Gå til innhold

Stor giverglede blant forumbrukerne

Anbefalte innlegg

Maskinvaren er redigert... IGJEN.... :whistle:

(Guden vet hvor mange ganger jeg har trykka "edit" på den posten, men vil anta at dersom jeg hadde fått en krone pr. gang kunne jeg ha sponset han med ny 17" LCD skjerm fra netshop :p ).

Følg utviklingen her...

Blir svært bra denne!!!

EDIT: God damn... pasert 2500 (+4) uten å merke det ... vel :fun:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I disse tider med så mye elendighet rundt i verden, er det ekstra fint å kunne presentere en solskinnshistorie.

Ja du sier dnoe, og så går dere over stokk å sten med å gratulere hverandre med den store dyden.

Hva med å faktisk bry dere ellers, det er det eneste dere trenger å gjøre, bare bry dere om elendigheten.

det skulle være litt mere av dette i kulturen vår, ikke mye, men uhordelig mye i forhold til det det er. De fleste kaller meg idealist som ikke burde tenke men når det kommer til saken ville 1 av 3 gjøre noe for miljøet.

hva hvis 1 av 3 ville gjøre noe for elendigheten? og det var lettere enn dere trodde?

jeg har bare et eksempel så langt: Boikott Tommy Hilfiger klær, de produseres av slaver i Mae Sot.

http://jooh.no/root/text/Tommy_Hilfiger/

Det er imot janteloven (eller noe=) å snakke eller bry seg om slikt blant venner virker det som, men vi trenger ikke ha en trist maske og snakke trist som de fleste forventer at de skal ha på grunn av nåværende kultur.

Bare si "hey kara, denne gensern er Tommy Hilfiger j00, vi boikotter den a, yo? Kanskje det kan bli "kult."

Bare ta det normalt, kan ikke gjøre så mye uansett. Kanskje andre hører de kule se det også hey de er så kule også vil de gjøre det samme, også ser butikkeieren det også slutter han med Tommy Hilfiger.

Litt ivrig der ja men det skaper et marked...

Bare "bry deg," men ikke ta det tungt. Ikke bli lei deg, eller deprimert, eller sliten av det, ingen bekymring men bare omtanke, skjønner dere?

Lenke til kommentar
Gambler FEX online Post:#65 Skrevet: 10/08/2004 : 20:37  

Bruker

I disse tider med så mye elendighet rundt i verden, er det ekstra fint å kunne presentere en solskinnshistorie.

Ja du sier dnoe, og så går dere over stokk å sten med å gratulere hverandre med den store dyden.

Hva med å faktisk bry dere ellers, det er det eneste dere trenger å gjøre, bare bry dere om elendigheten.

det skulle være litt mere av dette i kulturen vår, ikke mye, men uhordelig mye i forhold til det det er. De fleste kaller meg idealist som ikke burde tenke men når det kommer til saken ville 1 av 3 gjøre noe for miljøet.

hva hvis 1 av 3 ville gjøre noe for elendigheten? og det var lettere enn dere trodde?

jeg har bare et eksempel så langt: Boikott Tommy Hilfiger klær, de produseres av slaver i Mae Sot.

Det er imot janteloven (eller noe=) å snakke eller bry seg om slikt blant venner virker det som, men vi trenger ikke ha en trist maske og snakke trist som de fleste forventer at de skal ha på grunn av nåværende kultur.

Bare si "hey kara, denne gensern er Tommy Hilfiger j00, vi boikotter den a, yo? Kanskje det kan bli "kult."

Bare ta det normalt, kan ikke gjøre så mye uansett. Kanskje andre hører de kule se det også hey de er så kule også vil de gjøre det samme, også ser butikkeieren det også slutter han med Tommy Hilfiger.

Litt ivrig der ja men det skaper et marked...

Bare "bry deg," men ikke ta det tungt. Ikke bli lei deg, eller deprimert, eller sliten av det, ingen bekymring men bare omtanke, skjønner dere?

Man skal vel begynne i det små? Selv om man kanskje ikke gjør så mye til vanlig, så synes jeg ikke du bør kritisere når noen gjør noe, om det er aldri så lite!

