Audioslave Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Men hva sier Mor til dette da ? vil hu ha den publisiteten ? Mor er med på det. Spurte selvsagt hva hun syns først... Lenke til kommentar
_Prime_ Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 når sånn ca. blir pcen levert da? Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 jeg har bare et eksempel så langt: Boikott Tommy Hilfiger klær, de produseres av slaver i Mae Sot. http://jooh.no/root/text/Tommy_Hilfiger/ Macdonels er amrikans og de dreper " uskyldige" i iraq. boikott alt fra usa etc. er du en sånn NU freak ellerno? Tror du Tommy Hilfinger hadde brydd seg om DU ikke kjøpte genser fra han? Neppe.. Til dere andre her.. Er ca 28milioner barn i afrika som også trenger pc. bare sett i gang. De gnåler også om noe mat.. for de skal jo lage så mye unger der hele tia. selv om de sulter så lager dem fler og fler unger. kondom er urent ellerno så det har vi ikke sett. neigitt... Du vasser i din egen salat. Som allerede nevnt, ta deg en leksjon i etikk og moral. Ang. barna i Afrika og datamaskiner, så mener jeg og nok de fleste at det er greit å dekke folks primærbehov først. Nå er dessuten samfunnet vårt lagt opp til at du bør ha tilgang til datamaskin og internett for å i det hele tatt kunne fungere. IT har bragt mye bra med seg, dessverre blir det en effekt at folk som ikke har mulighet til å benytte seg av det blir satt til siden. Mange kaller det faktisk en klassedeling mellom de som har tilgang til informasjon og de som ikke har det. Jeg synes tiltaket er flott, og gud vet hvor mye unødvendig maskinvare som flyter i norges kontorer og de tusen hjem. Dette har også en miljøetisk side da pcben brukt på kort er ganske miljøfiendtlig. Her er det jo absolutt rom for en ordning tilsvarende UFF. Ha "containere" hvor folk kan levere inn defekt eller funksjonell(må være merket når du leverer inn) maskinvare. Maskinvaren kan så skrus sammen og selges billig i ett utsalg (det beste ville nok vært å henvendt seg til kommuner da). Defekt vare resirkuleres. Ang. McDonald's så har vel de kjøpt burgere av endel bønder i Brasil som driver med avskoging, tror du ikke? Ellers, flott gutter og jenter Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 når sånn ca. blir pcen levert da? Sånn det ser ut nå, blir den levert lørdag. Men venter på de siste tingene. Men det er ting som er sendt med a-post, så de bør være her senest i morgen eller fredag... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Har ikke lest om dette.. Men jeg tviler ikke på givergleden her, og heller ikke på at det er et nobelt tiltak! (Det er jo ikke akkurat til hjelp for f.eks. sultne barn i Afrika, men det er jo nyttig for 12-åringen allikevel..) Endret 11. august 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (Det er jo ikke akkurat til hjelp for f.eks. sultne barn i Afrika, men det er jo nyttig for 12-åringen allikevel..) Hvis valgmulighetene hadde vært å enten hjelpe fattige barn i afrika eller å hjelpe dennne 12-åringen så tipper jeg at barna i afrika ville fått veldig lite fra oss på hardware-forumet. Entusiasmen for hardware gjør at det blir en langt bedre respons og giverglede i 12-åringens tilfelle. Så det er opp til den enkelte å vurdere om hva som er mest nyttig av at forumet kanskje klarer å skrape sammen noen tiere og femtilapper til redd barna eller en PC til noen tusenlapper til 12åringen.. Jeg synes det er forkastelig å kritisere hjelpsomhet med argumentet om at man kunne hjulpet andre mer på andre måter. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg synes det er forkastelig å kritisere hjelpsomhet med argumentet om at man kunne hjulpet andre mer på andre måter. hell yeah! word..... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg synes det er forkastelig å kritisere hjelpsomhet med argumentet om at man kunne hjulpet andre mer på andre måter. men dog så altfor vanlig. Det virker som om noen mener det hadde vært bedre om dette prosjektet ble droppet, fordi det finnes så mye annen elendighet i verden, noe som etter min mening blir helt feil tankegang. Men, nok om det. Jeg gleder meg til å se overleveringen. Utrolig flott innsats Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Dette fikk meg nesten til å gråte Ubeskrivelig bra gjort Apropos nyhets-sider, dette her er bare noe som MÅ postes på slashdot. Putt beskrivelser og bilder på en side, hiv siden opp på en ROBUST web-server, og send inn Lenke til kommentar
