venter. Jeg vil hjelpe deg om et øyeblikk.

Bjørn: Vi tilbyr ikke postoppkrav lenger. Det var utrolig lite lønnsomt da det var kunder som valgte å ikke hente pakken.

Bjørn: Tror kanskje dette kortet allerede er utsolgt nå. Gi meg 2 sek slik at jeg kan få sjekket.

Du: det var synd for jeg liker ikke og bruke visa på nette

 

Bjørn: Ok, de er nå desverre utsolgt. Hadde 40 i dag tidlig, og tomt nå

Haha, tipper det er BULLSHIT at dem hadde 40 inne i dag tidlig. Mest sannsynligvis er det bare et "triks" fra dems side, om å trekke kunder dit. Tror nemlig større netshops som komplett osv ville fått kort fra Asus først, siden lengre og bedre forhold vil jeg tro, men hos komplett som ikka har fått et eneste kort så står det; "antatt leveringstid 10 dager", jaja, GG fake Mamoz.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300974&cks=PRL

Lenke til kommentar

Hei! Hyggelig å se at vi får oppmerksomhet rundt våre 'Ukens tilbud' :-) De nye X800 kortene er våre mest populære grafikkort for tiden, men tilgjengeligheten har vært dårlig den siste tiden. Vi var derfor svært fornøyd da vi fikk vite at første levering ville være tilgjengelig for oss i begynnelsen av denne uken.

 

Grunnet backlog etter mange forhåndsbestillinger, forsvant de første kortene svært raskt og de vi hadde igjen forsvant i løpet av få timer. Vi hadde aldri forventet en slik pågang, men er selvfølgelig glade for å kunne levere populære produkter. Grunnet avbestilling har vi fortsatt et eksemplar igjen i skrivende stund.

 

Som de fleste andre forhandlere, kjøper heller ikke vi Asus-produkter direkte fra Asus, men gjennom en av de større norske distributørene Asus har. De har fortsatt X800PRO, som vi derfor også har på lager, noe Komplett heller ikke har. Vi liker ikke å bli beskyldt for juks og svindel, og mener dette burde være bevis nok for at lagerstatus er reel. De aller fleste som har drevet butikk vet at det aldri lønner seg å selge et produkt man ikke kan levere, det skaper bare misfornøyde kunder, gir oss et dårlig rykte og skaper masse merarbeid for oss. Dere som har opplevd leveringsutsettelse på leveringsutsettelse når dere har bestilt fra en webshop vet sikkert godt hva jeg mener.

 

Vi har foreløpig ingen sikker leveringsdato på neste forsendelse av X800XT kort, men vi har fått forespeilet levering mot slutten av neste uke. Alle som forhåndsbestiller etter at vi går tom på lager vil få kortene tilsendt til samme tilbudspris så snart de kommer inn. Asus X800PRO er dessuten tilgjengelig i et større antall fremdeles, så vi har kanskje vært mer heldig med vår leverandør enn Komplett har.

 

Når det gjelder forsendelser i postoppkrav er årsaken ganske grei. Da vi kuttet ut postoppkrav, halverte vi antall returer. Færre returer = lavere utgifter = lavere pris. Vår nettbutikk støtter selvfølgelig 'Verified by Visa'. Kortbetaling er like enkelt som postoppkrav, det er billigere både for oss og for våre kunder og det er helt trygt. Etter å ha tilbudt VISA som betalingsmåte i over tre år med forsvinnende få svindelforsøk er vi sikre på at dette er framtiden, og vi vet at det store flertallet av våre kunder er enige. Vi håper flere nettbutikker følger etter og gjør bruk av VISA / Mastercard på internett mer vanlig.

 

Med vennlig hilsen

 

Martin Damm Laupstad

Mamoz.no

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke uttale meg på vegne av andre nettbutikker, men jeg antar at praksisen er mer eller mindre lik overalt. Når du handler en vare fra oss og betaler med VISA/Mastercard, vil kjøpesummen bli reservert på kortet ditt. Dette beløpet er fortsatt på din konto, men ikke lenger disponibelt. Derfor er dette ikke å regne som forskuddsbetaling. Hvis varen ikke går ut fra vårt lager, vil konto heller aldri bli belastet.

 

Når varen registreres ut av vårt lager, sender vi samtidig beskjed til betalingstjenesten vi bruker, om at kortet skal belastes for det reserverte beløpet. Dersom konto ikke blir belastet/vare ikke er på lager etc. vil reservasjonen forsvinne i løpet av 48-72 timer. Etter at reservasjonen er opphevet, kan vi fortsatt belaste konto innenfor et bestemt tidsområde etter at reservasjon ble gjort.

 

Med vennlig hilsen

 

Martin Damm Laupstad

Mamoz.no

Endret av Mamoz.no
Lenke til kommentar

Det begynner å bli en stund siden vi kuttet ut postoppkrav, og vi har i all hovedsak fått gode tilbakemeldinger på det. At salget siden har økt jevnt og trutt har vi tatt som et tegn på at dette heller ikke en tjeneste våre kunder savner. For de som absolutt vil ha tilsendt pakkene sine i postoppkrav finnes det fortsatt mange nettbutikker der ute som tilbyr det, vi er jo ikke alene på markedet. De forskjellige butikkene utvikler sine egne rutiner og finner ut hva som passer for dem. Vi har funnet ut hva som fungerer for oss og kundegruppen vi henvender oss til.

 

En 8. plass i webshopguiden er vi i grunnen strålende fornøyd med, med tanke på at det er en poengsum på 5,17 av 6 mulige som gir oss denne plasseringen. Vi ligger godt over flere andre større butikker det er naturlig for oss å sammenligne, bl. a. PS Data og Komplett. Teten i webshopguiden ligger ganske tett og med 10 erfaringer det siste året er det uansett ikke et egnet materiale til å utarbeide en god statestikk med. Selv om vi ønsker 100% bare fornøyde kunder, er nok ikke dette realistisk hverken for oss eller andre, men vi gjør alltid vårt beste for å rydde opp om noe skulle gå galt eller vi skulle gjøre noe feil i forbindelse med en ordre.

 

Det kan virke som om du Prebo ikke har spesielt god erfaring med mamoz.no og det beklager jeg på det sterkeste. Jeg håper du kan ta kontakt direkte med oss via e-post eller PM, slik at vi kan få ryddet opp i evt. løse tråder. Du kan også ringe meg på kontoret mellom 9 og 17 på telefon 73 54 03 51 (Mitt direktenummer).

 

Dette forumet er åpent for alle og vi har fram til nå fått positive tilbakemeldinger på at vi svarer på henvendelser via hw.no og andre datarelaterte forum. Håper vi fortsatt vil være velkommene her så lenge vi følger forumets retningslinjer :-)

 

Med vennlig hilsen

 

Martin Damm Laupstad

Mamoz.no

Lenke til kommentar
Det kan virke som om du Prebo ikke har spesielt god erfaring med mamoz.no og det beklager jeg på det sterkeste.

 

Hæææ...?? No vart jeg overrasket!! Vet ikke helt ossen du kom frem til den konklusonen da men.. Har faktisk aldri handlet med dere... Har ikke noe i mot dere og jeg kan godt handle med dere, men jeg foretrekker oppkrav... Hehe... Er jeg ute etter en spesiell vare hos dere som er billiger eller som ingen andre har kjøper jeg den av dere...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...