Edit: Eller missforsto jeg deg? Ble usikker 3 gangen jeg leste igjennom... :blush:

Endret av GA
Lenke til kommentar

Den linken du viser til inneholder også 1 dokument fra en advokat som sier at TH ikke har noe som helst tilknytting til Mae Sot fabrikken... Jeg kommer nok ikke til å boikotte slikt bare p.g.a rykter. Jeg regner også med at du ikke mener "slaveri" i tradisjonell forstand, da jeg er sikker på at disse arbeiderne får betalt. Selv om lønna er dårlig og arbeidsmiljøet er elendig, så regner jeg med at de fleste av disse er glade for å ha arbeid i det hele tatt.

men nok offtopic. Man kan ikke ta fokus vekk fra en slik flott aksjon som dette ved å nevne mer elendighet.

Lenke til kommentar
Artikkelen om giverglede på forrsiden av HW.no virker litt "NRK Norge i dag".. Dvs. De finner en person man kan synes synd på og lager en solskinnshistore ut as det. Flott nok, og glimrende at folk viser så stor giverglede, men jeg savner litt mer oppfølging og reasrerch på historien. F.eks burde artikkelforfatteren sjekket opp om mottageren er reell. Mange "luringer" kan finne på å dikte opp historier som dette for å få sympati og dermed særbehandling. Jeg savner derfor et intervju med vedkommende uføretrygdede alenemor og i det minste en bekreftelse på at hun er det.

Jeg har bare en naturlig skepsis mot slike "vis sympati med meg, gi meg noe gratis"-historier som legges ut på QXL, finn.no, bruktmarkedet.no eller andre slike steder. Håper ingen blir såret av min skepsis. Giverglede er bra, bare man ikke lures til å gi ting til folk som ikke fortjener det. (f.eks all den uhjelpen som har havnet i gale hender)

*Kremt* Det står i den originale tråden at Audioslave har møtt vedkommende, og det er over hodet ingen tvil om at mottakeren ikke prøver å svindle noen.

Gjør litt research før du uttaler deg =P =)

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Artikkelen om giverglede på forrsiden av HW.no virker litt "NRK Norge i dag".. Dvs. De finner en person man kan synes synd på og lager en solskinnshistore ut as det. Flott nok, og glimrende at folk viser så stor giverglede, men jeg savner litt mer oppfølging og reasrerch på historien. F.eks burde artikkelforfatteren sjekket opp om mottageren er reell. Mange "luringer" kan finne på å dikte opp historier som dette for å få sympati og dermed særbehandling. Jeg savner derfor et intervju med vedkommende uføretrygdede alenemor og i det minste en bekreftelse på at hun er det.

Jeg har bare en naturlig skepsis mot slike "vis sympati med meg, gi meg noe gratis"-historier som legges ut på QXL, finn.no, bruktmarkedet.no eller andre slike steder. Håper ingen blir såret av min skepsis. Giverglede er bra, bare man ikke lures til å gi ting til folk som ikke fortjener det. (f.eks all den uhjelpen som har havnet i gale hender)

*Kremt* Det står i den originale tråden at Audioslave har møtt vedkommende, og det er over hodet ingen tvil om at mottakeren ikke prøver å svindle noen.

Gjør litt research før du uttaler deg =P =)

Kunne også tenkt meg å sett artikkelen hvor hun ville få kjøpt en billig pc.Liker også å få med hele bakgrunnshistorien.

Sette det hele i et veldig (unødvendig) skeptisk perspektiv,hvem er så Audioslave?Jarmo?

Kjenner ikke til dem,men mange gjør det,så de er sikkert reale karer ;)

Men sånn er det,når alle er kjeltringer til det motsatte er bevist.

Misforstå meg rett :cool:

Ellers meget bra å spleise på en pc til en liten pjokk,liker å høre det !

Lenke til kommentar

Macdonels er amrikans og de dreper " uskyldige" i iraq. boikott alt fra usa etc. er du en sånn NU freak ellerno? Tror du Tommy Hilfinger hadde brydd seg om DU ikke kjøpte genser fra han? Neppe..

Til dere andre her.. Er ca 28milioner barn i afrika som også trenger pc. bare sett i gang. De gnåler også om noe mat.. for de skal jo lage så mye unger der hele tia. selv om de sulter så lager dem fler og fler unger. kondom er urent ellerno så det har vi ikke sett. neigitt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...