GA Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Nå synes jeg det blir mye off topic her! Alle er vel enige i at det er bedre å gjøre litt for å hjelpe noen enn å ikke gjøre noe, eller? Gleder meg til å lese om dette i dagbladet! Og kausebol: kan ikke du være så snill å slutte å slenge dritt i alle tråder du skriver noe? Skaper bare unødvendig sinne! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 En skikkelig klapp på skulderen til dem som var med og fikk dette i boks! Har ikke fått det med meg selv og syntes det var skikkelig bra gjort ! ....og så sier dem at nerder ikke er sosiale.....tsk tsk Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tenkte jeg bare skulle informere om at maskinen nå er levert til en overlykkelig gutt som sansynligvis ikke kommer til å få sove i natt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tenkte jeg bare skulle informere om at maskinen nå er levert til en overlykkelig gutt som sansynligvis ikke kommer til å få sove i natt Flott ! Takker for jobben med overlevering av PCèn Ps. Han ble vel pålagt til å møte her i forum ? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Tenkte jeg bare skulle informere om at maskinen nå er levert til en overlykkelig gutt som sansynligvis ikke kommer til å få sove i natt Fett! Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Fant jaggu veien tilbake til Halden igjen. Syns det gikk bra jeg, til tross for at enden ikke var så flink til å guide Skjelden man ser så glade guttunger...så stort smil som han hadde idet han åpnet posen med spill, tror jeg ikke jeg blir å se igjen. Tror han telte 23 spill... Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Ja, folkens, nå er det ikke mange milliardene igjen Ikke for å være negativ eller noe sånt, kjempeflott det som her har skjedd. Men her var det en tolvåring som skulle ha PC. Jeg er 15 og har ikke egen PC (akkurat meg var vel et dårlig eksempel, har en synth verdig 20 000,-). Så ser vi TV-bilder fra Sudan og ser millioner på millioner av barn som ikke har PC. Ja, det er vel ikke den eneste tingen de ikke har. Eller er de kanskje ikke så fattige, allikevel? De har da tross alt mye mer sol enn oss her nord. Man kan vel alltids ofre frokosten (og lunsjen og middagen og kveldsmaten og lørdagsgodteret) for å bli brun uten å bo i solstudioet. Og de kan hoppe så mye de vil i gjørmevann. Jeg fikk ikke lov til å hoppe så mye i gjørmevann da jeg var liten. Men der nede har de stort sett bare gjørmevann. Der de har vann. Misforstå meg rett. Jeg synes denne enkeltepisoden er kjempeflott, og roser de som sto for den. Men jeg synes ikke slike ting bør være pri #1. EDIT: Ser at noen andre allerede har vært inne på dette, men jeg gidder ikke å slette det. Jeg brukte minst halvannet minutt på å skrive det der! Endret 14. august 2004 av zZzZz Lenke til kommentar
nord Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) dette skulle endt opp i avisen (iallefall lokal avis), noen som tipser? kanskje itavisen? nettavisen? vg? Endret 14. august 2004 av nord Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Fant jaggu veien tilbake til Halden igjen. Syns det gikk bra jeg, til tross for at enden ikke var så flink til å guide Skjelden man ser så glade guttunger...så stort smil som han hadde idet han åpnet posen med spill, tror jeg ikke jeg blir å se igjen. Tror han telte 23 spill... tok dere bilder? Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Jo, enden har bilder... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå