danielsn Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Hvordan type kort er det som bruker pci-X. F.eks fins det lydkort, FireWire-kort osv. Mvh. Daniel Endret 10. august 2004 av danielsn Lenke til kommentar
whg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Foreløpig har jeg kun sett scsi kontrollere og en parallell port (uten at jeg helt kan skjønne poenget med det, men er vel en grunn . Skjermkort er vel like rundt hjørnet og. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Foreløpig har jeg kun sett scsi kontrollere og en parallell port (uten at jeg helt kan skjønne poenget med det, men er vel en grunn . Skjermkort er vel like rundt hjørnet og. Det kommer nok aldri til å bli lansert PCI-X skjermkort, men PCI-e derimot (hiv det var det du tenkte på). Ellers er SCSI kontrollere det eneste jeg vet som bruker PCI-X. Lenke til kommentar
whg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 PCI-X og PCI-Express blir feilaktig brukt om hverandre og kan skape en del forvirring (eksempel: http://www.pcsforeveryone.com/newspage.cfm...leID=378#video) Ved nærmere undersøkelser har jeg ikke funnet noe videokort for PCI-X, så beklager feilinformering Men fins en del snacks, bla. video capture kort for pci-x. Her er den parallell porten jeg nevnte : http://www.softio.com/map950pcisingle16950lp3.htm Lenke til kommentar
whg Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Sorry, her er parallell, det andre var seriell http://www.softio.com/pcieppprinterportuniv.htm Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 PCI-X brukes for det meste i servere. Det er flere typer kort som støttes, men de vanligste er SCSI og NIC (nettverkskort), da disse ofte trenger den ekstra båndbredden, les SCSI-320 og Gb nettverkskort.. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Og det finnes halv-bastarder også. Jeg plukket nettopp opp et Intel GB NIC som er samme størrelse som vanlig PCI, men som kan utnytte 64bit som PCI-X gir. Det finnes flere vanlige PCI kort som støtter det, og som altså gir "bedre ytelse" i et PCI-X spor. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Fordelen med PCI-X er at med en SCSI-kontroller, SCSI-harddisker og Gb NIC vil det være mulig å utnytte båndbredden Gbit ethernet kan gi. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 sjermkort,nettverks kort,scsi,s-ata og ide kontrolere, ram kontrolere, HD'er det er alle jeg vet om Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Og RAID-kontrollere (slike som bare passer i en produsents hovedkort... PCI-X porten som denne kontrolleren passer inn i er ofte grønn eller blå. Eksempel: Zero Channel Raid support (Raid card not included) Bilde fra quad.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå