erikstein Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hei, Jeg omsider skaffet meg et greit scsi oppsett mm. uten at det kosta skjorta. Består av Dual Xeon p2/3hk Scsi adapter: Adaptec Aha-2940 u2w (dual) Har en Quantum Atlas 10k ultra2w scsi disk (LVD) og en Wd ultra2lvd hd. Dette er koblet til en ekstern rack. Så kommer problemet. Når jeg kobler alt sammen (med en UW kabel fra hk og ut til rack'en). Så blir kun quantumdisken funnet av scsikontrolleren. De er forøvrig ID0 og 1. Bruker en ekstern terminator på en 8 kontakters u2lvd kabel (fra racken). Men jeg bruker en UW kontakt fra hk og ut til den eksterne kabelen, for så å gå videre til rack'en. Kan dette være problemet? noen som vet om lvd hd'er avogtil IKKE liker kabler som ikke er LVD? Det rare er jo at quantumdisken blir funnet, selv om den også er lvd. Det kan ha noe med særhet å gjøre? Noen som vet? :razz: Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Er det BIOS på controllerkortet? Og er det evt. noe som heter include in BIOS scan?. Du kan prøve å aktivere/inaktivere den. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: On 2002-04-29 17:21, iceraven skrev:Hei,Jeg omsider skaffet meg et greit scsi oppsett mm. uten at det kosta skjorta.Består av Dual Xeon p2/3hk... Oki......Xeon er jo ikke akkurat kjent for å være det billigste alternativet da :wink: Lenke til kommentar
Modus Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei På LVD segmentet skal det kun være LVD kabel. All annen type kabel reduserer systemet. Det er derfor LVD kabelen er "tvunnet". Til sammenligning er UW kabelen helt flat. Altså like mange ledere, og lik plugg, men forskjellig signalgang i kabelen. Kan sammeliknes med vanlig nettverkskabel, den er også tvunnet for å få 100Mbps, kontra 10Mbps. Du bør nok kjøpe ekstern LVD kabel mellom kontroller og eksternt rack. PS: Riktig terminering er nesten viktigere enn rett kabel. Hele systemet kan faktisk bli ustabilt på grunn av feil terminering. Mitt tips er: let opp all tekniske spesifikasjoner på SCSI kort og HDD. Sørg for å ha bare LVD kabel på LVD segmentet. Les spesifikasjonene, og husk at logikken må stemme. Unike ID'er, teminering kun i endene(av hvert sitt segment), og korrekt kabling. Håper dette leder deg litt på vei. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Takker for svar! Har kjøpt en lvd kabel og en intern/ekstern adapter fra komplett (hente den idag). Får se hvordan det går... Jeg har satt Scsi som BOOT, ja. Både som førstevalg på søking etter hd i selve hk'et sin bios + at jeg har satt quantum disken som boot 1 i scsi bios...tror det skal være iorden der... Om xeon er dyrt? brukt så er det ikke dyrt...har jo bare p2 modellene (400mhz). Fikk det faktisk veldig billig, ca 2200,- for hk og cpu'er :razz: Slå den dere...så en som solgte kort fra annen produsent med samme spec til 3000,- Så jeg er godt fornøyd. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 6. mai 2002 Del Skrevet 6. mai 2002 Quote: On 2002-05-03 11:34, iceraven skrev:Om xeon er dyrt? brukt så er det ikke dyrt...har jo bare p2 modellene (400mhz). Fikk det faktisk veldig billig, ca 2200,- for hk og cpu'er :razz: Rasshøl :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå